Gå til innhold
JohanR

Johan's VW GOLF IV

Recommended Posts

JohanR    168
JohanR

Har lenge vurdert å lage en showcase for bilen min. Jeg har følt at de fleste som lager showcase har litt mere særpregede biler enn hva jeg har, i tillegg til at de kan mere om bil/senk/motor enn meg, men alikevell hopper jeg nå i det.

I denne tråden skal jeg prøve å oppdatere jevnt og trutt om det som skjer med bilen. Jeg er ingen mekaniker eller noe slikt, så blir nok ikke så mye oppdateringer om teknisk på bilen.. I tillegg er jeg ungdom og student, så pengene flyter ikke over- så bilen vil heller ikke få gjennomgå de største modifikasjonene. Here we go.

Kjøpte bilen tidlig vår 2012. Drømmebilen har alltid vært Mercedes, men da vår gamle bil nummer 2 sa takk for seg, gikk jeg med på avtale med mor og far om at jeg skulle være med å ‘’spleise’’ på ny bil, på en betingelse. Jeg skulle ha den endelige stemmen om vi skulle ha bilen eller ikke. Det ble sett på Opel Corsa, VW Polo, Nissan Micra, men jeg bestemte at det måtte bli noe litt større, litt mere ungdommelig og mandig. Planen var å ende opp på en pent brukt Golf 5, men kom over denne Golfen og var egentlig ganske solgt da.. Bilen er en 2003 Golf IV (4) 1,6 Sport (viktig å påpeke). Den hadde 75k på tellern da den kom til Ålebyen, og har nå rundet 87. Av utstyr er det ikke mye å skryte av, men den har det viktigste. Anlegget i bilen er oppdatert med høyttalere foran, diskanter, forsterker og sub, men høyttalere bak fantes det ikke originalt i sport-modellen, så dette er fraværene. Går og lurer på om dette skal kjøpes inn…. Nye frontlykter ble kjøpt inn, og noe jalla tåkelykter fra Jula. Disse vurderer jeg og bytte ut.. Nye baklykter er forhåpentligvis på vei hit, og senk og sportseksos står på ønskelisten- selv om jeg tror jeg frastår fra dette. Om sommeren kjører bilen rundt på 17 ‘’ OZ lavprofil, og vinter stålfelger 15 ‘’. Stålfelgene blir snart byttet ut, og takk for det. Nok skriving, nå slenger jeg med noen bilder.