Hmmerc

Daglig renhold i vintersesongen

Satte på vinterhjuene på taxien min i går. Behandlet de med nyinnkjøpt SW Autobahn for lettere renhold.

Men hva tåler Autobahn voksen av kjemikalier? Er nybegynner med litt nye og gamle kjemikalier tilgjengelig. Har i det siste brukt P21S 1:1. Det funker bra men er det for sterkt for voksen?

Har og sitrusvask tilgjengelig. Har brukt det før 1:3

Har og litt Surfex HD hvis dette er et godt alternativ.

Bilen går på 2 skift så det blir jo en del vasking fortrinnsvis på mine lokale Statoils selvvask anlegg.

Enkle løsninger med spray på spyl av er å foretrekke

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet ikke om det er nok i vintersesongen, men har i sommersesongen brukt surfex hd blandet 1:20. Nå blir ikke mine biler kjørt like mye som en taxi, men dette har funger bra for meg. Har da vært nok å ta en spray på spyl av en gang i uken, og en skikkelig vask hver 3-4 uke. Dette har holdt det tilfredstillende rent og ser enda at det er litt funksjon i autoglym hd voksen jeg la på.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå skal jeg ikke si noe med sikkerhet her siden jeg ikke har erfaring med verken av produktene.

Men jeg TROR at P21S skal være ett godt alternativ, den er syrefri og ett produkt designet for felger.

Jeg personlig føler ikke Surfex HD tar så mye bremsestøv noe særlig utvanna , men tar du for mye så tar du jo voksen(Eller?) og da er jo vitsen borte.

For hva det svaret er verdt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Surfex rører knapt bremsestøv i det hele tatt, så om målet er å få det vekk er felgrens og IronX veien å gå.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har hatt dårlig med erfaring når det gjelder surfex og det at man skal fjerne bremsestøv. Det stemmer det Christer sier, men er også viktig med en berøringsvask for å få vekk det "lille laget ekstra". Det er ihvertfall etter min erfaring.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prickbort hjelper på mot oljeflekker og sånt, så det kan være greit å ha stående sammen med felgrensen og IronX. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå spør jeg av egen nysjerrighet her, vil ikke det fjerne voksen da Christer? :S

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skaff deg en felgrens og bland til en medium og medium-sterk blanding.

Har kjørt 3 sesonger med 1:5 forran og 1:8 bak, etter behandling av SV autobahn.

Men med taxikjøring og mye bremsestøv i omløp ville jeg nok gått for 1:3 og 1:5.

Styr unna iron-x nå som felgen er behandlet, og du ønsker langvarig resultat.

Bra høytrykkspyler hjelper deg også langt på veg. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå spør jeg av egen nysjerrighet her, vil ikke det fjerne voksen da Christer? :S

Vokslaget vil slites vekk på sikt uansett, men gjentatt behandling med Surfex og IronX vil tære ekstra på det, helt klart. På den annen side vil ikke skitten sitte så grufullt fast som den ville gjort om felgene ikke var vokset, så en runde med felgrens og HT burde ta det meste. Om det henger mye igjen, ta en runde til med felgrens og børste, så burde det forsvinne rimelig enkelt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for info christer ^^

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tilbakemeldinger

Prøve en litt mildere P21s å satse på at voksen kan holde en stund.

Sitrusvask blir kanskje for sterk til tross for utblanding?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Espuma 1:10 er en bra felgrens til vedlikeholdsvask på detailer-eide biler. Snill mot voksen, nesten gratis og funker fint hvis den får stå på 8-10 minutter. Espuma 1:10 bløyter det meste av bremsestøv så det lett spyles av. Helt rent blir det med en ny dusj Espuma på felgen, vaskemitt og såpevannet som er igjen i bøtta fra bilvasken. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Espuma? HvemHvaHvor?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive