Simen

Beskyttelsesmasse til innside av pyntelist?

God kveld.

Før jeg satte på pyntelista etter lakkering tipsa Christer meg om å legge folie på innsiden av pyntelista for at kanten ikke skulle gnisse på bakluka. Jeg gjorde dette, men det var desverre ikke nok.

IMG_3190.jpg

Det ene hjørnet på pyntelista har gnisset seg skikkelig inn i lakken, og nå er jeg redd for rust. Skal ta av pyntelista imorra for å undersøke skaden og sette den på igjen med bedre beskyttelse..

Men hva? Noen som har noe tips om en type svart masse som jeg kan klistre på kanten før jeg setter den på igjen?

Takker og bukker!

Endret av Simen
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tec7 har jeg god erfaring med, sålenge du ikke skal ta den av igjen.

Skal du det, ville jeg kjøpt slik skumgummi med en limside, som brukes orginalt på Audi feks.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

bruk emblem tape dette funker til alle type lister

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke området synlig så ha på Owatrol, helt knall mot rust. Trans7 som tetting (klar fugemasse) kan etter min erfaring fjernes uten å lage skader.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tec7 bruker jeg ikke her, tilfelle jeg trenger å lakkére bakluka på nytt en gang. Det er skumgummi på lista original, men den går ikke langt nok ut til siden. Trenger en slags masse i spissen på hjørnene tror jeg. Hva med butyl? Eller trekker det til seg for mye skit?

ronnyn: Hvor får jeg tak i det?

svenrik: Kommer nok til å behandle skaden med Owatrol ja, for å forhindre rust. Tror ikke det blir særlig synlig. :) Trans7 trodde jeg var den gjennomsiktige versjonen av Tec7, men da så. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive