Kalleklovn

God maskin til nybegynner

Hei

Det finnes sikkert noen slike poster fra før, men jeg skal kjøpe en maskin i julegave til noen. Han er rimelig nybegynner, men polerer bilen jevnt og trutt. Tenkte en god maskin til voksing/polering er en fin gave nå som han begynner å dra på åra.

Hva anbefales, og finnes det noen gode pakkeløsninger? Trenger en maskin som er enkel og bruke, og som det er liten mulighet for å skade lakk/bil ved å benytte.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar! Ser det finnes noen guider her inne, men finnes det noen spesifikke guider/veiledninger på hvordan å benytte en oscillerende maskin for best mulig resutat.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her: http://www.detailersclub.no/forum/topic/285-guide-til-da-maskinpolering/

Flere guider under forumdelen "Guider". :Phttp://www.detailersclub.no/forum/forum/19-guider/

Das 6 Pro eller Krauss 900w pro er samme maskin, og kan skrive under på at disse er lett i bruk og tilnærmet umulig å drite seg ut med. :) Eneste negative med maskinen er det at bakplaten blir varm om man tar lange økter, slik at poleringspaden kan smelte i borrelåslimet (har skjedd meg og flere andre her).

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Das 6 Pro eller Krauss 900w pro er samme maskin, og kan skrive under på at disse er lett i bruk og tilnærmet umulig å drite seg ut med. :) Eneste negative med maskinen er det at bakplaten blir varm om man tar lange økter, slik at poleringspaden kan smelte i borrelåslimet (har skjedd meg og flere andre her).

Og hvordan unngår man det? Jo, kan skru på maskinen på lavt eller høyt turtall (avhengig av hvor god tid du har) så den kjøler seg kjapt ned.

(Tenkte det bare var greit å komme med) ^_^

Endret av kristian_
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jo, det er en mulighet, og den andre er å ta små pauser mellom hver runde samt det å rotere mellom to (eller flere) pads (det bør man uansett).

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Jo, det er en mulighet, og den andre er å ta små pauser mellom hver runde samt det å rotere mellom to (eller flere) pads (det bør man uansett).

små pauser? Hm... hva betyr det? ^_^

Nei, sant det. Og ihvertfall at man burde bytte mellom pads :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, ja. Hva er nå egentlig pauser?? :P Er temmelig selvforskyldt at en pad gikk fløyten hos meg den ene gangen! Men man lærer så lenge man lever, og fint å kunne dele (og lese) erfaringer med andre

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive