Gå til innhold

Behandle panoramatak


Barcelona

Recommended Posts

Hei å hopp ... :-)

Jeg var så heldig at min nye bil kom på torsdag, og holder på å legge på et runde med voks etterfulgt av sealing.

men det er et digert panoramatak på den, vi snakker om en Prius +Seven. Hva slags produkt kan jeg bruke her slik at møkk osv ikke fester seg så godt....?

Det går ikke an å åpne taket, så kan det ha noen hensikt å vokse det...?

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

2013: Mercedes-Benz A180 AMG

2013: Kawasaki Z1000 SX

2007:Harley Davidson Dyna Wide Glide Custom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Er det glasstak så duger både Nanolotus eller nanolex sine vindusforseglere, alternativt RainX om du vil ha det litt fort gjort..

Alle tre holder lenge på et glasstak, ikke værste slitasjen der, men vær obs på at is og snø fort glir av ved en god nedbremsing etter at det er behandlet ;)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjemperespons.... :-)

Skummer litt på nettet og kjøper denne

http://www.scandicshine.no/index.php?route=product/product&path=71_79&product_id=198

i morgen...

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

2013: Mercedes-Benz A180 AMG

2013: Kawasaki Z1000 SX

2007:Harley Davidson Dyna Wide Glide Custom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

juniormathisen

Ikke for å pirke, men var det ikke noe med voks ETTER sealer og? Var det ikke sealer før voks? Ser du skriver att du er i prosessen med å legge voks og skal avslutte med sealer bare. :) Men jeg skal ikke være for skrå sikker i mitt utsagn her altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan anbefale både Nanolex, Nanolotus og Wolf's Glass Guard. Men er faktisk mest imponert over sistnevnte faktisk. :) Jeg tror også forarbeid har mye å si, men siden du har ny bil så burde det holde lenge bare du får glasset helt rent og tørt. Og husk skikkelig herdetid i varme omgivelser etterpå, hvertfall over natta. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Sealer så voks og den er i boks (Essie)

Bare sealer før voks og ikke omvendt ja :)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å pirke, men var det ikke noe med voks ETTER sealer og? Var det ikke sealer før voks? Ser du skriver att du er i prosessen med å legge voks og skal avslutte med sealer bare. :) Men jeg skal ikke være for skrå sikker i mitt utsagn her altså.

Skrivefeil...., Har lagt sealer, og skal vokse i morra :-)

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

2013: Mercedes-Benz A180 AMG

2013: Kawasaki Z1000 SX

2007:Harley Davidson Dyna Wide Glide Custom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristian Nafstad

Sealer så voks og den er i boks (Essie)

Grei huskeregel det der! Jeg føler på en måte at det sier seg selv siden man vil "forsegle" før man legger voks utenpå.

Kjører Golf MK6 2011 

 

- Kjørte BMW E46 320i 2000 mod 2012-2014

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Hvordan ble resultatet på taket? Det er ikke av glass, men av en plast/resin type.

Fikk meg selv en seven levert på fredag. Helt håpløs den klargjøringen de har av nye biler - spray voks! Blir nok en voks runde i oppvarmet garasje til uka! Regner med at det går greit med en runde med S40 før autoglym HD eller shield.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Jeg har valgt å ikke legge noen produkter på glasstaket på bil nr 1. Rett og slett for å slippe ruten full av snø ved kraftig brems (det er "mor" som kjører denne bilen)

Sliter med kondens på innsiden. Noen råd angående produkter i forhold til det? (Tiguan med stort soltak)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Har selv en 08 Tiguan med panoramatak, har aldri merket noe til kondens. Snakket med forhandler om dette?

Bruk aircond sier forhandler, men alle vet jo at AC ikke starter når det er kaldt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

The Punisher

Ola Dunk urban myth det der med AC og vinter" skal jo ikke ha det kaldt da" også blir den skrudd av. Resultatet er da at det dugger. Prøv på en lenger kjøretur og ha AC av, for deretter å skru den på etter en stund og kjenn luftkvaliteten endrer seg. Mye "renere" luft med AC på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Varm luft holder på mer fuktighet enn kald luft også, så om man får kjørt AC'en lenge nok med varme på, så hjelper det godt til med å trekke fuktigheten ut av luften i bilen også.

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...