Gå til innhold

Skistativ til bil?


Ulf

Recommended Posts

  • Forhandlere
Bernhard

Torshov har noen typer som er relativt like... De skal jo ikke flytte på seg så om taket er nyvasket og tørket godt burde det i bunn og grunn ikke være ett problem med riper... Det syns jeg er en fordel med å ha railing på taket, jeg slipper å ha takboks og stativ liggende på lakken..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville ikke hatt det uansett; aerodynamikken vil som regel ha ski, snowboard osv til å vibrere i fart, og da blir det merker. Ikke fordi det flytter på seg, men fordi hele takplata vibrerer, og da blir det merker rundt sugekopper eller magneter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Mye enklere system er det så absolutt og det er godt testet også så det ikke skal slippe under kjøring.. Men som jeg sa så ville jeg ikke tro at det er ett problem sålenge taket er skikkelig rent.. Mulig noen som har en skikkelig erfaring på åssen det funker i praksis..

Så det spørs på hvilke alternativer du har til å ski el brett...

Det samme der gjelder også ett vanlig takstativ da Kazzper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

EVOn kan ikke ha skistativ uansett (heldigvis) men jeg hadde aldri kjøpt med magnet eller sugekopp uansett, skulle gjerne sett hvordan det ser ut etter en vinter med det på taket, og så må du jo vaske taket på bilen hver gang det skal på bilen også.

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

Har brukt skistativ med magneter et par ganger, fikk ikke noe merker de gangene jeg brukte det :)

Får du ikke skistativ til evoen Truls? jeg får jo orginal skistativ fra Toyota til min Celica. Da bør det jo også finnes til Evo, regner med den til lancer passer helt fint så løp å kjøp hehe.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
Aluminiumstak på evo'er etter 8. Og der funker magnet dårlig.

Hehe.. fester seg vell ikke så bra på det, men mente stativ slik man skrur fast i sidene på taket :)

Magnet stativer blir jo universalt, så lenge det kan feste seg da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

Ikke lov med takstativ på evo, står i instr boka, ikke hengerfeste heller mener jeg.

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
Ikke lov med takstativ på evo, står i instr boka, ikke hengerfeste heller mener jeg.

For en bil du har :D

Har avtakbart hengefeste på min Celica å, så på den er det bare å feste campingvogna på å dra på tur :D Men trur det hadde sett litt rart ut å kommet med Celica med henger og skistativ :lol:

Hva er grunnen til at du ikke kan ha det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

Står i instruksjonsboka at det kan skade bilen i og med taket er av alu, men i vognkortet står det 60 kg, så Mitsu sier nei og biltilsynet sier ja..

Kunne ikke trekke henger heller, da bilen "kunne bli ustabil og at bremsene ikke tålte det" hhmmmmmm det var da merklig det da.... noe større bremser på denne en en vanlig Lancer da som kan trekke henger, men men, kjøpte ikke denne hverken for å ha takstativ eller henger, har andre biler til det.

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...