Gå til innhold

MF-kluter som "støver" - legger igjen fiber


tommy_sn

Recommended Posts

Hei

Har endel MF-kluter. Noen av de, særlig de som er tykke og "fluffy" har lett for å legge igjen noe fiber på lakken. Kluten må gjøre fibrene/lakken statisk da fibrene suger seg godt fast og kan ikke blåses av. Dette skjer når f.eks voks eller qd buffes av..

De er vasket med CG MF Rejuvenator, og kjørt i tørketrommel.

Noen forslag på hvordan jeg kan behandle de for å unngå dette problemet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Så de bør ikke kjøres helt tørre i tørketrommel? Noen grunn til det?

Ifølge pris og beskrivelse på nettbutikken det er kjøpt burde de være ganske bra..har kjøpt billigere og tynnere kluter som ikke har dette problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så de bør ikke kjøres helt tørre i tørketrommel? Noen grunn til det?

Ifølge pris og beskrivelse på nettbutikken det er kjøpt burde de være ganske bra..har kjøpt billigere og tynnere kluter som ikke har dette problemet.

Er ikke alltid du kan stole på hva nettbutikker sier om egne produkter eller at du får hva du betaler for. Min erfaring er at kvaliteten på kluter når det gjelder loing varierer veldig. Måtte kjøpe noen hundre kluter før jeg fant mine favoritter. Har også prøvd det meste av vaske- og tørkemetoder på de uten at det hjalp noe særlig. Så gjør som Bernhard sier, og kjøp noen nye kluter. De du har kan du bruke til andre ting :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

Noen spesifikke kluter jeg har loer noe veldig, noen litt mens andre ikke i det hele tatt. Alle har fått samme behandling. Så er som Bernhard sier kvaliteten på klutene som ikke er bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du noen gode anbefalinger da?

Kjøpte noen no-name kluter fra scandicshine for et år siden, de loer ikke i det hele tatt. De ligner på CG Premium men er ikke sikker. Til voks bruker jeg Swissvax micro-fluffy. Andre kan sikkert komme med flere anbefalinger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...