Ulf

Skistativ til bil?

Torshov har noen typer som er relativt like... De skal jo ikke flytte på seg så om taket er nyvasket og tørket godt burde det i bunn og grunn ikke være ett problem med riper... Det syns jeg er en fordel med å ha railing på taket, jeg slipper å ha takboks og stativ liggende på lakken..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, du har en fordel der gitt. Syns dette så ut som et enklere systen enn takbøyler da jeg ikke kommer til å bruke takboks uansett..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville ikke hatt det uansett; aerodynamikken vil som regel ha ski, snowboard osv til å vibrere i fart, og da blir det merker. Ikke fordi det flytter på seg, men fordi hele takplata vibrerer, og da blir det merker rundt sugekopper eller magneter.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mye enklere system er det så absolutt og det er godt testet også så det ikke skal slippe under kjøring.. Men som jeg sa så ville jeg ikke tro at det er ett problem sålenge taket er skikkelig rent.. Mulig noen som har en skikkelig erfaring på åssen det funker i praksis..

Så det spørs på hvilke alternativer du har til å ski el brett...

Det samme der gjelder også ett vanlig takstativ da Kazzper.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg synes det bare høres litt skummelt ut med tanke på stativet står "rett oppå" lakken.. men ville du heller anbefalt takbøyler og eventuel skiholder? Bernard?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

så jammen ikke dumt ut det kitet der :P funker som julegave...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Det samme der gjelder også ett vanlig takstativ da Kazzper.

Det er erfaringen min også, ja. Nettopp derfor jeg ikke ville testet et slikt skistativ, heller..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

EVOn kan ikke ha skistativ uansett (heldigvis) men jeg hadde aldri kjøpt med magnet eller sugekopp uansett, skulle gjerne sett hvordan det ser ut etter en vinter med det på taket, og så må du jo vaske taket på bilen hver gang det skal på bilen også.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har brukt skistativ med magneter et par ganger, fikk ikke noe merker de gangene jeg brukte det :)

Får du ikke skistativ til evoen Truls? jeg får jo orginal skistativ fra Toyota til min Celica. Da bør det jo også finnes til Evo, regner med den til lancer passer helt fint så løp å kjøp hehe.. :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aluminiumstak på evo'er etter 8. Og der funker magnet dårlig.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Aluminiumstak på evo'er etter 8. Og der funker magnet dårlig.

Hehe.. fester seg vell ikke så bra på det, men mente stativ slik man skrur fast i sidene på taket :)

Magnet stativer blir jo universalt, så lenge det kan feste seg da.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke lov med takstativ på evo, står i instr boka, ikke hengerfeste heller mener jeg.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ikke lov med takstativ på evo, står i instr boka, ikke hengerfeste heller mener jeg.

For en bil du har :D

Har avtakbart hengefeste på min Celica å, så på den er det bare å feste campingvogna på å dra på tur :D Men trur det hadde sett litt rart ut å kommet med Celica med henger og skistativ :lol:

Hva er grunnen til at du ikke kan ha det?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

dsc007908052035ts6.jpg

:D

evolutionm.net

Aner ikke grunnen til at det ikke er lov, ser bare ut som de mangler feste.

Sikkert noe med aluminium, men dette kan de som har evo sikkert svare bedre på.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Se der ja, nå er påskeferien din reddet Truls :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Står i instruksjonsboka at det kan skade bilen i og med taket er av alu, men i vognkortet står det 60 kg, så Mitsu sier nei og biltilsynet sier ja..

Kunne ikke trekke henger heller, da bilen "kunne bli ustabil og at bremsene ikke tålte det" hhmmmmmm det var da merklig det da.... noe større bremser på denne en en vanlig Lancer da som kan trekke henger, men men, kjøpte ikke denne hverken for å ha takstativ eller henger, har andre biler til det.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive