Svolp

Chipping og K&N filter Colt 1.5 Turbo!

Morn!

Jeg holder på og planlegge tuning av min 150hk turbo colt..

Når det gjelder K&N filter, er det forskjell i kvalitet og pris(Utland) eller er det bare og bestille dette fra f.eks BSbildeler http://www.bsbildeler.no/?pno=125301 ? Eller skal jeg velge K&N som jeg bare kan slenge rett i luftboksen som er det orginalt? http://www.flissundet.no/webshop.aspx?pageid=36467&catId=14226&groupId=14228#navi_main

Hva er forskjellen?

Har kun funnet en i Norge som kan utføre denne jobben så langt så kanskje utlandet er noe og satse på der også.. Han skulle ha svimlende 15.000kr og da er det kun mapping, ingen mekaniske deler av noe slag, dyno benk før og etter samt jobben rundt og remappe ECU!

Har også bestilt remus sitt eksos anlegg med to stusser samt bakfangeren er rett rundt hjørnet!

Blir spennende :)

Endret av Svolp
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du sjekket med Kvål Auto, de er de største i distriktet på (chip) trimming, og forhandler også K&N

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Går god for Kvål Auto. De vet virkelig hva de holder på med.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjøpte nettopp K&N filter i orginal størrelse til min s60 på ebay. Det kom på 600.- med frakt og mva.

Bør man ha bilen inne hos noen som har peiling, og ha den i benk osv? Jeg vurderer bsr selv.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tips Tommy og Mossige!

Siden dette er en nyere bensin turbo virker det som om det er få folk som tar slike biler, har ikke undersøkt kvål.. Skal ta og kontakte dem og se hva dem kan bidra med!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Terje og Ordin (som driver Kvål Auto) har meget bra kompetanse på dette, så de kan garantert hjelpe deg.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nice. Ser på colt czt selv da jeg har lyst på en ekstrabil. Importere en colt ralliart fra sverige hadde vert tingen:) eller helst en version-R med recaro seter og panserscoop. Hvor "god" er kjørekomforten?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eller skal jeg velge K&N som jeg bare kan slenge rett i luftboksen som er det orginalt? http://www.flissunde...14228#navi_main

Hvis du skulle falle på dette valget så ser jeg at dette innsatsfilteret du trenger har en veiledende pris på 679 kroner over disk i butikk. Det er med andre ord billigere enn på den siden du viser til. Dette er til Colt 1,5 T fra 2006 og oppover. Hvis du er interessert kan du sende meg en PM med reg. nr, så kan jeg få sjekket opp nøyaktig hvilket du trenger og hvilken pris det ligger på i butikk ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjøpte K&N-filter på eBay til Galanten min for 231 kroner inkl frakt fra UKstan...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøp innsatsfilter og ikke konfilter, sa slipper du tulle med LMM. Kjøpte selv fra Ebay.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive