Thestig

Voks vs Sealer?

Heisann!

Er ganske fersk innen detailing og lurer litt på hva som anbefales å bruke.

Gikk i fjor til innkjøp av en nybegynnerpakke fra Scandicshine. Denne bestod av av Krauss 500w DA maskin, scholl s3 gold og s30. Som jeg har brukt på min Bmw e46 touring 2004mod + Vw caddy 2005 mod. Bmw'en er sparkling grey met og caddy'en er shadow blue met.

Er ganske fornøyd med resultatet på begge 2. Er mindre fornøyd med korrigering av riper på begge.

Hva gjør jeg feil? Har brukt 15timer+ på begge bilene og vært ganske nøye.

Har i begge tilfeller brukt lakkforseilingfra wuerth, men syns holdbarheten er ufattelig dårlig på denne.

Lurer på og kjøpe sw Shield i steden for å bruke lakkforseiling.

Men hva kan egentlig anbefales?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heisann Thestig! :)

Ta en kjapp kikk her, fant en artikkel som ser ut til å passe det du spør om.. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er litt smak og behag da det finnes et hav med gode produkter. Du kan jo ta en titt under lakkbeskyttelse i denne tråden. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er mindre fornøyd med korrigering av riper på begge.

Hva gjør jeg feil? Har brukt 15timer+ på begge bilene og vært ganske nøye.

Bevege maskinen sakte (ca 1cm pr. sekund) med grov polish og pute. Forhåpentligvis gir dette noe varme i lakken, og det er akkurat det du trenger for å fjerne ripene litt lettere. Jobb også på et område som er maks ca 30x30cm av gangen. Bruk akkurat så mye press at ikke puten slutter å rotere.

Er du ute etter holdbar sealer/forsegler er Duragloss 111 og Autoglym Extra Gloss Protection bra. Duragloss er lettest å fjerne og å legge tynt nok.

"Pro" voksene til DoDo Juice gir fin holbarhet. Collinite voksene er blant de beste på langvarig beskyttelse, og anbefales hvis det ikke gjør deg noe å jobbe med gammelmodig løsmiddellukt.

Lykke til!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for raskt svar:-) Noe spesielt som kan anbefales noen? Gjelder både Sealer og voks.

Personlig har jeg brukt Chemical Guys Blacklight, og Jetseal 109. Har ikke noe bred erfaring her, sikkert noen andre som kan fylle mer ut.. men likte disse to sealerne godt!

Over på voks siden, liker jeg Shield meget godt. Den holder utrolig lenge, samt gir grei beading og sheeting.

Lukter også himmelsk etter min smak :D Gjør det hele mye mer morsomt!

Selv om swissvax er litt i drøyeste laget mtp pris for nybegynnere (slik som meg), så får man absolutt det man betaler for og vel så det :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Masse gode svar her:-) Må si at collinite og duragloss er jo innenfor en meget akseptabel pris for meg som nybegynner:-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Masse gode svar her:-) Må si at collinite og duragloss er jo innenfor en meget akseptabel pris for meg som nybegynner:-)

Begge er gode kjøp, og gir deg nyttige erfaringer uten at det koster all verden. Dessuten ser en lettere hva f. eks SV Shield og vokser i den prisklassen leverer i forhold til de rimeligere alternativene.

Det viktigste for en blank pen bil er uansett grundig ripefjerning, og maskinpolering for å få opp glansen og en plettfri finish.

Det er ikke like viktig for utseende hva du legger på som voks/forsegling til slutt.

Swissvax bidrar med glede i form av god lukt, lett å jobbe med og følelsen av å avslutte en lang arbeidsinnsats med "noe ekstra". Det skal en heller ikke kimse av ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Natty's paste voksene til Poorboys world er også gode vokser i samme prisklasse.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Begge er gode kjøp, og gir deg nyttige erfaringer uten at det koster all verden. Dessuten ser en lettere hva f. eks SV Shield og vokser i den prisklassen leverer i forhold til de rimeligere alternativene. Det viktigste for en blank pen bil er uansett grundig ripefjerning, og maskinpolering for å få opp glansen og en plettfri finish. Det er ikke like viktig for utseende hva du legger på som voks/forsegling til slutt. Swissvax bidrar med glede i form av god lukt, lett å jobbe med og følelsen av å avslutte en lang arbeidsinnsats med "noe ekstra". Det skal en heller ikke kimse av ;)
Takker for nyttige innspill:-) Gleder meg til temperaturen stiger og det er mulighet for en ny runde:-) Har sett litt på Cg jetseal da jeg ikke har en plass der bilen kan stå og herde:-/
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg gidder ikke bruke lakkforseglere mere.Kun nanoforseglinger isåfall.Jetseal har fin wetlook, men varer ikke lengre enn f.eks Shield. Mener jeg :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel ingen forseglere eller vokser i den pakken fra bilnerden. Bare rubbing/polish. Men er mange som bruker menzerna, så det duger nok.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og når det gjelder Menzerna er jo PowerLock en veldig god og holdbar syntetisk forsegling. Bruker den på de fleste bilene jeg tar, og det er gode tilbakemeldinger på holdbarhet så langt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel ingen forseglere eller vokser i den pakken fra bilnerden. Bare rubbing/polish. Men er mange som bruker menzerna, så det duger nok.

Nei det stemmer at det ikke er noen forseglere/vokser i den pakken. Glemte bare å nevne at jeg hadde lyst til å prøve noen nye slipe/polish produkter B)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive