Gå til innhold
Dagsven

Høytrykksvasker

Recommended Posts

ØHN    5 295
ØHN

Jeg hadde ofret muligheten til å spyle med varmt vann, mot å slippe kun 8 meter slange og kun 450 l/t. Såpass pinglete specs for kr 7000,- ville irritert meg hele sommeren, når behovet for varmtvann er minst. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Dagsven    1
Dagsven

Jeg hadde ofret muligheten til å spyle med varmt vann, mot å slippe kun 8 meter slange og kun 450 l/t. Såpass pinglete specs for kr 7000,- ville irritert meg hele sommeren, når behovet for varmtvann er minst. ;)

Hmm ja ser den, litt svakt øyeblikk her. Hva er rått på høytrykkspylerfronten da?? Har dårlig vanntrykk der jeg bor, vil det ha noe å si?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Christer    2 911
Christer

Hvis spyleren ikke får nok vann til å kunne yte fullt vil det naturlig nok ha innvirkning på trykket ut av spyleren også.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ØHN    5 295
ØHN

Mål hvor mye vann fra springen du klarer å fylle i en bøtte på ett minutt og gang med 60. Da får du svaret på hvor mye vann du har tilgjengelig. Det skal mye til at du ikke har nok til å drifte en grei høytrykkspyler.

Til bilvask:

Minimum spylerspecs 120 bar trykk, 360 l/t og 7 meter fiberarmert slange

Greie spylerspecs: 140 bar trykk, 500 l/t og 10 meter stålarmert myk slange.

Gode spylerspecs: 160 bar trykk, 650 l/t og 15 meter stålarmert myk slange.

For bedre specs begynner det ofte å koste ganske mye mer både når det gjelder oppgradering på rørsystem for tilstrekkelig vannmengde, elektrikker for kraftigere strømkurs og innkjøp av selve spyleren som i seg selv da gjerne koster en brutto månedslønn.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
FredrikRinge    18
FredrikRinge

I den prisklassen får du en veldig fin Kranzle Spyler. Armert slange, 600+ i timen (husker ikke spes), 130 bar og messingpumpe.

Endret av FredrikRinge

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Dagsven    1
Dagsven

I den prisklassen får du en veldig fin Kranzle Spyler. Armert slange, 600+ i timen (husker ikke spes), 130 bar og messingpumpe.

Hvor får man kjøpt?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Dagsven    1
Dagsven

Takk for svar. Noen som kan tenke seg å komme med et alternativ til Kranzle før jeg lander?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Øyvind G    2 076
Øyvind G

Nilfisk P160.2 XTRA 15

• 160 Bar
  • 600-650 liter i timen (husker ikke helt eksakt hvor mange liter det var, men noe inærheten av dette)
  • 15 meter slange
  • Prisklasse 5000-6000kr
  • 3300w motor (krever 16a kurs)
Endret av Øyvind G

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AndreasLorentsen    5
AndreasLorentsen

Ring Bauhaus og hør hva de tar for Foma 925 om dagen. Men hvis du er villig til å bruke 8000kr, så er har kranzle et godt rykte hos de beste detailerne her.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Dagsven    1
Dagsven

Takk for svar alle sammen. Skal få målt vanntrykket slik at jeg er sikker på det. Kommer med oppdate når jeg har handlet. Er ikke helt tiden for utevask i Østfold om dagen (ca. 10 blå) men kanskje mulig å gjøre en god deal.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2018

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig