Gå til innhold
JohanR

Johan's VW GOLF IV

Recommended Posts

JohanR    168
JohanR

Har lenge vurdert å lage en showcase for bilen min. Jeg har følt at de fleste som lager showcase har litt mere særpregede biler enn hva jeg har, i tillegg til at de kan mere om bil/senk/motor enn meg, men alikevell hopper jeg nå i det.

I denne tråden skal jeg prøve å oppdatere jevnt og trutt om det som skjer med bilen. Jeg er ingen mekaniker eller noe slikt, så blir nok ikke så mye oppdateringer om teknisk på bilen.. I tillegg er jeg ungdom og student, så pengene flyter ikke over- så bilen vil heller ikke få gjennomgå de største modifikasjonene. Here we go.

Kjøpte bilen tidlig vår 2012. Drømmebilen har alltid vært Mercedes, men da vår gamle bil nummer 2 sa takk for seg, gikk jeg med på avtale med mor og far om at jeg skulle være med å ‘’spleise’’ på ny bil, på en betingelse. Jeg skulle ha den endelige stemmen om vi skulle ha bilen eller ikke. Det ble sett på Opel Corsa, VW Polo, Nissan Micra, men jeg bestemte at det måtte bli noe litt større, litt mere ungdommelig og mandig. Planen var å ende opp på en pent brukt Golf 5, men kom over denne Golfen og var egentlig ganske solgt da.. Bilen er en 2003 Golf IV (4) 1,6 Sport (viktig å påpeke). Den hadde 75k på tellern da den kom til Ålebyen, og har nå rundet 87. Av utstyr er det ikke mye å skryte av, men den har det viktigste. Anlegget i bilen er oppdatert med høyttalere foran, diskanter, forsterker og sub, men høyttalere bak fantes det ikke originalt i sport-modellen, så dette er fraværene. Går og lurer på om dette skal kjøpes inn…. Nye frontlykter ble kjøpt inn, og noe jalla tåkelykter fra Jula. Disse vurderer jeg og bytte ut.. Nye baklykter er forhåpentligvis på vei hit, og senk og sportseksos står på ønskelisten- selv om jeg tror jeg frastår fra dette. Om sommeren kjører bilen rundt på 17 ‘’ OZ lavprofil, og vinter stålfelger 15 ‘’. Stålfelgene blir snart byttet ut, og takk for det. Nok skriving, nå slenger jeg med noen bilder.

Bilen omtrent rett etter at jeg fikk den.

aRT6S.jpg

De 3 neste bildene etter en omgang med Skilpaddeprodukter.

B7Obf.jpg

AwSCZ.jpg

fyuY.jpg

Snøen lå uheldigvis i gatene.. værmeldingene fremover ble nøye studert, og strategien var klar. Sommerfelgene skulle på, og kom det snø- fikk bilen stå i garasjen. Enklere var det ikke.

3VKj6.jpg

eXiR.jpg

ZH2N.jpg

Interiørbilder:

BHcak.jpg

NCscP.jpg
Noen som vet om det går ann å få gjort om slik separat nøkkel og sentrallås-knapper til en nøkkel?? Vær så snill gi meg en lyd.

9nudq.jpg

bBC40.jpg

eCPQV.jpg

Nye lykter ble da kjøpt inn, og her er diverse bilder.

mIzuP.jpg

xuSCL.jpg

uqSQ.jpg

xFAf.jpg

ghzXA.jpg

TbLqA.jpg

Så kom vintern igjen.. var så utrolig trist å gå fra sommer til vinterdekk..

SzEh1.jpg

5jtAx.jpg

CiSlK.jpg

4EySR.jpg
Vet.. sommerdekkene.. skittene…

Det var det jeg hadde foreløpig, så skal jeg prøve å oppdatere om det skjer noe! Håper dere har syntes det var litt kjekt å lese, så langt! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
truhaa    1 518
truhaa

Mange knall bilder i allefall, og det å se en blank bil er det som teller her på DCN, og en strøken golf holder i massevis :) Bare å kjøre på med oppdatteringer ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ineditus    170
Ineditus

Veldig strøken Golf, ser meget velholdt ut!

Men jeg må spørre, hva i huleste gjør de lyktene der på en så pen Golf? Mye penere om du hadde holdt det OEM, for dem ødela hele inntrykket for min del.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
bilmagikeren    40
bilmagikeren

Kule biler disse:) Liker formen meget godt,og fargen så fin ut.

Jeg ville om det var min bil, brukt penger på å ha bilen så strøken og så original som mulig. Hadde 98 gti selv, og den satte jeg på 18 rs6 felger. De var kule, og jeg synes det ble knall den gang . Solgte bilen ikke så lenge etter da..

Ser alltid to ganger når det er golf iv, og det gjelder å ta vare på bilen, for nå begynner det å skille godt på de som er pene og ikke:)!

Likte vel også originalykter best:)

Men det er jo din bil,og du skal ha glede av den, så det er jo du som må trives i den også..:)

Seint nå, så for runde av, før det blir helt krise med stavingen her:)

P.S Hadde stoff-recaroseter i våre, og det var meget god seter. O det er mulig å bruke disse i dine, ville jeg sjeket ut de.(om interessert da:))

Lykke til videre med bilen. Nå vil jeg ha Golf iv igjen selv og, etterå ha sett et par her på forumet siste tiden.:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Espen-s    185
Espen-s

Meget flott og blank golf! :) Blank bil er det som gjelder!

Men må hive meg på med de andre og si at lyktene der ikke passer seg på en så flott golf. OEM er bedre :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
alexanderst    1 876
alexanderst

Meget flott bil med unik kilometerstand. Mamma har en maken til bil, GOLF IV 2001 mod. 1,6 bensin med 150k på telleren. Like god enda, kun skiftet vannpumpe og støtdempere på alle de kilometerene :thumbup: Den er LANGT ifra like strøken i lakken da, men skal prøve å få gjort noe med det snart!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
JensChristian    187
JensChristian

Fin bil og fine bilder :) En veldholdt firer er veldig lekkert! Veldig fin wetlook på de øverste bildene også...

For en gangs skyld er jeg enig med Johansen; de lyktene er noe av det styggeste jeg har sett i hele 2012 :fun:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
JohanR    168
JohanR

Hehe, satt og ventet litt på kommentarene om lyktene.. Som alle vet er smaken som baken, og det er lov å ha egne meninger. Jeg har merket nå i ettertid at jeg angrer litt på at jeg kjøpte lyktene, men jeg har originallyktene liggende i garasjen- så får se om det blir bytting etter hvert.. Liker lyktene best kun med ledstripen, men når nærlysene må på i tillegg, liker jeg ikke de like godt. De lyser iallefall bedre enn de gamle, og det hjelper på.

På tross av kritikken kommer iallefall nå noen helt ferske bilder av bilen tatt idag, etter vask og vokslegging igår. Om jeg skal si det selv, syntes jeg den ble blank! Dere får la være å se på lyktene nå, og heller se på resten av bilen :rolleyes::rolleyes:

Tusen takk for alle fine kommentarer :)

PRHa.jpg

kRdZ5.jpg

nZbrK.jpg

92Wr.jpg

Myphd.jpg

51ZRF.jpg

hoAS4.jpg

Edit: Hva tror dere om evt R32-lykter, altså slike som disse?

Endret av JohanR

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Kristian Nafstad    39
Kristian Nafstad

Utrolig flott bil du har, Johan, og morsomt at du tar vare på den. Jeg synes Golf IV er pent, og dessverre er det ikke alle som klarer å ta vare på den. :(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Concker    1 222
Concker

Fin bil :)

Synes selv også at Golf 4 er det fineste chassiset når det er gjort riktig.

Du gjør mye bra her, bare og få på senk så vil bilen her komme seg veldig, men jeg må si at jeg ville kjøpt R32 lykter da de lyktene du har på nå blir for "need for speed" for min del og ødelegger mye av clean looken ellers på bilen.. men smak og behag :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
JohanR    168
JohanR
Utrolig flott bil du har, Johan, og morsomt at du tar vare på den. Jeg synes Golf IV er pent, og dessverre er det ikke alle som klarer å ta vare på den. :(

Tusen takk for det Kristian, veldig hyggelig å høre! :)

Fin bil :)

Synes selv også at Golf 4 er det fineste chassiset når det er gjort riktig.

Du gjør mye bra her, bare og få på senk så vil bilen her komme seg veldig, men jeg må si at jeg ville kjøpt R32 lykter da de lyktene du har på nå blir for "need for speed" for min del og ødelegger mye av clean looken ellers på bilen.. men smak og behag :D

Tusen takk for det! :) Bare for å ha sagt det; bilen din er helt utrolig! Har sittet opptil flere ganger å lest tråden om den om og om igjen! Er helt fascinert.

Etter kommentarene som har kommet her har jeg faktisk bare innsett det mer, og du har rett i det du sier.. Tror nok det kommer R32-lykter i hus innen noen måneder! :D

Noen som vet hvor det er greiest å kjøpe R32? Bilen har ikke originale tåkelykter, så ønsker å kjøpe typen med ''doble'' blinklys. Noen som vet hvor å få kjøpt, eller som har for salg? :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Concker    1 222
Concker

Hehe takk for det :)

jeg vil tro at parts n retards er ganske greit egentlig, ihvertfall på A4`n så er det snakk om et par hundrelapper du sparer ved å kjøpe de fra tyskland selv

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
JohanR    168
JohanR

Da er det klart for det avgjørende spørsmålet! Trenger deres hjelp folkens..

R32 lamper med eller uten angeleyes?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Concker    1 222
Concker
Da er det klart for det avgjørende spørsmålet! Trenger deres hjelp folkens..

R32 lamper med eller uten angeleyes?

Helt klart uten, Angelseyes hører hjemme på BMW, og ingen andre steder! :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
JohanR    168
JohanR

True that.. noen som vet om det er noe problem å kjøpe lykter med kurvelys til en bil uten kurvelys? Det blir ikke noe kluss i systemet da, sant?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Øyvind G    2 072
Øyvind G

Synes de orginale lampene eller de som kom på GTi modellen er penest. GTI lampene er svarte på innsiden rundt reflektorene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
andrepedersen    0
andrepedersen

Få deg noen andre grøftelys, de selger mange pene på ebay :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ineditus    170
Ineditus
Fin bil og fine bilder :) En veldholdt firer er veldig lekkert! Veldig fin wetlook på de øverste bildene også...

For en gangs skyld er jeg enig med Johansen; de lyktene er noe av det styggeste jeg har sett i hele 2012 :fun:

Haha, godt å kunne være enig i noe da Christer! :rolleyes:

Til TS:

Gå for R32 lykter, det er meget pent, både foran og bak. Når det gjelder om du skal ha med eller uten angeleyes, så er det ett ganske enkelt svar: NEI, du skal ikke ha noe angeleyes, da kan du like godt ha de LED du allerede har. Angeleyes er i mine øyne kun forbeholdt BMW :fun:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
JohanR    168
JohanR
Synes de orginale lampene eller de som kom på GTi modellen er penest. GTI lampene er svarte på innsiden rundt reflektorene.

Er disse å få kjøpt noe sted?

Få deg noen andre grøftelys, de selger mange pene på ebay :)

Er på saken :rolleyes:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig