• 0
Skallebank

M14 på DA

Spørsmål

Hei.

I et forsøk på å redusere varmespredningen fra maskin til pad på min Krauss Pro DA, så kjøpte jeg disse 2, og regnet med at dette var plug and play..:

http://www.bsbildeler.no/?pno=229102

http://bilnerden.no/index.php?main_page=product_info&cPath=25_3_14&products_id=234

Skjønner ikke hvor jeg har blingsa, men de passer ikke sammen.

Overgangen passer i maskinen, men bakplata passer ikke på overgangen. Overgangen er knapt 16mm ø på ytterkant av gjengene og 14mm ø i innerkant (inni sporet).

Hullet i bakplata er drøyt 14mm ø før gjengene starter, og knapt 12mm ø på det smaleste mellom gjengesporene.

Er det jeg som er for teit til å skjønne hvorfor dette ikke skulle passe sammen?

Har jeg fått noe feil her? noe i tommestørrelse kanskje?

Skulle det ikke være mulig å bruke hvilken som helst M14 bakplate med denne overgangen?

M14 burde vel være M14.. og når en er hann og den andre er hunn, så skulle det gå som p... i Grete?

Edit: ser at 5/8" er en standard som det opereres med i de land som fremdeles forfekter det imperialistiske målesystem. Jeg målte knapt 16mm utvendig på overgangen. 5/8" er 15,88mm.

Er det sannsynlig at BS har sendt meg en M14 orvergang som egentlig er en 5/8" overgang?

Antar at M14 standarden da er en annen standard, for de som er velutviklet og bruker det metriske system?

Endret av Skallebank
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

3 svar til spørsmålet

• 0

Jeg kjøpte også denne overgangen til bruk på en meguiars g220 da. Problemet er at overgangen ikke er m14, men tomme størrelse. Sendte mail til bs om dette, men virker ikke som de tar d til etteretning. Fikk gjenget om til m14, med et gjengesett. Passet fint da, men fungerte ikke så bra. Jeg brukte scholl bakplate, følte skummet i bakplaten absorberte all bevegelse til da maskinen. Anbefaler heller å kjøpe bakplate som er laget til da.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Hm..

En overgang til 5/8" som markedsføres som M14 altså.. rett og slett latterlig. Er vel neppe noen som bestiller overgang M14 i håp om at den skal passe på 5/8"..

Har mailet BS.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive