-Thomas-

Steamvask av bil

Noen som har testet ut dette eller? ser jo så enkelt og greit ut.. :thumbs:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Effektiv varmebehandling av lakken det derre, med større mengder vaskestriper som bonus :eek:

Mine biler sier nei takk :thumbdown:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Likte spesielt godt det at han gnikket vekk dritt fra skvettlappen for så å fortsette over bakluken og skjermene med samme kluten...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husker Knutis nevnte at dette med steaming tørket ut lakken (noe som i midt hode hørtes logisk ut), så jeg holder meg langt unna

- vil ikke risikere uttørka lakk.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husker Knutis nevnte at dette med steaming tørket ut lakken (noe som i midt hode hørtes logisk ut), så jeg holder meg langt unna

- vil ikke risikere uttørka lakk.

Jeg ville nok vært mer bekymret for sola, den er brutal. Kanskje en bare skulle bruke bilen i tørt overskyet vær...

Så lenge det ikke er snakk om uerstattelige samleobjekter man har skaffet seg ved å pantsette hus og hjem, skjønner jeg ikke problemet.

Ingen grunn til å bli hysterisk med en gammel bruksbil, så lenge den får voks og pleie. Å utsette bilen for dampvask, så lenge en ikke gnir på møkka, ville jeg ikke bekymret meg for i hvert fall. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jevnlig steaming av lakk har samme effekt som å parkere bilen i sola i California. :) Jeg har sett krakelert lakk på importbiler derfra, og på nyere Audier som jevnlig blir steamet på mekanisk verksted i nærheten av eierne. Mulig du kan motvirke dette ved jevnlig å behandle lakken med voks/polish som feter den til og tilfører oljer, men jeg har ikke tenkt å teste. :) Husk dog også at det er forskjell på å vaske og spyle bilen med varmtvann og det å steame den. Det jeg beskriver her er effekter av steaming.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det mest LATTERLIGE jeg har sett.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Haha, flott lager frakk han har på seg :D:P

Ikke mange som bruker det nå for tiden.

Synes dette var en merkelig måte å vaske bilen sin på. Ser heller ikke ut som det er noe lettere og kjappere enn en vanlig bøtte vask.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dampen fjerner jo ikke møkka fra lakken slik som f.eks en høytrykkspyler gjør, den bare løsner på den sånn at den blir lettere å gni av. Selvfølgelig blir det riper av gnikke møkka inn i lakken, selv om den er varm og fuktig.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive