Barcelona

Behandle panoramatak

21 innlegg i emnet

Hei å hopp ... :-)

Jeg var så heldig at min nye bil kom på torsdag, og holder på å legge på et runde med voks etterfulgt av sealing.

men det er et digert panoramatak på den, vi snakker om en Prius +Seven. Hva slags produkt kan jeg bruke her slik at møkk osv ikke fester seg så godt....?

Det går ikke an å åpne taket, så kan det ha noen hensikt å vokse det...?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I og med det er glass, passer det bra å bruke glassforsegling på panoramataket. Jeg har brukt det, og det fungere helt supert :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det glasstak så duger både Nanolotus eller nanolex sine vindusforseglere, alternativt RainX om du vil ha det litt fort gjort..

Alle tre holder lenge på et glasstak, ikke værste slitasjen der, men vær obs på at is og snø fort glir av ved en god nedbremsing etter at det er behandlet ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke for å pirke, men var det ikke noe med voks ETTER sealer og? Var det ikke sealer før voks? Ser du skriver att du er i prosessen med å legge voks og skal avslutte med sealer bare. :) Men jeg skal ikke være for skrå sikker i mitt utsagn her altså.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Brukte Rain-X på glasstaket til Fiat'en, det funker som bare det :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan anbefale både Nanolex, Nanolotus og Wolf's Glass Guard. Men er faktisk mest imponert over sistnevnte faktisk. :) Jeg tror også forarbeid har mye å si, men siden du har ny bil så burde det holde lenge bare du får glasset helt rent og tørt. Og husk skikkelig herdetid i varme omgivelser etterpå, hvertfall over natta. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sealer så voks og den er i boks (Essie)

Bare sealer før voks og ikke omvendt ja :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke for å pirke, men var det ikke noe med voks ETTER sealer og? Var det ikke sealer før voks? Ser du skriver att du er i prosessen med å legge voks og skal avslutte med sealer bare. :) Men jeg skal ikke være for skrå sikker i mitt utsagn her altså.

Skrivefeil...., Har lagt sealer, og skal vokse i morra :-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sealer så voks og den er i boks (Essie)

Grei huskeregel det der! Jeg føler på en måte at det sier seg selv siden man vil "forsegle" før man legger voks utenpå.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan ble resultatet på taket? Det er ikke av glass, men av en plast/resin type.

Fikk meg selv en seven levert på fredag. Helt håpløs den klargjøringen de har av nye biler - spray voks! Blir nok en voks runde i oppvarmet garasje til uka! Regner med at det går greit med en runde med S40 før autoglym HD eller shield.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har valgt å ikke legge noen produkter på glasstaket på bil nr 1. Rett og slett for å slippe ruten full av snø ved kraftig brems (det er "mor" som kjører denne bilen)

Sliter med kondens på innsiden. Noen råd angående produkter i forhold til det? (Tiguan med stort soltak)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har selv en 08 Tiguan med panoramatak, har aldri merket noe til kondens. Snakket med forhandler om dette?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kondens på glasstaket i Minien og, men det tror jeg skyldes at den har blitt brukt til endel småkjøring i vinter. Fått kjørt den noen timer med god varme så tørker det fint opp.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har selv en 08 Tiguan med panoramatak, har aldri merket noe til kondens. Snakket med forhandler om dette?

Bruk aircond sier forhandler, men alle vet jo at AC ikke starter når det er kaldt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruk aircond sier forhandler, men alle vet jo at AC ikke starter når det er kaldt.

Min gjør...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min også...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Begge mine også. Tror dette beror på en misoppfattelse. De gamle AC'ene var verk slik at de ikke gikk ved kulde (?)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ola Dunk urban myth det der med AC og vinter" skal jo ikke ha det kaldt da" også blir den skrudd av. Resultatet er da at det dugger. Prøv på en lenger kjøretur og ha AC av, for deretter å skru den på etter en stund og kjenn luftkvaliteten endrer seg. Mye "renere" luft med AC på.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Varm luft holder på mer fuktighet enn kald luft også, så om man får kjørt AC'en lenge nok med varme på, så hjelper det godt til med å trekke fuktigheten ut av luften i bilen også.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive