Are G

Ares '00 E280 T 4-matic Avantgarde

63 innlegg i emnet

Har i noen år hatt lyst på en S210 4-matic, helst facelift og jeg kom over denne på finn.

Godt utstyrt og tilsynelatende velholdt, norsksolgt og alle servicer på merkeverksted i Norge, serviceheftet er faktisk fullt. Etter sigende kun 2 tidligere eiere i Norge, han som kjøpte den ny og solgte den i 2006, samme eier siden da til nå.

Har ikke fått noen gode bilder av bilen ennå, men fikk tatt et par når jeg fikk bilen hjem før batteriet på kamera var tomt og i tillegg regnet kom.

Utstyrslista er relativt lang, selv til å være 4-matic, disse har jo ofte en del.

220 PARKTRONIC SYSTEM (PTS)

236 SPECIAL LAMP SWITCHING - DAYTIME RUNNING LAMPS

249 AUTOMATICALLY DIPPING INSIDE REAR VIEW MIRROR

275 MEMORY PACKAGE (DRIVER SEAT, STRG. COL., MIRROR)

293 Sidebags in the rear (left and right)

316 D-Network Telephone integrated

345 RAIN SENSOR

354 ANTENNA FOR TELEPHONE D/E-NET

401 Driver's seat air-conditioned

404 MULTI-CONTOUR SEAT, FRONT LEFT

405 MULTI-CONTOUR SEAT, FRONT RIGHT

414 ELECTRIC TILT/SLIDE SUNROOF IN GLASS VERSION

423 5-SPEED AUTOMATIC TRANSMISSION with tempomat

480 SELF-LEVELLING SUSPENSION

524 PAINTWORK - PRESERVATION

543 SUN VISOR WITH MAKE-UP MIRROR L. AND R., BE-

550 TRAILER COUPLING

551 ANTI-THEFT/ANTI-BREAK-IN WARNING SYSTEM

581 AUTOMATIC AIR CONDITIONER

600 HEADLAMPS - CLEANING EQUIPMENT

611 EXIT LIGHTS FOR DRIVER DOORS

612 XENON HEADLIGHT

668 PACKAGING FOR SHIPPING VEHICLES WITH TIE-DOWN HOOK

673 HIGH-CAPACITY BATTERY

680 Unknown

691 BLUE HEAT-INSULATING GLASS ALL-AROUND, GLASS REAR

735 Unknown

756 RADIO MB AUDIO 10 CD WITH VK/RDS

800 AEJ 06/1/M/X

876 INTERIOR LIGHT ASSEMBLY

877 Reading lamp in the rear

882 INTERIOR SAFEGUARD/TOWING PROTECTION

954 EQUIPMENT PACKAGE FOR AVANTGARDE VEHICLES

984 COC DOC., DELETION OF VEHICLE REGISTRATION DOC.

250A LEATHER, NAPPA

189U GREEN BLACK METALLIC

254A LEATHER, NAPPA - JAVA

Dette hentet fra den russiske siden, alle unknown er erstattet med kode fra dennes iden:

http://www.amcon-luxled.com/mbcar/o600.html (Kursiv) og http://www.bekkoame.ne.jp/~mtor/mbcodedsc.html (Kursiv og store bokstaver)

Det gjenstår to koder som jeg ikke vet hva er for noe, 680 og 735. Noen som kanskje vet? :)

Kan 680 være farge på skinnet og 735 være farge på felger?

Har egentlig ikke hatt noen spesiell lyst på Avantgarde men de blåtonede rutene har jeg veldig sansen for, bilen er også meget god og stille å kjøre. Langt bedre og mer stillegående enn den gamle S210n (’98 E200 Classic) jeg hadde.

Bilen skal ha kode 189 grønnsvart, men den ser nesten blå ut? Selgeren var overbevist om at den var blå, og den er registrert som svart. Jeg har hatt 189 grønn før og synes å huske at den hadde mer grønnskjær, samtidig har jeg ikke hatt bilen i sterkt sollys ennå så vi får se.. Finner ingen klare tegn til omlakering.

Det som gjorde at denne bilen var spesielt interessant var at jeg har lenge ønsket meg en bil med kjøling i seter, kjører en del i Europa om sommeren så det blir godt og varmt med skinnseter. Automatisk klima er også en stor fordel som overraskende få 210 har sammenliknet med andre biler i samme prisklasse og tidsperiode. Det jeg savner er siste 2 seter for 7-seters bil og webasto. Kunne også tenkt meg å få skiftet ut CD-veksler med ipod og en blåtann til biltelefonen.

Stort sett alt fungerer, unntakene er regnsensoren, motorisert nakkestøtte står fast og parksensorer bak virker ikke. Har en liten skade i skinnet på førersetet så håper jeg kan få ordnet dette etter hvert. Bilen er ellers grusomt skitten, som synes av interiørbildene så blir nok noen timer med våtsugeren for å få renset alt, i tillegg blir det en runde med Swissvax Leather kit :)

Par bilder er vel også greit å hive inn :) Er som sagt ikke vasket her og par vaskebilder kom seg med på slutte for de spesielt interesserte.

00.JPG

01.JPG

06.JPG

02.JPG

03.JPG

04.JPG

05.JPG

Skum er gøy! :)

Ble skummet to ganger, først med Prickbort og etterpå med Iron-X

Dette hadde nok og jobbe med som man ser av bildene :)

10.jpg

11.jpg

12.jpg

13.jpg

14.jpg

15.jpg

16.jpg

17.jpg

Mer kommer når jeg får tid :)

Årsmerkeoblatet er selvfølgelig fjernet, kunne tenkt meg å få tak i et klistremerke med N og flagg der slik at jeg slipper å ha noe annet på bilen når vi skal på ferie. Har heller ikke lyst til å få nye skilt da disse er tidsriktige.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Se her ja:) Nå har du vel fått deg en børse som kommer seg frem og med en god del utstyr..

Jeg hadde (som nevnt tidligere..) Nogenlunde lik bil(320e eleganse, uten 4-matic) men den hadde grått skinn uten luft. Syntes ikke den gråfargen gjorde seg, din beige er mye finere:)

Utvendig synes jeg bilen ser helt lik ut i fargen, men kan være at jeg blingser. Vet ikke hva fargekoden til bilen min var, men dyp blå, og nesten svart noen ganger.

4-matic er jo overlegent nå om dagen, og gjør seg meget godt på disse bilene!

Håper ikke det dukker opp noe uforutsett med bilen din, det kan man jo ikke gardere seg for, og noe er det jo alltids, så det går sikkert fint.

Lykke til med "nybilen"!:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gratulerer med skikkelig vinterbil og silkemyk V6 :thumbup:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grattis med ny bil, skjelden feil med litt motor og 4x4 :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må komme med flere bilder :) denne så jo grom ut :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gratulerer med flott bil som jeg virkelig mener er forut sin tid.

Har sansen for disse bilene og har trålet finn.no selv i mange måneder :ph34r:

Interiøret så jo fantastisk ut, og ventilerte seter er jo dødskult!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gratulerer med ny bil! denne var virkelig flott :thumbs:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gratulerer :thumbup:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gratulerer med kongebil! Veldig lik den jeg shinet for en stund tilbake! Utrolig gode biler med godt drag! :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for det! :)

Har veldig sansen for disse stasjonsvognene, ingenting sluker like mye bagasje og kona snakker ennå om den forrige som jeg solgte for 3 år siden så var vel på tide med en ny :)

Synes ikke det er noe voldsomt drag i denne, men er vel greit nok. Føles som det er mye kraft selv om det ikke er eksplosivt, men er vel urettferdig å sammenlikne med turbodiesel :D

Er vel kanskje ikke alle som er Mercedes-kjennere her inne, så kan jo nevne raskt at det står en 2.8 liter V6 i bilen, med 204 hk, automatgir (selvfølgelig) og 4x4 :)

Ventilerte seter har jeg drømt om lenge, jeg vet ikke hvor mye forskjell det gjør da jeg har prøvd å skru de på uten at det merkes noe, men jeg håper at det blir litt mer trøkk i den når det er 30 grader og klamt :D Hører i alle fall vifta gå under begge seter.

Er også konturseter i bilen, det har jeg savnet siden vi hadde det på en 210 tidligere, som gjør at man kan justere korsryggstøtte, sidestøtten og lengden på setet.

Men skal man være helt ærlig, jeg synes ikke denne bilen står noe tilbake for A8n, og det i seg selv er vel ganske imponerende når det er snakk om en stasjonsvogn. Kostet nok mer enn A8 når den var ny også men....

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da klarte jeg ikke holde meg lenger og måtte ta en 15 minutters økt for å se hvor mye bedre jeg kan få bilen, interiøret er veldig skittent..

Brukte Swissvax Leather care kit og litt Surfex HD 20:1. Synes surfex 20:1 er på høyde med SV leather cleaner, lurer på om jeg skal blande litt sterkere surfex og se hva jeg kan få ut av det. :)

Tok en rask test på armlenet, og skuldra på ene setet.

Tok samtidig en rask runde over rattet men det må nok farges opp eller byttes ut.

Ble lite bilder da det er bekmørkt ute og jeg ikke har garasje..

21.jpg

22.jpg

Tørkekluten så helt grusom ut etter dette..

23.jpg

24.jpg

Tror jeg har noen timers jobb for å få dette bra....

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

20 deler surfex og en del vann? Meget sterk med andre ord. Du er ikke redd for at skinnet trker ut. Tror leather cleaner bevarer skinnet mer enn hva sterk avfetting gjr, samt at du kanskje trenger 堳kylle av Surfex, mens leather cleaner bare trkes av.

Edit: edit via ipad fjerne alle norske tegn...

Endret av ColdFusion
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm.. Har egentlig ikke tenkt på det, men skal ta en runde eller to med leather milk også, så da er det kanskje ikke noe stort problem?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grattis med ny bil! 2,8 V6 og 4-matic hørtes trivelig ut. Jeg kjørte en 290 TDT ett halvårs tid og innvendig plassen imponerte stort i.f.m. flytting og to langturer. Den hadde også multikonturfunksjon på førersetet - digg :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gleder meg til det blir en full S&S på denne, gammel gromvogn dette!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser bra ut dette Are, ser frem til mer. Stå på! Og grattis med ny bil :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Surfex 20:1 eller 1:20? :)

Uansett er en runde leather milk en god idé.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Haha, gikk ligg fort ja.. mente selvfølgelig 4,76% surfex :D

Tenkte å prøve 1:10 eller kanskje 1:5 for å få det bra og deretter ta skinnmelk.

Kommer neppe noen SS på denne.. Kanskje på interiør men ikke utvendig, har ikke hverken tid til det, eller noe sted å stå.

Naboen kommer å kjefter bare jeg spyler over bilen så ser for meg full krig om jeg skal stå her flere dager med flexen.. :D

Pluss at det er kaldt.. er nok stress bare å få lagt et lag med voks og rain-x..

Og innvendig plass er deilig.

Merker at det er mindre enn A8n men bagasjeplassen er deilig :)

Deilig å kjøre også, står ikke tilbake for A8

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er det naboen kjefter for da? Er han bobestyrer eller noe? Hvis ikke er det vel bare å be ham holde kjeft og passe sine egne saker, og påpeke at du da for faen ikke kommer kjeftende når han klipper plenen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Klager på at det støyer.. Høytrykkspyler, støvsuger og all mulig annen støy fra meg...(?)

Han lurte på om jeg ikke skulle sette opp skilt for bilvaskefirma mitt :D

Første gang på kanskje 1-2 mnd jeg tar frem spyleren..

Og nei, dårlig med styreinnflytelse på han..

Kommer neppe noe ut av surmulinga hans og strengt tatt er det han som vil "tape en krig" om han vil sette i gang..

Jeg har godkjent parkeringsplass av generalforsamlingen og han benytter seg av parkeringsplass som ikke er godkjent for bruk.. :D

Men har lite interesse av å krige, ingen er tjent med det.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive