Gå til innhold
Cobber

Handle i butikk i USA

Recommended Posts

Cobber    4
Cobber

Jeg drar til Florida om noen uker. Tenkte å kjøpe med masse bilpleieprodukter, men er usikker på hva jeg skal kjøpe. Synd ikke Swissvax er råbillig i USA. Har du noen kjøpetips? Ny DA-maskin?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bandit    4
Bandit

Husk at elektriske ting i USA ofte er 110V..

Produkter som er produsert i USA er ofte billigst der.

Meguiars

3M Sun gun til under halvparten av norsk pris

Fikk også tips fra Tommy her på forumet om at Rain-X er råbillig der.

http://www.autogeek.net/

Let gjerne gjennom nettbutikker som denne for å se ca. hva du kan forvente av priser

Endret av Bandit
  • DCN Poeng 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
THolandsli    92
THolandsli

Autogeek holder til i Florida. Litt nord for Miami synes jeg huske. De selger Flexmaskiner i 230v utgave til fine priser.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
rekorden    0
rekorden

Bare husk å pakke inn flaskene i tette poser (Ziploc fungerer meget bra).

Rain-X-flaskene begynner lett å lekke under flyturen. Dette er selverfart, men hadde heldigvis alt pakket godt inn i tette poser.

Rain-X får du billigst på Target eller Walmart.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Erik Elverum Guldseth    1
Erik Elverum Guldseth

autogeek holder til ca. 30 minutter nord for west palm beach og 1,5t nord for miami, meget serviceinnstilt, vært der mange ganger :)

• DCN Poeng 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
EspenL    60
EspenL

Autozone finner du stort sett over alt. Var på den i Florida City nå i sommer og fikk meg billig RainX blant annet. Mener jeg så litt Meg's og Mothers produkter i hyllene også.

• DCN Poeng 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Erik Elverum Guldseth

pepboys er også et must, samme type kjede som autozone og ligger overalt..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Cobber    4
Cobber

Jeg noterer flittig!

Kjører fra Orlando til K. west (altså forbi Miami) og tilbake, så hvis GPSen er grei skal jeg stanse og shoppe litt.

Usikker på om Target etc har så mye mer enn "Bilextra-utvalg" av MG, men jeg skal sjekke. Det ligger en Walmart like ved huset så dersom de har kan jeg kjøpe der også.

Siden vi ikke kan ha så mye bagasje i retur kommer jeg til å sende julegaver hjem til meg selv hvis jeg kjøper mye.

Endret av Cobber

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Kenneth_GM    38
Kenneth_GM

Hadde samme rute som deg for to mnd siden, men inkl. NY og D.C, gled deg! :D

Selv om kanskje utvalget er litt "Bilxtra" hos Wallmart osv, så er det latterlig gøy og handle her med tanke på pris!! Som andre her har nevnt, så er det MG, Rain-x og Mothers som er enklest og finne frem til her, billig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
THolandsli    92
THolandsli

Et ekstra kolli bagasje trenger ikke å koste skjorta, og er nok fort rimeligere enn å sende med post. Jeg reiste fra Las Vegas til Trondheim for noen uker siden og betalte ca 100 dollar for det ekstra kolliet. Hadde blant annet en haug med Makita batteriverktøy med meg så kan mildt sagt si at jeg tjente inn det som det ekstra kolliet kosta.

Ellers så synes jeg huske at Sears hadde ganske greit utvalg av Mothers bilpleieutstyr.

Jeg noterer flittig!

Kjører fra Orlando til K. west (altså forbi Miami) og tilbake, så hvis GPSen er grei skal jeg stanse og shoppe litt.

Usikker på om Target etc har så mye mer enn "Bilextra-utvalg" av MG, men jeg skal sjekke. Det ligger en Walmart like ved huset så dersom de har kan jeg kjøpe der også.

Siden vi ikke kan ha så mye bagasje i retur kommer jeg til å sende julegaver hjem til meg selv hvis jeg kjøper mye.

Endret av THolandsli

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
rekorden    0
rekorden

Både Target og Wallmart har liste over varene de fører på nettet.

Wallmart har priser på alt, mens Target har på noe (hvis jeg husker dette riktig).

Så du kan sjekke utvalg og priser på nettet før du reiser.

Jeg var innom Advance Auto Parts, de har mye, men prisene er forholdsvis mye høyere enn på de to nevnte butikkene...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Cobber    4
Cobber

Har kun fått sjekket ut Target siden det ligger en SuperTarget i nabolaget. Der har de forbruker MG, Rain-x, Turtle og Nu. Det siste merket kjenner jeg ikke til. Blir bare noen etter-vask-sprayer fra MG og en flaske Rain-X tenker jeg. Oppsøker Wallmart i formiddag for å se om de har noe spennende.

Kan nevne at jeg kjører en helt ny Chevrolet Impala med knallrød lakk. Transportplasten henger forstatt i overganger mellom fangere og karosseri...men panserer er fullt av vaskeriper allerede.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Cobber    4
Cobber
pepboys er også et must, samme type kjede som autozone og ligger overalt..

Fant en Pepboys ikke så langt unna, men de hadde jo bare vanlige forbrukerprodukter. Får satse på Autogeek!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Erik Elverum Guldseth

Fant en Pepboys ikke så langt unna, men de hadde jo bare vanlige forbrukerprodukter. Får satse på Autogeek!

Er ikke alle pepboys sjappene som er like oppdaterte :) Var du innom autogeek? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Cobber    4
Cobber

Rakk ikke Autogeek (kjørte forbi lenge før de åpnet), men fikk en god maildeal som jeg kan bruke senere. Fikk handlet på Advanced Auto Parts i nærleiken. De hadde MG 105 og 205 blant annet. Fikk også billig burgunder pute og litt annet. Target & co har ikke så mye spennende. Rain-X er billig og jeg plukket med noen MG sprayvoks-etter-vask.

Fremdeles litt plass i bagasjen :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
grenness    5
grenness

Et tips jeg pleier å benytte meg av på USA-turer er å sjekke med hotellet at de kan motta pakker for gjester (noen tar betalt) og så gå bananas på amerikanske nettbutikker de siste par ukene før reisen. Pleier å ligge masse pakker som venter på meg på hotellet :-) Jeg sparer masse tid og stort sett også penger.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Cobber    4
Cobber

Et tips jeg pleier å benytte meg av på USA-turer er å sjekke med hotellet at de kan motta pakker for gjester (noen tar betalt) og så gå bananas på amerikanske nettbutikker de siste par ukene før reisen. Pleier å ligge masse pakker som venter på meg på hotellet :-) Jeg sparer masse tid og stort sett også penger.

Vi hadde hus/ privatadresse og jeg vurderte denne muligheten jeg også. Det som stanset meg var egentlig mangel på billig Swissvax i USA :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig