Jozinho

Gjørme og stoffmatter...

Det har seg slik at jeg har stoffmatter, og skal bruke disse gjennom hele vinteren.

Noen enkle/ raske måter og få ut det værste av møkka nå som kulda og skitten setter inn?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Banke dem mot noe?

Støvsuge dem på din lokale bensinstasjon?

Kjapp runde med høytrykksspyleren for så å tørke dem?

Alternativet etter dette er vel å skrubbe dem?

Er vel og så mulig å impregnere dem, men det har jeg ingen personlige erfaringer med.. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trykkluft helt inntil! Men helst når mattene er tørre.

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Se der ja!! Hehe, var noe sånt smart jeg var på jakt etter :)

@ AcciDabbi, Får banke og støvsuge litt først. Så blir det sikkert topp! ^^

Takker for rask respons!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Setter deg inn i bilen med beina utanfor. Klakke sammen skoene før du tar beina inn i bilen,

Ta mattene ut av bilen og rist dei.

Du kan og ta dei med inn og spyle dei i dusjen. La dei tørke på badet. Er sikkert tørre til neste dag.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Setter deg inn i bilen med beina utanfor. Klakke sammen skoene før du tar beina inn i bilen,

Ta mattene ut av bilen og rist dei.

Du kan og ta dei med inn og spyle dei i dusjen. La dei tørke på badet. Er sikkert tørre til neste dag.

Nok en god ide :)

Problemet blir jo fort passasjer matte, min side er ok :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Regner med at trykkluft er klargjørerens beste venn? :rolleyes: Jeg mener at trykk luft flytter møkka til et annetsted isteden for å fjerne den. Mye av skitten vil bli blåst inn i mattene og mye blåser du vekk til et annet sted der du holder på med dette.

Jeg ville brukt APC (eventuelt børste), vann (gjerne HT) og våtsuger for å få de rene.

De fleste bruker gummi eller plastmatter på vinteren.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor ikke gummi/plastmatter? Fukten vil jeg trenge gjennom matten og ned i bilens teppe og det blir liggende fukt i bilen gjennom hele vinteren..

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Setter deg inn i bilen med beina utanfor. Klakke sammen skoene før du tar beina inn i bilen ...

Obligatorisk å påpeke det til passasjerer. Jeg gjør det påfallende synlig for mine og påpeker stadig at det er mer vann på nabomatta enn det er under rattet.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Regner med at trykkluft er klargjørerens beste venn? :rolleyes: Jeg mener at trykk luft flytter møkka til et annetsted isteden for å fjerne den. Mye av skitten vil bli blåst inn i mattene og mye blåser du vekk til et annet sted der du holder på med dette.

Jepp det er det.. :rolleyes::lol: Men har du prøvd dette selv da? Opplever aldri at sand/støv forsvinner inn i tekstilen, selvom man kanskje skulle tro det. Vet det ikke høres helt logisk ut, men det blåses faktisk ut og vekk fra tekstilen. Det blåser et annet sted ja, men mattene er da mobile slik at man kan flytte de vekk til en egnet plass.

Jeg foreslo dette basert på efaring, og jeg synes det er en kjekk og effektiv måte å gjøre det på, noe trådstarter var ute etter. :)

Støtter også forslaget til Bernhard, er veldig kjekt med gummimatter på denne tiden av året. Men jeg banker alltid føttene sammen før jeg setter de inn i bilen uansett, liker ikke å dra med meg møkk inn i bilen. Noen ganger kunne jeg ønske jeg var så myk at jeg kunne klart å børste skoflatene mot hverandre også. :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Støtter også forslaget til Bernhard, er veldig kjekt med gummimatter på denne tiden av året. Men jeg banker alltid føttene sammen før jeg setter de inn i bilen uansett, liker ikke å dra med meg møkk inn i bilen. Noen ganger kunne jeg ønske jeg var så myk at jeg kunne klart å børste skoflatene mot hverandre også. :P

Det samme gjør jeg og begge ungene samt kona gjør det også, men det betyr jo ikke at man skoene blir helt tørre av den grunn :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei sant, tenkte ikke på det. Men dette er jo ikke noe problem på gummimatter, så vi er enige om at han burde ønske seg det til jul. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, det var enkelt og greit fordi bilen ikke kom med gummimatter!

Men bør vell få kjøpt meg det da. Likte stoff mattene så godt, ble litt hjemmekoslig i bilen ^_^

Uansett gode tips til sommer halvåret :thumbup: :thumbup:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det gjorde ikke den "billige" min heller. Vi betalte for en oppgraderingspakke, og fikk nedgradering av mattene til stoffmatter. Men det fikset salgskontakten vår heldigvis, så nå har jeg ett sett stoffmatter i kjelleren som jeg skal bruke når jeg skal kjøre barbent den fineste sommerdagen neste år. ^_^

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive