offroad

Hvilken 4x4 med plass til 3 barneseter.

Hvilken bil med 4x4 er det plass til 3 barneseter i baksetet på? Jeg har ikke lyst på caravelle/hiace, og det er da også ett budsjett å forholde seg til, så så mye over 300000 er ikke aktuellt. Regner med at det er mange som har erfaringer å dele her?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ca Årsmodell og km-stand?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva ed en superb med 4x4?

Vet ikke om det går tre barneseter baki, men om ikke må du vel ha Xc70 7seter?:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Volvo XC90 får du som 7 seter og AWD (4x4). Vet ikke om det går 3 seter i bredden, men da kan du jo sette et barnesete i en av de andre 2 enkle setene lenger bak.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er brennsikker på at det hadde gått 3 barneseter i bredden baki V70`n (2001mod), 3 halvfeite gamlinger satt ihvertfall behagelig i baksetet i ca.80 mil :D

Kjøper du bil med 2 seter i bagasjerommet, altså en 7 seter, får du plutselig et lite problem om du skal ha mye bagasje med deg.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spørsmålet her er vel egentlig like håndfast som "hvor lang er en hyssing?"..

Det kommer veldig an på hvor brede barneseter du skal ha eller har.

Jeg har sett at det går an å få 3 barneseter inn i en Nissan Leaf og de er vel ikke såå store, men da var det også snakk om relativt smale stoler.

Jeg vil tro at jeg får 3 seter inn baki min 4x4 om de ikke er for store.

Personlig setter jeg komfort høyt på agendaen og ville sett meg etter en Mercedes e-klasse 4x4, disse er vel omtrent største du får kjøpt og har brukbar plass baki sammenliknet med det meste annet.. :)

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det jeg tenker er at du må definere litt mer behov:)...

Nyest mulig bil med garanti og minst mulig km og utstyr. Eller en litt "eldre" bil med noen km på baken, og mer utstyr uten noe garanti. (som regel)

Er det det samme hva slags merke det er?

Hva med passat?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var litt vag i beskrivelsen.. Kjører i dag 2009 Forester med bakkeklaring på 21,5 cm. Noen lav personbil med 4x4 fungerer ikke grunnet lav bakkeklaring. Kjører på mye dårlige veier så jeg må ha noe som holder. 2003-2007 modeller er vel innen rekkevidde her..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mitsu outlander

Land Rover Discovery

Land cruiser ( om du er heldig å finner en fornuftig priset)

Vw tuareg

Disse bør i det minste by på god bakkeklaring og godt med plass.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du allerede har bilstolene du bruker så burde du vel egentlig bare ta deg en runde til forhandlere og prøve å se hvordan de passer.

Tror dette gir deg et ordentlig svar mens på et forum for du nok mye synsing :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mitsubishi Pajero tar 3 seter i baksetet, har 4x4, høy bakkeklaring, lavseriegir og omtales som "reservetraktor". Kommer seg frem stort sett overalt og er generelt en driftssikker bil.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal se nøyere på en pajero til helga! :fun:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

Som noen har nevnt over - dette er veldig avhengig av barnestolene. De er generelt litt store til et vanlig personbilbaksete - dvs jo du får plass, men man må liksom rive og slite litt i dem for å finne beltefestene og spesielt trangt til siste - og spesielt ubehagelig å stå i en 90-gradersvinkel inn igjennom sidedørene ;-) for å få på plass beltet. Et genialt alternativ er integrerte barneseter, hvis barna ikke er veldig små. Da er det grei plass i midten til et sete. En velholdt XC70 med det gamle karrosseriet kan i så måte kanskje være et forslag (ca 2007 mod - siste år med det gamle - lavere pris og km, kontra 2008 og nytt karroseri, men vesentlig høyere km for tilsvarende prisnivå).

XC90 har jeg nå den glede av å eie selv - og her har de det integrerte barnesetet i midten, hvilket gjør at du får plass til et barnesete på hver side - alternativt flytte litt rundt på de små om kranglinga tiltar på hhv 6/7 sete, forutsatt 7 seter. I 90'en har du relativt bra med bagasjeplass, uansett konfigurasjon, til 5. Hvis man ønsker en stor, trygg familiebil med god plass, komfort og fortsatt med mere bil- enn "traktor"-følelse, så vil jeg si at 90 er et bra valg, men den er stor og tung - hvilket gjenspeiler seg om man sammenligner kjøreegenskaper med lettere og lavere varianter. Ser at du kan få "mye bil" for litt i overkant av 300', 07' med hyggelig km-stand/historikk på finn. Teknisk har de vel, som andre, noen punkter som har vært gjengangere, men stikkordet her er vel tilstand og historikk på den aktuelle bil. Klarer du å gå opp/finne 07' til akseptabel pris, så tror jeg det er en god bruktbil. Et moment som kan eliminere flere, er vel "graden av 4x4" - hvor mye terrengegenskaper trengs/ønskes? Alternativer i 90-klassen er flere om man ønsker mere styring/valg i forhold til 4wd, men da blir det også mindre "bil"-følelse og/eller at prisen iallefall ikke går ned. Egen erfaring med Haldex-versjonen på min er iallefall helt suverene i forhold til vårt bruk, som da ikke er grovere enn bratte hytte-/grusveier.

Outlander som nevnt ovenfor bør du iallefall prøve godt først - min påstand er at for 5 er dette en liten bil og 6/7 stolene er i beste fall marginale. Denne hadde jeg heller foretrukket som 5 seter, men baksetet er da uansett for trangt til 3 stoler (det ble et kort opphold i vår stall ;-))

Lykke til med "nybiljakt-gleden".

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive