Gå til innhold
Mariuse34

Hva slags såpe til tepperens?

Recommended Posts

Mariuse34    5
Mariuse34

Ny på forumet, så beklager om jeg stiller åpenbare spørsmål.

Jeg har en 1999 BMW 523 touring med beige interiør. I fjor vinter leide jeg en tepperenser og renset interiøret. Det ble mye bedre, men ikke egentlig så bra som jeg hadde håpet. Brukte bare den standard tepperensen de hadde på fargerike.

Tenkte jeg skulle gi det et nytt forsøk nå. Leie en tepperenser, men bruke den såpen som gir det beste resultatet. JEg har kjøpt inn sånne små børster fra Nille og.

Jeg skulle også ha renset setebeltene litt i samme slengen. Noen ideer?

Bilen har tidligere vært eid av en småbarnmor, og det er noen flekker i taket bak. Hva bør jeg gjøre for å få dem bort?

Marius

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
hmsilset    3 830
hmsilset

Er en del å velge i med god effekt :) Denne er favoritten min

http://www.okelektriske.no/renhold-klima-varme/renhold-rengjoring/vask-rens-kjemi/foma-rensevaeske-fibrex-5-liter

Den river godt i pusten, men det gjør green clean også synes jeg å huske :) Jeg bruker en blanding.Foma fibrex, en fra valet pro og en fra chemikalguys.De to siste for å dempe ubehaget å puste inn den sterkeste sterke rensevæsken fra foma.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
hgnubel    334
hgnubel

Støtter ronnys over her.

Angående flekker i taket, jeg vet ikke hvor mange innertak i bil du har renset i ditt liv, men hvis dette er ditt første: Du må antagelig ta hele, for du ser ikke hvor skittent det er før den flekken hvor du renset plutselig er mye lysere enn resten.

Her et bilde fra da jeg tok innertaket i min, med kun GreenClean 1:15, børste og microfiber til å suge ut skiten. Jeg så jo det var flekkete, men at det skulle være så mye lysere rundt var jeg ikke forberedt på:

STA43687-800.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Simen    1 317
Simen

På jobben bruker vi Meguiar's sin APC, og synes den fungerer meget godt til rens (1:10-15). Folk klager på såperester som gjør stoffet stivt med denne, men dette tror jeg bare er et falskt rykte for det pleier aldri å skje her. :)

Green Clean er også bra, samt ValetPro APC virker også lovende. Mye å velge i altså ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
hgnubel    334
hgnubel

Surfex er alt man trenger ;)

GreenClean 1:15 dro faktisk fantastiske mengder møkk ut av en gulvmatte jeg hadde skrubbet med børste og vasket i vaskemaskin på 60grader, begge deler med ren surfex. Den så fremdeles møkkete ut og jeg hadde nesten avskrevet den...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Are G    94
Are G

Du kan umulig få mye ut av noe med CreenClean 1:15 som du ikke får ut med Surfex 1:0 .. ??

Jeg testet interiørsåper her for en stund siden, CG Nonsense virket såvidt bedre enn Green Clean, når jeg vasket interiøret i bilen mener jeg at jeg fikk et mye bedre resultat med Surfex enn med Nonsense (Dog ingen bilder).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Suse    2
Suse

Oppgi ditt bosted, kanskje noen i nærheten har en liten prøveskvett til deg. Jeg bruker både green clean og Meguiars APC, førnøyd med begge.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
hgnubel    334
hgnubel

Du kan umulig få mye ut av noe med CreenClean 1:15 som du ikke får ut med Surfex 1:0 .. ??

Jeg testet interiørsåper her for en stund siden, CG Nonsense virket såvidt bedre enn Green Clean, når jeg vasket interiøret i bilen mener jeg at jeg fikk et mye bedre resultat med Surfex enn med Nonsense (Dog ingen bilder).

Er jo mulig det samme hadde løsnet med en runde til med Surfex, men jeg prøvde egentlig bare fordi jeg hadde litt tid å slå ihjel. Tenkte å prøve ren GC, men hadde ferdigblandet 1:15 for hånden og ikke gadd hente ufortynnet produkt fra gjemmestedet på loftet.

Fant bilder! Her er før fjerning fra bilen:

2012-11-28092330.jpg

Etter Surfex HD 1:0, skrubbing med børste (et par runder) og 60grader i vaskemaskin, også med surfex:

2012-11-29100115.jpg

Etter GC 1:15, skrubbing med børste og avspyling med varmt vann (et par runder):

2012-11-30132230.jpg

Fremdeles mye å hente her tror jeg.

Endret av hgnubel

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
EspenL    60
EspenL

Jeg bruker 1:10 Autosmart G101. Veldig fornøyd med jobben den gjorde på mattene mine, men tviler ikke på at ca. hvilken som helst annen APC hadde gjort det like bra ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
trogha    442
trogha

Er godt fornøyd med Chemical Guys Fabric Clean bla.bla. og Megs APC.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Mariuse34    5
Mariuse34

Sprøtt!

Jeg er forberedt på å ta taket og. Det er beige som resten av bilen, og har sett på solskjermene at det er fargeforskjell under. Tidligere eier hevdet hun ikke røykte i bilen, men mistenker at hun har røyket ut av vinduene iallefall.

Jeg bor i Oslo. hvor får jeg kjøpt Green Clean, og hvor mye trenger jeg til tak, gulv og bagasjerom på en 5-serie stasjonsvogn? Stoffbørste får jeg tak i hvor? Hvor lenge skal jeg la det være i tepper etc før jeg drar det ut igjen?

Har kjøpt inn Swisswax fargekit for å farge opp setene og. har allerede det startkitet for å rense setene, og har tatt forsetene. Hva annet trenger jeg?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Tyggern    1 699
Tyggern

Jeg liker fortsatt best å bruke green clean, denne tar mye og krever ikke 14 skyllinger for å få ut alle rester.

Jeg liker ikke å bruke Surfex til stoff, da jeg mener det er alt for "tungt" å fjerne alle rester.

green clean blandet ca 1:15 og 1:6 for virkelige tøffe flekker, gjør underverker. spessielt i setestoff.

Sufrex bør vaskes vekk etter bruk på alt av interiør, hvis ikke kan det fort legge igjen et "hvit" bellegg som ikke syntes før etter en liten stund. dette gjør ikke green clean. den er spray på tørk av med fuktig MF..

For min del mener jeg surex er meget oppskrytt, det er god avfetting for all del. og jeg bruker den selv. Men den er ikke overlegent mye bedre en mange andre. f.eks KCL micro royale, OPW osv..

99lanzer super innrøyket tatt med Green clean.. volvo V50

noen eks...

IMG_0542.jpg

IMG_0555.jpg

IMG_0525.jpg

IMG_0559.jpg

Endret av Tyggern

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bernhard    2 322
Bernhard

Nærmeste nå er vel Parts & Retards i Ås om du skal ha Green Clean.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Kristian Nafstad    39
Kristian Nafstad

Herlige bilder som kommer ut her da :-D

Men ja, ta en tur til Ås, så får du smiske litt med Bernhard ;-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bernhard    2 322
Bernhard

Hjelper ikke å smiske med meg, jeg jobber ikke der :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
truhaa    1 518
truhaa

Green Clean her også, den er super på det meste av interiørsyntes jeg, ikke skummer den for mye og den er som Torgeir sier, enkel å fjerne igjen da den ikke etterlater så mye rester i stoffet, holder å gå over en eller to ganger med vann og våtsuger så er det done deal..

Vurder også en billig våtsuger til å hjelpe deg i jobben, får ve de til en bra pris etterhvert, og med et bredere munnstykke gjør det jobben mye enklere..

Denne fla Clasern feks

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig