Thestig

Collinite?

24 innlegg i emnet

Hei.

Har lest endel om disse produktene nå.

Lurer på å handle litt før sesongen, men lurte på å bruke 845 "sealer" og 915 som topping...

Hva mener folket? Funker dette bra? Eller holder det med bare 845?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har bare prøvd 915, siste lag nå i høst..holder fint enda..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare 845 bør holde :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har bare prøvd 915, siste lag nå i høst..holder fint enda..

Smooth:-) Hvordan er dypden på metallic lakk?

Bare 845 bør holde :)

Har du forslag til hvor mange lag jeg bør legge?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ett lag.Det er vel en voks med parafin i, så andre laget løser bare opp det første.Tipper jeg. Ett lag holder lett 6 mnd da.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ett lag.Det er vel en voks med parafin i, så andre laget løser bare opp det første.Tipper jeg. Ett lag holder lett 6 mnd da.

Ok, er denne bedre enn 915 kanskje?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

bare brukt 915 av disse to. men brukt den mye. blir bra glans. lett å jobbe med. holdbarheten er litt usikker på da jeg legger nytt lag hver 3 mnd på egen bil. men ikke spesielt svekket da.

fikk tilbake en kundebil etter ca 6 mnd og voks var nesten borte da. men den tror jeg blir vasket mye i maskinvask. så vidt jeg har forstått kan det være ganske sterke såper som sliter hardt på voks i vaskehallene.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmmm, dette blir nok et tøft valg:-/

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, er denne bedre enn 915 kanskje?

Den er nok mere holdbar.Har 915 og brukt bare på en bil.Det er jo en bra voks!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

4mnd på mitt siste lag med 915 nå og den ser fin ut enda, men nå blir min bil bare håndvasket dcn style og bruker surfex/prickbort til avfetting..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min erfarig etter og ha brukt 845 er veldig god holdbarhet men blir mere en klinisk glans, ikke inærhet av samme varme glans og dybde som du får i en god carnuba voks.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har bare erfaring med 915 her og, bra glans og knallbra holdbarhet.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

845 er utvilsomt enklest å bruke og gir god holdbarhet. Innholdet er bortimot det samme i alle 3, med noen små variasjoner.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er veldig fornøyd med 845, og har ikke så mye negativt å si om den. Veldig enkel å legge, og lett å buffe. Har ikke testet 915, så har ingen "pros and cons".

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spesielt på skitne vinterveier synes jeg 845 er bra. Min mors Smart har 845 og den holder seg godt. Min fars Audi har (hatt) Dojo Orange som var borte alt for kjapt. Han har frisket den opp selv med MG Carnauba fra Bilextra. Min Honda har SV Shield som faktisk trengte påfyll, men bilen blir hardt brukt. Glansen er der enda. Vår andre bil har Victoria Concourse Wax som er bra nok, men ikke så fryktelig holdbar.

Av disse fire er der Collinite 845 som har vart lengst, men dette blir selvsagt ikke en fullgod test. Ta det som en observasjon ;)

Vår VW (6 md gammel/ rød met) skal få SV Shield om ikke så lenge. Jeg legger på SV Shield på min sorte bil også. Smart-en skal få mer 845, det skal Audi-en også. Er usikker på hva som trengs av produkter før det siste steget. Min sorte må nok få minst Scholl S17. Audi-en er rød og trenger trolig Scholl S3. Smarten trenger knapt noe, men får litt SV Fluid Cleaner. VW er jeg usikker på, blir kanskje bare SV FC på den også.

Forvirra? Collinite 845 er bra :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Til 200 kroner er Collinite 845 eller 476s det beste man kan få tak i.

Uansett prisklasse er 845 og 476s fremdeles noe av det beste man får tak i.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Masse gode svar her:-)

Tok et dristig valg og handlet meg Ag hd voks i gjennom jobben min og satser på et ok resultat. I hvertall i sommer:-)

Men har tenkt til å ta en runde med S3 gold på de værste plassene og fullføre med S30+ før voks, men burde jeg bruke en type prevoks før laget med voks?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei.S30 er prevoks nok :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei.S30 er prevoks nok :)

Ok takk for det:-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Steget fra S3 Gold til S30+ kan bli for stort på noen typer lakk, men det merker du jo fort :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive