Are G

LED interiør lys?

29 innlegg i emnet

Noen som har satt inn LED-lys i kupeen?

S210n har en drøss med lys og lurer på å skifte ut til LED for å få litt mer effekt.

I første omgang tenker jeg på å sette inn lys i fotbrønner, da det ser ut som tidligere eier ikke likte dette og har tatt ut alle pærene.

Kunne også tenkt meg LED under dørene og resten av bilen etterhvert.

Har sett en youtube video med LED i speedometeret og dette synes jeg ble veldig bra, ble hvitere lys enn det "gul-aktige" som er der originalt.

Lurt på skiltlys også da jeg mangler et, men her må man vel ut med ganske dyr løsning eller sette inn en motstand for å hindre feilmelding?

Slike blir vel ganske varme og det er ikke så aktuelt..

Noen erfaringer?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har så og si alt av interiørlys i min a4 i led. kan ta bilde av dette når det blir litt mørkere ute om du ønsker se hvordan det ser ut? Til skiltlys har jeg led lys med innebygget motstand slik att jeg slipper få feilmelding på dette

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde tidligere LED i Volvoen, syns det ble for blått, du kan nok få tak i varmfarge, men likte bedre litt varmt lys i bilen, men skiltlys ble kjøpt hos Ebay. Veldig fornøyd med disse! :D Mye tøffere mer LED!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skiftet mine interiør lys i e39'n til LED tidligere i år.

Kjøpte en pakke på ebay som skulle inneholde alle pærene. Det gjorde den selvførgelig ikke.

Men men, til den prisen kan jeg strengt tatt kjøpe 5 slike pakker til prisen av samme pærene her i norge :P

Må skifte skiltlysene igjen, så blir nok en bestilling til fra ebay der jeg bestiller resten av pærene jeg mangler også.

Har vurdert å bytte interiør pærene til LED i bruksbilen, men ikke gjort det enda, da det kanskje ser litt dumt ut med blått aktig interiør lys og vanlig halogen i lyktene? <_<

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har en del pærer liggende som jeg brukte i min C-klasse... Kan finne størrelse når jeg er hjemme igjen. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har LED i dører, brønn, tak, bagasjerom og skilt. Eneste stedet jeg fikk litt trøbbel er på skiltet. De blinker syv blink etter jeg låser bilen. Men ikke noe feilmelding.

Testet endel forskjellig, både billig å dyre her hjemme, før jeg endte opp med div fra denne karen. De av typen 5050 er fine. Hvitt og fint lys, oppleves nøytralt og ikke blått. Dog er jo sånne ting litt subjektive.

I bagga slang jeg inn noen sånne. Ikke noe problem å finne ting baki der nå :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Byttet nylig til LED i taket og i bagasjerommet. Skikkelig bra lys, men jeg hadde foretrukket en anelse varmere farge i taket. Fikk litt sykehus-pastellgrønn-blå følelse :wacko:

Dette var 2W 9-LED 6500K pærer fra DX.

Skiltlys og leselys er neste på planen, og kjenner jeg bilen min rett trenger jeg ikke bekymre meg over eventuelle feilmeldinger. Har hatt både skiltlys og parklyspærer ute av drift uten å få melding om det =)

Endret av EspenL
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har led i snart alt jeg kan ha led i tror jeg på min bil..

jeg har ikke noe canbus system eller pæresjekk så er bare å fyre inn led pærer fra ebay for min del.

Men du får kjøpt egne led pærer med motstand så er bare å kjøpe dette og sette inn (lyser den ikke så snu pæra)

selv har jeg rødt i fotbrønner, og hvitt med minst mulig blåskjær rundt om i bilen ellers..

eneste plassen jeg ikke har led er i leselysene da dette er en slik idiotisk sokkel.. b9s? og polaritet i audi er tydeligvis motsatt kontra de fleste pærer du får kjøpt.. og jeg får da ikke snudd disse pærene så om noen vet om noen billige slike pærer som fungerer i en A4 så skrik ut!

LED i ryggelys anbefales også da med riktige led pærer (eks cree) så vil de lyse mye bedre en halogen pærer.

samt parklys kan jo være en ide for å gi bilen en litt nyere look.

Selv pleier jeg å gi rundt 10kr pæra eller noe slikt på ebay.

Så da går det an å prøve og teste litt forskjellig.

Slik er da ryggelyset og skiltlyset mitt som jeg har fått ganske hvitt etter å ha prøvd litt forskjellig

img1224t.jpg

Endret av Concker
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har bytta ut alt av interiørlys til led, og höen xenonmatch i alt av utvendig lys, var redd for at det skulle bli for blått inne i bilen, men pærene jeg kjøpte fra BoldSport var pefekt hvite, ikke antydning til blåskjær i disse :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Til posten min ovenfor har jeg søkt litt og ser at det finnes ba9s pærer som er polarity free.. altså kan brukes begge veier.

spørsmålet mitt er om det er noe i veien for og bruke canbus error free pærer i en bil uten canbus?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan fint bruke canbus error free pærer i bil uten canbus ;)

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan fint bruke canbus error free pærer i bil uten canbus ;)

Ah nice. Da får jeg teste de free polarity pærene så jeg da forhåpentligvis får byttet ut de 2 siste glødepærene som er igjen på biler

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da tror jeg at jeg legger dette prosjektet på hytta inntil videre, men jeg leker litt med tanken på LED i speedometeret.

Noen meninger om dette?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det så jo veldig mye bedre ut, men passer det inn med resten av belysningen i bilen?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg trooor det, men er vanskelig å si før man har prøvd :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da tror jeg at jeg legger dette prosjektet på hytta inntil videre

Ikke å anbefale. Vi har 12-volts led-lys på hytta og det er skikkelig ukoselig og lite hytte-like. Lar de som regel være av og bruker stearinlys i stedet.

(lol)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes det blir veldig hytte-like lys når det er litt dimmet :rofl1:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke å anbefale. Vi har 12-volts led-lys på hytta og det er skikkelig ukoselig og lite hytte-like. Lar de som regel være av og bruker stearinlys i stedet.

:rofl1:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det LED'en i speedometeret ble jo kult, men så veldig skarpt ut!? Hvis du ikke har mulighet for dimming, kan det fort blir slitsomt hvis du kjører endel i mørten.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er et veldig godt poeng.. Tror ikke det er manuell dimming, mener disse dimmes automatisk etter en lyssensor og det vil vel kanskje ikke funke så bra med uoriginale pærer :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive