Gå til innhold

Selvvask i Oslo


Torjac

Recommended Posts

Jeg trenger tips om hvor jeg kan vaske bilen innnendørs i Osloområdet. Finnes det vaskehaller for selvvask?

_______________________________________________________
Torgeir Jacobsen
Riktig bilpleie er jo moro... Jeg lærer noe nytt hele tiden. :thumbup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg bruker ofte soft wash selvaskhallene på oppsal. rett foran oppsal senter. der pleier jeg å stå i timevis uten noe problem. om vinteren har jeg merket at man kan lukke porten når det blir kveld. koster 35kr for hvert program, men jeg pleier å ta med egne produkter for å så bruke høytrykk ;)

man har forresten tilgang til vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter Basil angående Softwash på Oppsal. Ellers så har du To selvvaskebåser i parkeringskjellern på Manglerudsenteret som også er ok (30kr pr polett eller 10 for 250kr på Shell).

Begge steder har gratis vannkran for å fylle bøtta og skumpistorler som spiser voks

Endret av siimen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det noen som vet om det er noen på andre siden av oslo? eller hele bærums området?

x Opel Vectra 1989 4x4 2l 110hk hvit gått 230k
x Volkswagen Passat 2001 140tdi sort gått 130k
x BMW X1 2010 1,8l 136hk brun gått 40k
x Volkswagen Caddy 4motion 2l 110hk Sort/sølv gått 30k-50k X2 (firmabil)
x Volkswagen Caddy 2012 4motion 2l 110hk sølv gått 13k (firmabil)
x Volkswagen Tiguan 2013 4motion Rline 2l 140hk sort gått 10k

nå Volkswagen Caddy Cross 2014 4motion 2l 110hk sølv gått 20k Firmabil

nå Tesla Model S P85+ 2014 grå gått 20k

nå Mersedes-Benz GL350 2014 sort gått 20k

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babelfisken

Må vi starte en ny tråd om dette hver vinter? Søk og dere vil finne en haug med svar rundt dette. :)

Ville tro det er av typen info som bør friskes opp hver vinter. Nye stasjoner, nye vaskeanlegg, ny praksis, nye regler og nedleggelser skjer hele tiden.

Om det bør legges inn ny tråd eller ikke blir vel litt en smakssak. Jeg synes det er mye lettere å forholde seg til en tråd på et par sider enn den gigantiske selvvasketråden på 50 sider. Ulempen er selvsagt at info fra i fjor ofte kan stemme fortsatt, men bør man egentlig stole på det? YMMV

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forøvrig:

på Bærumssiden kjenner jeg vel stort sett kun til den jeg bruker selv: Storbilvasken på Shell på Rud. Litt kronglete å finne veien inn, men vet man hvor Biltema og Mekonomen ligger så er man rett ved (kjør rett fram i stedet for å svinge til venstre mot parkeringsplassen til de nevnte, så er truckstopen der veien slutter).

Kjøp påfyllingskort inne (litt kortere åpningstider enn vanlige bensinstasjoner), tror det er noe sånt som å fylle for 500 så får du 550 på kortet. Trekk kortet for å åpne dørene, tilgang døgnet rundt. Vel inne har man valget mellom høyttrykk (avfetting, såpe) og kran (passe varmt for bøttevask). To spylestasjoner i en lang hall.

Under "vann fra kran" står det at man skal avholde seg fra å vaske bil med bøtte når det står yrkessjåfører i kø. På kveld, natt og helger er man relativt ensom der inne, bare en og annen drosje som regel. Eller andre bøttevaskmafiosoer :ph34r:

...o.O... småbarnsmor ...o.O...

 

'13 BMW F31 316d og en  '00 BMW E46 323Ci 
x12 Volvo V50 D2, rød (612) - solgt etter 49.365km
x05 BMW E87 118i, sparkling graphite - solgt etter 47.331km
x87 BMW E30 325ix, "sort" (lachsilber originalt) - solgt etter tur/retur Gol
x07 Toyota Avensis stv 2.0 D-4D, blå metallic - solgt etter 5950km
x01 Toyota Yaris 1.0 VVT-i, sort metallic - solgt etter 143.348km
- mangler fremdeles en søt sportsbil
Loggen. S&S: V50, E61, 340R, 996, A3, Mazda2, X5, Lotus Europa, E87, Golf Stv, V70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det åpent 24/7 bare man har penger på "kortet"? Får vel somle meg bort en dag. Vasket ute hjemme idag, vannet frøs :( Var 12 + i garasjen uten noe varmeelement, så gikk fint å tørke. Hvor lang tid bruker du der Gry?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg står så lenge jeg får lov :fun:

Du må ha kort for å få åpnet dørene og startet anlegget (er en sidedør så man får gått inn og mast på de foran seg uten å måtte åpne kjøreporten), den teller ned ettersom man bruker av vann og midler (dvs ikke noe tidsur eller noe, står du bare der så koster det ingenting), og taklyset slås ikke på før man har punchet inn. De har noe akonto-system der også tror jeg, det er hvertfall en kortleser til i maskina som jeg ikke helt vet hva er til.

Jeg var der litt under to timer en tidlig mandags morra da jeg skulle forberede V50en i signaturen min, kun en taxi innom så lenge jeg var der og ingen store kjøretøy i kø. Da brukte jeg av avfettinga deres også, siden jeg uansett skulle skrelle mest mulig av lakken før polering, i tillegg til at jeg hadde med pre-wash, rim7, iron x, orange degreaser og tomme bøtter for håndvask.

Var der minst tre kvarter søndag kveld og vaska E61en til samboeren, bare en vanlig vask før den skulle på verksted mandag morra, hadde med auto-wheel, prickbort og ferdigblandet surfex, og brukte høyttrykken, og vannkrana for å fylle bøtte. Tørket bilen før vi kjørte. Anbefaler mange tørkehåndklær, er jo ikke lavtrykk der (har fundert på å finne en overgang som passer på krana der og fire-fem meter hageslange...)

...o.O... småbarnsmor ...o.O...

 

'13 BMW F31 316d og en  '00 BMW E46 323Ci 
x12 Volvo V50 D2, rød (612) - solgt etter 49.365km
x05 BMW E87 118i, sparkling graphite - solgt etter 47.331km
x87 BMW E30 325ix, "sort" (lachsilber originalt) - solgt etter tur/retur Gol
x07 Toyota Avensis stv 2.0 D-4D, blå metallic - solgt etter 5950km
x01 Toyota Yaris 1.0 VVT-i, sort metallic - solgt etter 143.348km
- mangler fremdeles en søt sportsbil
Loggen. S&S: V50, E61, 340R, 996, A3, Mazda2, X5, Lotus Europa, E87, Golf Stv, V70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...