Gå til innhold
Lamar

Problemer etter motorvask!

Recommended Posts

Lamar    8
Lamar

Tok motor vask på min 2001 Nissan X-Trail og har etter det opplevd av motortemeraturen går opp og ned under kjøring. I tillegg er det ikke noe varme inn i bilen og det lukter grusomt "sure sokker" når jeg setter på AC!

Har det kommi vann inn noe sted det ikke burde komme vann? Noen som har vært borti dette?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ØHN    5 293
ØHN

Jeg motorvasker min 2008 XTrail uten problemer. Men T31 er jo en annen bil enn T30, selv om de ser ganske like ut utvendig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bernhard    2 323
Bernhard

Sure sokker tilsier mest sannsynlig fuktig coupefilter...

Nytt filter og en runde med AC rens burde gjøre susen der..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Lamar    8
Lamar

- Brukte HT

- Kan man bytte coupefilter selv eller må det gjøres på verksted?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Simen    1 317
Simen

Kupéfilter skal vel i de aller fleste tilfeller være noe man enkelt kan bytte selv.. Har ambisiøse planer om å handle et filter snart jeg hvertfall. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Erik S    25
Erik S

Såvidt jeg kan se skal det være veldig enkelt å gjøre dette på X-Trail.

Filteret er lokalisert bak hanskerommet i kupeen ;)

eanpz7.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bandit    4
Bandit

Hvis kupéfilteret er fuktig, kan det være lurt å kontrollere dreneringen samtidig..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
elmof    17
elmof

Fuktig coupefilter forklarer kanskje drittlukten, men jeg får problemer med å se sammenhengen når det kommer til stigende temperatur og manglende varme i bilen.

Min egen teori.

- Drittlukten = Lukten av Frostvæsken / Kjølevæsken. ( Mulig fordampet frostvæske lukt )

- Varme = Termostaten åpner ikke. ( Kanskje pga vann i kotakt )

Temperatur = Termostat åpner ikke.

Jeg tror at dette kommer av at termostten til frostvæsken ikke åpner når den har komt til riktig temperatur. Når motoren er kald så vill jo termostaten være stengt. Dette fører til at frostvæsken sirkulerer kun i motoren og du vill ikke få varme i bilen. Når motoren blir varm og trenger kjøling, så skal termostaten åpne og slippe frostvæsken igjennom radiotoren for blant annet kjøling. Først da skal du kunne oppleve at varmen siver inn i bilen.

Kontroller om motoren stiger på temperaturen under by / kø kjøring og om den minsker når du kommer opp i fart. Se også om du opplever konstant dugg på vinduen når du setter på klimaen når motoren er på normal temperatur.

Husk at topp-pakningen får problemer hvis motoren blir varm, dette kan være dyrt :)

edit: glete å forklare hvor lukten kommer inn i bildet.

Hvis termostaten er steng og motoren er varm, så vill du kun få drittlukt i bilen om du prøver å sette på varme.

Denne lukten kommer av fordampet frostvæske som ligger i slangene.

Min teori som sakt :)

Lykke til

Endret av elmof

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Lamar    8
Lamar

Jeg hadde fortsatt garanti på bilen, så jeg fikk de jeg kjøpte den av til å se på den. Det var registerkjedet og strammer til kjedet som måtte byttes, også byttet de termostaten. Så da er X-Trailen i orden :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ØHN    5 293
ØHN

Jeg hadde fortsatt garanti på bilen, så jeg fikk de jeg kjøpte den av til å se på den. Det var registerkjedet og strammer til kjedet som måtte byttes, også byttet de termostaten. Så da er X-Trailen i orden :D

Fint med en oppdatering. Hadde lite med motorvask å gjøre dette da :) Men lukta? Byttet du kupefilter og staket opp dreneringer?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Lamar    8
Lamar

Fint med en oppdatering. Hadde lite med motorvask å gjøre dette da :) Men lukta? Byttet du kupefilter og staket opp dreneringer?

Jeg tror det må ha tørket da bilen var på verkstedet og jeg var på ferie! Lukten er ihvertfall borte :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Knutza    72
Knutza

Kanskje de fjernet sokkene du hadde glemt igjen på dørken bak.... :D:D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig