Gå til innhold
Stenberg

Har handles litt hva nå

Recommended Posts

Stenberg    0
Stenberg

Nå har jeg endelig fått handla litt etter godmsamtale med blankbil ble det dette.

Hvordan blandings forhold burde jeg ha?

Handlet:

Surfex hd

Prickbort

P21

Ironx

Blank bil strawberry shine shampoo

CG glass rens

Dura gloss

Engel voks

Das6 pro

Polerings og oransj pad

Dodo juice lime prime

Har også lakk rens fra mquiers

Hvordan burde jeg gå fram?

Hva skal jeg bruke DA på og ikke.

Takk for tips til dumme spørsmål.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
todleif    93
todleif

Surfex blandes vanligvis imellom 1:10 og !:30 avhengigt av beskyttelse og skitt på bilen. Kanskje enda sterkere før polering.

Prickbort og Ironx skal ikkje blandes ut.

P21 kan brukes ren eller blandes ut 1:1 eller 1:2 (rekner eg med, men er ikkje 100% sikker på dette)

Det vanligaste er prickbort på tørr bil. Spyle av. Ha på surfex. Spyle av. Vente litt so lakken blir litt tørr og ha på ironx. Spyle av og foreta håndvasken.

Kva slags Duragloss har du? Kva slags lakkrens ifra meguiar`s er det snakk om?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
HTB    3
HTB

Noob til noob — jeg har valgt å ha en 2 liters trykksprøyte med Surfex i 1:20, og en 1 liters håndsprøyte med 1:5-blanding. Jeg lyttet ikke til min mester (Simen) om trykksprøyte og Prickbort (som forøvrig ikke skal blandes ut) før jeg fikk se forbruket selv. Så der blir det enda en håndsprøyte.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
todleif    93
todleif

Altso DG 111 som er ein lakkforsegler

Meguair´s step 1 er ein lakkrens som ikkje har slipemidler. Kan bruker for hånd eller med DA maskin.

So du har 2 stk lakkrens. Ein heilt uten slipemidler og ein med bittelitt slipemidler.

Du får velge ein av dei.

Ta på eit lite område, jobb med produktet. (for hand eller maskin) Ta det av før det tørker.

Med maskin er det å spre det på 1 og gå opp litt i hastigheit. (føl deg fram)

Test med fin pad. Tar det for lite er det å bytte til grovare pad eller produkt. (eller begge deler)

Bruker du grovt produkt er det greit å gå over bilen med eit finare produkt etterpå.

Når du er ferdig med heile bilen tar du på Engel eller DG 111. Tas på tyyynt på heile bilen. Vent til det har tørka før du tar det av. (ingen problem å vente 1 time eller 2 iallefall)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bjørgvin    4
Bjørgvin

Han har jo lime prime. Denne ville jeg brukt som lakkrens på das6 maskinen. Toppet med Engel som wax.

Eventuelt legge på duragloss 111 som sealer. La den herde etter anvisning. For så et lag med engel wax. Så¨får du dobbelt opp nå i vinter.

Husk at alt dette skal skje etter bilen er ren.

Endret av Bjørgvin

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
trogha    442
trogha

Eventuelt legge på duragloss 111 som sealer. La den herde etter anvisning. For så et lag med engel wax. Så¨får du dobbelt opp nå i vinter.

2 lag eller flere typer LSP oppå hverandre betyr ikke dobbel beskyttelse, min erfaring tilsier at det er bortkastet tid og penger.

Du kan selvfølgelig legge 2 lag hvis du tror at du ikke har fått "full dekning" med først laget, men andre laget vil kun rette opp i evt. helligdager ;)

Skal jeg legge duragloss eller dodojuice lime prime først?

Duragloss 111 er en ren lakkforsegling selv om den heter clear coat polish, så da skal den på etter lime prime :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Stenberg    0
Stenberg

Hva burde jeg fylle på med når jeg får lønning igjen?

Pads? polish? eller er det noe annet jeg burde ha?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
todleif    93
todleif

Litt forskjellige pads og polish med slipemidler er ikkje dumt. So trenger du sikkert fleire mf og tørkehåndkle.

Har du oppvarma garasje?

Viss ikkje kan du vente til våren og få meir kunnskap.

Blir du vip medlem får du og rabatter hjå ein del nettbutikker. (samarbeidspartnerene her)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig