Gå til innhold
Magnove

Nissan Qashqai

Recommended Posts

Magnove    3
Magnove

Noen som har erfaring med disse? Vurderer nå en 2.0 bensin med 4wd eller 1.5 dci 2wd? Blir 1.5 veeeldig lite? Blir mest småkjøring, litt skeptisk mtp diesel? Er oppgitt mue mindre forbruk på diesel, så er usikker. Innspill?

Endret av Magnove

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
olemlan    2
olemlan

Min far har en 2010 1,5 dci 2wd. Er ganske imponert over den lille motoren, var i Stavager på Ikea å hentet et kjøkken(nesten full Ikea henger) og den dro fin i 80 km/t opp rennfast tunellen(under sjø). Bruker ca 0,65-0,7l/mil på småkjøring som min far bedriver(Pensjonist). God plass i bilen er det da dette er en 7 seter.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
bilmagikeren    40
bilmagikeren

Spørs jo litt hva du er ute etter, men dieselen går ikke dårlig tror jeg. Om det blir mye småkjøring, merker du det nok på forbruket. Er det stor forskjell i pris. Ny eller brukt?:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Magnove    3
Magnove

Det er brukt 2007 modeller. Det blir fruens bil. Til og fra trening, bytur, besøk osv med barnevogn. Hva tror dere med diesel og småkjøring? Har hørt litt forskjellig om det, selger sa det ikke er partikkelfilter på dieselen. Tenker også på videresalg. Lettere å selge 2.0 bensin 4wd kontra 1.5 diesel 2wd? Utstyrsmessig og pris er de like. Bensin bilen har gått 75000 dieselen 50 000

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Svolp    17
Svolp

Hatt qq selv, 1.5 dci! Imponerende moment i motor selv om den er så liten og på langkjøring klarte jeg og komme under 0.5l på mila! Ikke noe fartmaskin men en god motor tross alt! Det negative med diesel på denne er at du knapt får varme ut av motor så er det kaldere en 0 grader bruker du rett 30 min for og få varme! Hvis du blir stående i kø over fjellet klarer ikke motor og levere nok overskuddvarme til kupe og du blir kald. Fakta! Gå på nccn.no og det er utallige tråder om qq og varmeproblemer grunnet diesel motoren. Hadde jeg kjøpt qq igjen hadde jeg spandert på meg 4x4 og 150hk bensin :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Svolp    17
Svolp

Edit: Småkjøring uten og få temp på diesel qq er drepen for parikkelfilter og er dyyyyrt og fikse hvis det går tett.. Jeg hadde det på min 2008 modell så skal du ha diesel kjøp uten!

Etter hva du skriver bilen skal brukes til kjøp bensin..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Stig    0
Stig

Hei. Har mye erfaring med Qashqai. Har en 2007 modell gått 123 000 km. Har hatt bilen siden den var ny. Bilen har fungert utmerket. Behagelig å kjøre. Kvikk nok til normal bruk og har vært frilfri. Er en 1.5 Dci. Har kun byttet dempere bak på garanti og et stag foran til ca 1500,- utenom ordinær service. Virker som den har ok byggekvalitet. Ville derimot tenkt meg om noen ganger hvis det er mye småkjøring du skal bedrive. Du vil få problemer med å få driftstemp. og det er døden for ev. dpf. Stig

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Svolp    17
Svolp

Finfin bil... Merker jeg savner den når jeg er inne og ser! Hvis du har noen kroner til overs kan tekna utgaven være noe å gå for! Vil tru det er litt lettere og selge, min gikk hvertfall fort som var tekna fremfor alle acentene som lå ute! Tekna kan være blant annet med skinn, navi og litt anna snacks!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ØHN    5 293
ØHN

Vi kjøpte helt ny Nissan XTrail i 2008 og selv om det ikke er helt samme bilen, er det samme understell som på 4X4 utgaven av Qashqai.

Vi er fornøyd etter 60.000km. Vår har 2.0 liters dCI-motoren, og selv den sliter med varmen nå som det er -20 ute her. Det har vært lite tull med bilen, kun bremseklosser som skilte lag med bakplata, oppdaget ved 40.000km service. Klossene var ikke utslitt og vi fikk dekket halvparten, etter å ha diskutert litt.

Rust på bakluke etter kromplast som hadde gnagd hull ble selvsagt fikset gratis. Lakkstøv og ugang i lakken rundt det omlakkerte kom som en bonus.

Som sagt fornøyd med bilen, men synes deler og service koster. 40.000km service f. eks på drøyt 7000,- er mer enn for Mercedes E-klasse.

Men vi hadde kjøpt samme bilen igjen. Komfort og fremkommelighet er meget bra på alt som ligner vei. Der er XTrail og Qashqai like. Bagasjeplassen i XTrail er overlegen andre riskoker-SUV'er i samme segment.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Krisse    332
Krisse

Må bare ;) Det skrives ikke Quashqai, men Qashqai ;) Er vel en grunn til at jeg er her inne, perfeksjonist....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Magnove    3
Magnove
Må bare ;) Det skrives ikke Quashqai, men Qashqai ;) Er vel en grunn til at jeg er her inne, perfeksjonist....
Hvordan redigerer jeg til riktig tittel? Evt. Moderator som kan gjøre det?

Tusen takk for all hjelp :) venter nå til det kommer "riktig" 2.0 4wd på markedet før vi kjøper :) Prøvde 1.5 dci og den har nok trøkk, så klart ingen racerbil, men nok til fruen og småttiser. Valgte bort denne kun pga. Varmearparat og partikkelfilter.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Øyvind G    2 071
Øyvind G

Hvordan redigerer jeg til riktig tittel? Evt. Moderator som kan gjøre det?

Tusen takk for all hjelp :) venter nå til det kommer "riktig" 2.0 4wd på markedet før vi kjøper :) Prøvde 1.5 dci og den har nok trøkk, så klart ingen racerbil, men nok til fruen og småttiser. Valgte bort denne kun pga. Varmearparat og partikkelfilter.

Klikk på Rediger i første post, så klikker du på Bruk full editor. Da får du opp et felt som heter Emnetittel over editoren du endrer innlegget ditt i. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
trogha    442
trogha

Jeg synes den 1.5 dieselen er slapp og bråkete, så bensinmotor blir nok bra :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Knutis    754
Knutis

Lurer på om Dacia Duster kan bli en konkurrent. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Krisse    332
Krisse
Lurer på om Dacia Duster kan bli en konkurrent. :)
Ville mye heller hatt Nissan, enn gamle Renault-deler, som Dacia bruker...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Sigmund S Dy.    5
Sigmund S Dy.

Ville mye heller hatt Nissan, enn gamle Renault-deler, som Dacia bruker...

Så derfor vil du heller ha gamle Renaultdeler med Nissan logo?

Tar du ut innredningen så er det så og si samme bil men med litt andre knekker i karroseriet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Krisse    332
Krisse

Meg bekjent er Qashqai utviklet i England, så tror ikke den har så mye felles med Renault. At understell osv er samarbeid er en ting, men det skiller selvfølgelig en del. Ja, jeg ville heller hatt en Nissan enn en Dacia, uavhengig av hvor mye som var Renaultdeler :)

Endret av Krisfje

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Sigmund S Dy.    5
Sigmund S Dy.

Qashqai er bygget på RNA(Renault Nissan) sin p32l plattform mens Duster er bygget på RNAs B plattform som er en mindre men lik plattform ihovedsak utviklet av Nissan delen av konsernet ( sammenling det med modular systemet til vag gruppen) og 1,5 dCi'n begge bruker er Renaults K9K 896 som også brukes av Daimler feks.

Endret av Sigmund S Dy.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig