Eldorado

Hjelp til bruk av ull (pad)

Hallo folkens, har lett rundt på forumet her men finner ingen artikler hvor det står alt for mye om polering med wool pad.

Er det noen som kunne tatt på seg bryderiet å forklart meg litt om dette, tør ikke hive meg på det uten noen tips først. hvilke ull pads dere har best erfaringer med samt hva jeg bør passe ekstra godt på??

Hastighet, hvilke produkt som bør brukes, hvor mye press som bør legges på osv osv osv..

på forhånd takk

-Tommy

Endret av Eldorado
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir litt samme konsept som med vanlig pads, men den kutter mer og går roligere på panelet hovedsaklig.

Ull er vel ikke værre en vanlig pads, og tempo er litt smaksak, men en regel er vel at den som nevnt kutter lakk fortere, så det er viktig å ikke kjøre lenge på lanter ol det er tynnere lakk. Ull pads genererer ikke så mye varme som en vanlig skum pap, så den brenner ikke lakke så fort som en vanlig pad, men den tar såpas mye mer at den kan være "skumlerer" å benytte

Scholl sin ull pad er bra, den og Hitachi sin (følger esken) er de to jeg har benyttet, men har so1o ullpads fra Meguiars her hjemme nå og de virker veldig bra, en grov og en fin.

Scholl/hitachi sine ullpads er vel "milde" ullpads de, kutter mye men ikke maks, men mer en nok stort sett.

Hadde anbefalt deg et test panel ang ull, ikke kjør rett på en bil om du ikke d####r i bilen, husk også at det er noe forskjell på lakktyper også, single stage (uten klarlakk) og med klarlakk, og litt hvor hard lakken.

Så noe fasit svar er det vel ikke egentlig, men jeg syntes den var/er snadder å jobbe med ull så fremt lakken trenger det også, ull er jo noe av de groveste som er, den sammen med skikkelig heavycut polish fjerner mye lakk og det fort også..

håper det hjalp noe

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja absolutt, takk så mye for svar..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ull kan også generere litt mer swirls enn skumpad er min erfaring

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker man en grov ullpad, får du mer swirls en du noen gang har sett. Hehe. Kan få sjokk etter grov ullpute og f. eks powergloss. Er du nybegynner da og ser det, så blir du redd!

Når det blir så grovt, er det for å fjerne virkelige dype riper, så må man bruke mange steg for å fjerne swirls og hologrammer etter ullputene.

Kan anbefale Scholl wool, da den er litt finere, men holder LENGE. Bruker man f. eks Scholl wool + Scholl S3+ så fjerner du ALT.

Ellers så er bruken det samme som skumpute som Truls sier her, men pass på tynnlakk og kanter. Det som er positivt er at den kutter fortere og man slipper varmen som skum lager. Altså kan det være fordel på plastikk. Men det skaper igjen mer hologram og små swirls, må regne med mer jobb med ull.

Lykke til og bruk hodet ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive