19quiz76

Hjelp! Grus og sand i vinduslist :(

Etter et særdeles ublidt møte mellom bil m/båt på henger og et gjørmehull, med total fastkjøring som resultat, fikk (blant annet) hele førervinduet seg en god splæsj med gjørme på seg. I et idiotisk og tanktomt øyeblikk, som jeg velger å tilskrive stressende omstendigheter, presterte den detailinginteresserte eieren av bilen (altså undertegnede, hvis noen tror jeg prøver å skylde på utenforstående) å ÅPNE VINDUET for å høre hva broder'n prøvde å formidle av råd og vink.

Ja, jeg vet at dette sannsynligvis kvalifiserer til utestengelse fra dcn på livstid, men hvis noen har et siste tips på vei ut døra, skulle jeg gjerne lært litt om hvordan man enklest kan rengjøre/sanere mellomrommet mellom ruta og gummilisten. Så kanskje jeg kan begrense matrix-stripene på glasset.

Det var moro så lenge det varte - tusen takk for meg!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sånn kan det gå.Ikke hørt om sånt før, men vil tippe at det å fjerne lista inn mot vinduet vil gjøre alt enklere.Om den er enkel å demonter/montere da..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som hmsilset sier, prøv å fjerne vinduslista så du får rengjort skikkelig på innsiden. På min bil er det en skrue på innersiden av B-stolpen også er det bare å lirke den bestemt men forsiktig av. ;)

Ja, jeg vet at dette sannsynligvis kvalifiserer til utestengelse fra dcn på livstid, men hvis noen har et siste tips på vei ut døra, skulle jeg gjerne lært litt om hvordan man enklest kan rengjøre/sanere mellomrommet mellom ruta og gummilisten. Så kanskje jeg kan begrense matrix-stripene på glasset.

Det var moro så lenge det varte - tusen takk for meg!

:rofl1:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Av med lista og spyl rikelig, men forsiktig, fra utsiden.

Det er gode dreneringshull i døra, så alt vann vil renne ut.

Mulig noe har tørket, så da kan du lure ned en klut og få vasket et evt. lag som ligger nederst på vinduet.

Gjorde selv en brøler når jeg sotet vinduene på mondeoen og fikk stor glipe mellom list og vindu ved montering igjen.

Noe som gjorde at mer dritt kom nedi og samlet seg. Da fikk jeg alltid striper når jeg rullet vinduet opp og ned i etterkant.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som hmsilset sier, prøv å fjerne vinduslista så du får rengjort skikkelig på innsiden. På min bil er det en skrue på innersiden av B-stolpen også er det bare å lirke den bestemt men forsiktig av. ;)

Bestemt og forsiktig, ja... det kan jo du alt om ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jada Christer, jeg vet. Skal ikke være så lett :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med å prøve en bladsøker?

Sånn det blir brukt om det starter å lekke ved simring på forstilling mc.

Stikk et blad ¨ned og legg det så mye (imot vannrett) som mulig, når du da fører bladet langs listen er tanken at den tynne kanten tvinger støv og møkk opp.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive