Ravjan

Scholl Meguiars chemical guys.... o,l???

Jeg sitter litt i tenkeboksen ang produkter og maskiner

Jeg selv er en ihuga Meguiars fyr men hva er det som gjør at dere velger de produktene dere selv bruker?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du går inn i forskjellige logger og show and shines,vil du ofte se "detaileren" hvilke produkter de bruker og hvorfor de bruker dem. Er noe produkter som "alle" har og er en vinner, også er det litt forskjell merkene imellom. Men strengt tatt er det ikke milevis mellom hvert produkt. Mange har samme produsent også, uten at det behøver å bety så mye. Viktigste er jo å finne hvilke produkter som passer deg best. Men en god "runde" på forumet vil gi deg en pekepinn:)

Også er det jo ofte litt på grunn av pris:)

Lykke til!

P.S Bruker produkter fra de merkene du nevner, og må si selv synes jeg scholl sine polisher har god kjøretid/cut. Men synes også f.eks CG V-serien er meget god å bruke. Meguiars sitt Da-microfibersystem også :)..

P.S2 Angående maskin,så tro jeg at det ville blitt Flex-da om jeg skulle ha en maskin. Ev Kestrel-das6pro

Endret av cocos
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hos meg har det mest gått i en vane og derav brukt såogsi bare Scholl de siste årene, men har den siste tiden lagt Scholl på hyllen og eksperimentert litt med Menzerna, 3M og Gtechniq. Gode produkter alle 3 som jeg også kommer til å fortsette med fremover :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er ikke jeg så all verdens erfaren her, men når jeg først gikk inn i denne bilpleie verdenen så fant jeg veldig mange gode guider av Chemical Guys på youtube, og da falt det veldig naturlig inn og bruke disse produktene for og lære meg polering osv.

Samt det skader jo ikke at resultatet blir bra og prisen er relativt rimelig kontra mye annet.

Men ellers er det som det nevnes ovenfor her så blir det ofte at man leser om div produkter, så tester man de og ser hvordan de fungerer så plukker man ut sine favoritter ettervert som man tester..

Men ja er jo opp til vær enkelt for det meste, selv om det finnes produkter som er en sikkert vinner uansett, type Prickbort, Iron-x og Surfex.

Selv gleder jeg meg til og få testet litt Auto Finesse produkter :)

Men det skal nå nevnes at jeg er litt kritisk til prising av mange produkter også da, jeg synes det begynner å bli drøyt når det begynner og koste 5-6000kr for en voks, men for all del så kan det være at det for noen er verdt det, selv om ikke jeg er helt der.. ihvertfall enda :ph34r:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg føler jeg har "steget" på "produktstigen", om det er lov å si.

14-16 år: Turtle Wax

16-18 år: Auto Glym (elsket lakkrensen til TW, så jeg fortsatte med den)

18-20 år: Meguiars

Nå: Scholl

Det er veldig viktig at man prøver seg frem, og selv finner noen favoritter. Jeg har enda ikke prøvd Meguiars på maskin, men vurderer å gå gjennom en del av ØHN sine S&S for å se hva han bruker osv.

Jeg finner også ut hvilke produkter jeg skal bruke ved å se på S&S her. Det blir som at de som skriver S&Sene "tester" produktene for meg, så jeg kan se om det er noe jeg kan prøve også.

Har heller ikke prøvd 3M enda, men den vurderer jeg å prøve for å få en bedre cut :-)

Endret av kristian_
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja mange gode tester her på forumet ute og går også .

Lagt merke til at Scholl er det mange som digger jeg må si jeg begynner og bli nysjerrige på den s3gold. Var selv storfan av autoglym før og liker godt enda spesielt såpa og glossen deres. vinylrensen deres og dekksprayen til dekkene er god men polytrol varer lengre.

Men føler at det kunne vært flere show and shine med meguiars også må si jeg virkelig har fått sansen for det merket ettersom de har 4 serier bare for den vanlige forbruker ifra vask til wax. Selv har jeg fått teften på proffesional og mirror glaze produktene deres da de har en MEGET god katalog og gode filmer på tuba for begresningene går. Liker også godt de har tre typer clayer. Eneste minuset deres er at det kun er tre forhandlere i norge Panvulk-Norskprol-penbil.no med derefter variasjoner i priser. Spesielt større menger av såper o,l for foamgun er litt smådyr men skjønt hyperwash er ram som prewasher. noen andre som har noen erfaringer der?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja mange gode tester her på forumet ute og går også .

Lagt merke til at Scholl er det mange som digger jeg må si jeg begynner og bli nysjerrige på den s3gold. Var selv storfan av autoglym før og liker godt enda spesielt såpa og glossen deres. vinylrensen deres og dekksprayen til dekkene er god men polytrol varer lengre.

Men føler at det kunne vært flere show and shine med meguiars også må si jeg virkelig har fått sansen for det merket ettersom de har 4 serier bare for den vanlige forbruker ifra vask til wax. Selv har jeg fått teften på proffesional og mirror glaze produktene deres da de har en MEGET god katalog og gode filmer på tuba for begresningene går. Liker også godt de har tre typer clayer. Eneste minuset deres er at det kun er tre forhandlere i norge Panvulk-Norskprol-penbil.no med derefter variasjoner i priser. Spesielt større menger av såper o,l for foamgun er litt smådyr men skjønt hyperwash er ram som prewasher. noen andre som har noen erfaringer der?

Øyvind (ØHN) bruker for det meste MG produkter i sine S&S's. Flink er han også, så det er verdt å ta en titt på jobbene han har gjort. :)

Endret av Øyvind G
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var selv storfan av autoglym før og liker godt enda spesielt såpa og glossen deres. vinylrensen deres og dekksprayen til dekkene er god men polytrol varer lengre.

Bruker du Polytrol på dekk?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja polytrol på gummidekkene får dem til å holde looken lengre......

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan også ha noe med at MG er ganske overpriset i Norge så mange helder da over til andre produkter.

Selv brukte jeg noe Auto Glym før men jeg må si at plastfornyeren var jeg ikke veldig fornøyd med, veldig dårlig holdbarhet.

Så nå bruker jeg CG G6 Hyper coat på alt av plast og gummi, inkludert dekk.

fin look og holder vel i litt over 1mnd på dekksider ved god rengjøring i førkant

Endret av Concker
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hos meg har det mest gått i en vane og derav brukt såogsi bare Scholl de siste årene, men har den siste tiden lagt Scholl på hyllen og eksperimentert litt med Menzerna, 3M og Gtechniq. Gode produkter alle 3 som jeg også kommer til å fortsette med fremover :)

Opplever du noe forskjell i total tidsforbruk på på en bil ved bruk av de ulike merkene (og da også typene non- eller diminishing)?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja polytrol på gummidekkene får dem til å holde looken lengre......

Ifølge produsenten bør den ikke brukes på dekk, den trekker inn i hard plast og stivner, så den skal i teorien kun brukes på harde materialer. Den inneholder i tillegg en del stoffer som vil fungere som løsemidler for gummi, så de fleste har nok latt være å bruke den på dekk. Det finnes allerede gode produkter som er beregnet for dekk som holder både 1 og 2 måneder, så jeg har ikke helt sett poenget med å utfordre dekkenes skjebne :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive