Simen

Klar folie under dørhåndtak?

42 innlegg i emnet

Sitter og klargjører en ny V70 som skal gå som taxi her nå, og den har klar folie under alle dørhåndtak for beskyttelse mot negner og fiber som riper lakken. Det har jeg faktisk ikke tenkt på før, det er jo genialt! Noen som har folie under dørhåndtak, og isåfall er det vanskelig å få til uten bobler/sprekker i folien?

Jeg er så redd for disse utsatte områdene hver gang noen skal sitte på med meg så jeg tror klar folie under dørhåndtak hadde vært godt for blodtrykket mitt. :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var en god idé!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På den forrige 2001 S60 eg hadde så kjøpte eg Taxi klistermerker til dørhåndtakene. Var absolutt ikkje dumt å ha:) Fin passform også.

Endret av JørgenT
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er en god ide! Det er ikke noe problem å få det uten bobler og sprekker bare at du bruker forsiktig en varmpistol eller vanlig hårføne.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Evt. maskere litt og legge klar plastidip?

Jeg har også våtslipt og lagt klarlakk inni der på noen biler som har vært skikkelig ille, blir stort sett som ny B)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemmer for folie siden det er det jeg har. :P Men jeg tenker det kan bli bra hvertfall, om jeg bare lager en skikkelig mal med papir etc. også klipper til fint. Lakkérte bilen min i slutten av juli men allerede har det blitt noen riper rundtom. :( Tar de nok med ScratchX eller noe slikt for hånd, så kan jeg hive på folie etterpå når det er strøkent igjen. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Biltema har begynt å selge klar folie for utsatte områder nå. Kjøpte for noen uker siden, men har ikke fått prøvd det enda. Kostet vel rundt 90 kr for 50x130 mener jeg å huske. Klarte ikke å finne det på sidene deres, men vet de har det i den nyeste katalogen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er en god ide! Det er ikke noe problem å få det uten bobler og sprekker bare at du bruker forsiktig en varmpistol eller vanlig hårføne.

Godt tips. Må bruke føner. Hvorfor forsiktig, det er vel folien jeg må varme opp og ikke lakken?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Godt tips. Må bruke føner. Hvorfor forsiktig, det er vel folien jeg må varme opp og ikke lakken?

Å varme opp folien forsiktig, sånn at du ikke ødeleger den .

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Å varme opp folien forsiktig, sånn at du ikke ødeleger den .

Det skal mye til å ødelegge en folie av god kvalitet, (eks 3m) med varme..

ville nok heller vært bekymra for lakken før folien for å si det slik

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det skal mye til å ødelegge en folie av god kvalitet, (eks 3m) med varme..

ville nok heller vært bekymra for lakken før folien for å si det slik

Jaja men det er fortsatt mange som hadde klart det. Det var bare et tips altså...)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde klart mye rart jeg. ;) Men dette har jeg hvertfall tenkt gjøre på go'bilen, poster noen bilder når jeg har fått gjort det.

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forsiktig, men bestemt, Simen. ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jada Christer, kjenner til den. :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forsiktig, men bestemt, Simen. ;)

Er det fortsatt folie vi snakker om her nå...? :ph34r:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei han snakker om demontering av Galant i forbindelse med hellakkering osv. Klarte å ødelegge noen klips osv med "forsiktig men bestemt"-teknikken til Christer. :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei han snakker om demontering av Galant i forbindelse med hellakkering osv. Klarte å ødelegge noen klips osv med "forsiktig men bestemt"-teknikken til Christer. :P

...og jeg mobber ham litt fordi han var mer bestemt enn forsiktig ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hørte på Oslo Motorshow at 3m skal komme med en enda tynnere beskyttelsesfilm som gjør at den nesten ikke synes på lakken. Innsteg, dørhåndtak og foran bakhjulene hadde nok hatt godt av litt sånn film :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jasså? Spennende! Oppga de noen dato for lansering? Om det ikke er lenge til venter jeg nok til det kommer. Da skal jeg ha på lastekanten bak også. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Jeg er så redd for disse utsatte områdene hver gang noen skal sitte på med meg så jeg tror klar folie under dørhåndtak hadde vært godt for blodtrykket mitt. :P

Hvis du er sååå redd for bilen at du får høyt blodtrykk av å ha passasjerer Simen, foreslår jeg at du folierer hele bilen :)

En ting er jo hvis man har en show bil eller noe veldig spesiellt, men selv om du er utrolig glad i Galanten din osv, så er det tross alt en bruks bil, og jeg synes rett og slett man må finne seg i at folk tar i dørhåndtakene dine.

Så får du heller be passasjere om å være forsiktige i forkant.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive