Gå til innhold
StianR

Vask av ny bil

Recommended Posts

StianR    0
StianR

Hei,

Jeg har nettopp fått levert min nye bil og gått til innkjøp av Swissvax master collection + foam gun og div. annet utstyr.

Bør jeg ta noen forhånds regler med tanke på at lakken/klarlakken er 'ny'?

Jeg kjenner nå etter kun 3 ukers bruk at lakken er 'ru' nede side skjørtene, er det for tidlig og benytte skikkelig rens her? Evt. er det noe som ikke tar voksen/ noen anbefalninger?

Med tanke på vinteren, bør bilen få noen form for vinter klargjøring utover slik den ble levert?

I den forbindelse ønsker jeg gjerne anbefalning på noen som driver med detailing Karmøy/Haugesund omegn.

Håper på gode råd!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Simen    1 317
Simen

Heisann!

Angående ruheten så er det nok asfalt, som kommer veldig fort disse tider. Prøv en runde med en avfetting som Prickbort, for så års en grundig håndvask. Tørk bilen, så kjenner du forsiktig på lakken. Om den ikke er ru kan du fint gi bilen et lag voks. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
todleif    93
todleif

Gratulerer med ny bil og Swissvax master collection! :)

Trenger ingen forholdsregler på lakken. Den er herda og skal nok tåle ein skikkelig vask.

Er vel litt forskjelligt klargjøring avhengigt av type bil. (eg har ikkje peiling på kva)

Men ein runde med voks etter vasken skal nok gå greit. er det ikkje beskyttelse på lakken ville eg ha brukt lakkrens først.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig