MBarne

Produkter og minusgrader

36 innlegg i emnet

Har alle mine produkter stående i garasjen, der det mest sannsynlig vil bli minusgrader ganske snart. Noen som vet om de tåler dette, eller bør de flyttes inn?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har alle mine produkter stående i garasjen, der det mest sannsynlig vil bli minusgrader ganske snart. Noen som vet om de tåler dette, eller bør de flyttes inn?

Sånn jeg har forstått det er det en fare for at produkter, og da spesielt poleringsmidler kan skille seg og bli frostskadet om det blir for kaldt. Avfettinger som prickbort tåler det nok, men jeg personlig flyttet alt, utenom en 5liters trykksprøyte med surfex inn. :)

Endret av smurf
1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ting bør nok helst ikke fryse.....

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har alt i boden for sikkerhets skyld :P blir ikke så kaldt der, litt under romtemperatur

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Wolf's sine nanoprodukter tror jeg har spesifisert at lagring under 10 grader bør unngås, så minusgrader vil jeg tro er uheldig for en rekke forskjellige produkter. Om jeg måtte prioritere ville jeg synset meg trem til å ta inn alt som ikke er "enkle" rengjørinskjemikalier ala PB og Surfex.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel ikke tvil om at det meste av blandingsprodukter bør stå frostfritt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
... sannsynlig vil bli minusgrader ganske snart.

Er det vanlig at det blir frost inne i garasjer?! Det ville jeg ikke trodd ...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det vanlig at det blir frost inne i garasjer?! Det ville jeg ikke trodd ...

Mulig ikke der du bor. Her er det helt vanlig med minus 20 i isolert garasje en kortere periode i tidsrommet midten av januar til midten av februar. smile.png
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sant nok — her vet vi knapt hva snø er. Men vi vet veldig godt hva slaps/slush er!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sant det HTB. Jeg har det meste ute i garasjen men akkurat nå er det såpass kjølig at jeg vurderer å ta de inn. Dog tror jeg det skal mye til for at det blir frost i garasjen her. ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tips. Tror jeg flytter det meste inn for vinteren. Har ofte garasjen åpen, og den er ikke isolert på noen måte!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har løst dette med et skap hvor jeg har montert en frostvakt (altså en liten varmeovn).

DSC03590.jpg

DSC03598.jpg

Holder ca 10-12 grader inni skapet uansett hvor kaldt det er ellers. Da slipper jeg å ha varmen på i hele garasjen, samt å fylle opp boden inne i huset med bilpleieprodukter :-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nice!

Jeg har en frostvakt-varmekabel liggende som var ment for kattehuset — før katten ble påkjørt.

Kanskje den kan komme til nytte likevel når garasjen en dag er ferdig ...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kattehus?

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hundehus for hunder, og kattehus for katter. Sånn med tak og fire vegger vet du ;) ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

... og gulv faktisk. 7 cm isolert stål/isopor-sandwich konstruksjon på alle sider.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Temmelig uvanlig med kattehus, tør jeg påstå. :P Og, har ikke kattene pels og slikt for å holde seg varme?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og det har ikke hunder, mener du? :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sa jeg ingenting om. :P Men katter går jo dit det passer dem best, mens hunder går dit båndet stopper dem, eller i "hiet" sitt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, valid point.

Men.. Hva var det tråden handlet om igjen? ^_^

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive