Tommy

VALET PRO OPW

Hva er forskjellen på disse 2? Jeg bestilte en kanne med ORANGE PRE WASH, som jeg har bruk i foam cannon, sammen med CG c+wg, å som gir meget bra skum. Da jeg blandet opp fra den nye kannen, så merket jeg at den var litt gulere på fargen, men tenkte ikke over dette, men da jeg kjørte i gang skum kanonen, så var det meget tynt skum som kom ut, å ved litt nermere ettersyn, så har jeg fått en kanne med CITRUS PRE WASH. Av tidligere erfaringer, så vet jeg at sterk avfetting (sitrus) fungerer som en skumdemper, så da er spørsmålet, er denne beregnet bare som en (sterk) avfetting, eller har den andre egnede bruksområder? Jeg kan iallefall ikke bruke den til det den var tiltenkt.

Av det jeg leser på nett, så ser det nesten ut som dette skal være en "forbedring" av Orange prewash.

dsc_1534-edit-8867206-500x500.jpg

valet-pro-orange-pre-wash-5l.jpg

Endret av Tommy
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trodde dette var samme produkt med et annet navn jeg. Selv har jeg ikke testet CPW kun OPW. OPW er vel ikke det produktet som skummer mest utifra det jeg har erfart, men den rengjør godt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg også har fått beskjed når jeg kjøpte CPW om at det var det samme som OPW, bare nyere versjon..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemmer dette. er endret navn fra orange pre wash! Den var citrus basert tidligere også :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er en forbedret formel ja, mindre skumegenskaper, bedre renseegenskaper, uten å tære mer på LSP, i begynnelsen var det trykkfeil, da stod det at den var ikke wax safe, men det ble korrigert raskt.

http://www.detailing...ad.php?t=255506

http://www.detailingworld.co.uk/forum/showthread.php?t=245104

Endret av cesandberg
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, så da blir det å bruke den som prewash i lavtrykkskanne, for den fungerer ikke i foamcannon med den nye formelen.

Her er den gamle OPW og CG c+wg

2VASK8.jpg

Og her er den nye OPW citrus, og CG c+wg

IMG_0795.jpg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker 50% CPW og 50% magifoam i rett i foamlancen, uten utblanding av vann i flaska, dette gir tykt skum ved behov.

En av "forbannelsene" ved å ha en velpolert bil med hissig LSP er at selv det mest standhaftige skumblandinger renner nesten for raskt av ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det blir nok å gå tilbake til det jeg har brukt en stund nå, 1cm CG greame reaper og 0,5 cm CG c+wg, og resten med varmt vann. Da blir det ca slik.

IMG_0591.jpg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor har du så lite oppi canonen? Da har det jo ingen annen effekt enn at det blir skum :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor har du så lite oppi canonen? Da har det jo ingen annen effekt enn at det blir skum :)

Denne blandingen har fungert fint i flere år, å den drar med seg bra med møkk.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive