hmsilset

S&S70:Ford Mondeo Ghia klar for vintern!

00001.jpg

God kveld :) Tenkte å legge ut bilder fra i dag.Brukte hele 8 timer på en Mondeo, og prøvde minst ett nytt produkt, så da må det fortelles litt! Litt musikk må vi ha!

Var litt kaldt i morges, så første bildet er preget av litt skjelving.Tenkte å prøve litt blanding til bøttevask!Mange gode dufter :)

001.jpg

002.jpg

Blander til Autofoam til skumkanon.Dette er den mengden jeg pleier å bruke på denne og på jif bilshampoo.Blir bra tykt skum når stillet på skumkanonen står på maks.

003.jpg

Først prickbort.

004.jpg

Utrolig mye insekte klint utover fronten på denne bilen, og det har lagt LENGE!Får det av helt til slutt med bøttevask.

005.jpg

006.jpg

007.jpg

008.jpg

009.jpg

010.jpg

011.jpg

Dynker bilen med surfex 1:5 før skum.

012.jpg

013.jpg

Bruker felgbørste en rask runde.

014.jpg

Også Iron-X.Var litt å bite i for den!

015.jpg

016.jpg

017.jpg

018.jpg

019.jpg

020.jpg

Scholl rim7 rett etter Iron-X.Skal få ligge å virke 15 minutter begge to.

022.jpg

Spyler av og setter igang vask med spesialsvamp fra bilnerden.

023.jpg

024.jpg

Blander ut rester fra skumkanon etter avspyling og legger på over hele bilen.Iron-X under enda en gang.Fikk ikke med alt etter første runde.

025.jpg

Frokost.

026.jpg

Koser meg å spiser ute i finværet, og ser på folk på fjelltur borte i lia :)Artig å leke med sånn linse.Jeg bruker en sigma 18-200.Kjekk til bil biler og kan også zoome en god del.Er nok rundt 600m unna dette.

027.jpg

Clayer bilen og tørker etterpå.

028.jpg

etter panser,frontfanger og framskjerm.Ikke ille.

029.jpg

030.jpg

Skal bare få opp glansen og legge voks på denne lakken.Bruker derfor disse produktene.På trinn 4.Sakte med medium press.Tar lite riper, men den er ikke så ille at dette irriterer meg så mye.

031.jpg

Merker der det har lagt innsekter klistra utover fremst på panser.gikk ikke bort etter å ha maskinpolert lenge.

Etser døde insekter seg ned i lakken når de får ligge lenge?

032.jpg

033.jpg

Fortsetter.Blankt blir det ihvertfall!

ellers hadde vel vi her på dcn neppe gidda å ta på oss vinterklargjøringer:)

036.jpg

037.jpg

Her brukte jeg litt ekstra tid, for sånt klarer jeg ikke å se.Ikke så mye ihvertfall!

038.jpg

Klarer det med medium pad og S30.Lite press og jobber lenge.

039.jpg

Ikke bra bilde dette.er igjen mye dype riper, men kan ikke holde på med disse hele dagen :)Ble dempa en god del da!

040.jpg

Bruker opp restene av S30.Mulig jeg bestiller det igjen en gang i tiden!

041.jpg

Fikk beskjed om å fjerne Liverpool klistremerkene.Det gikk lett.Skal visst på MFK merker, så RBK

supportere får lære også hvordan en supporterbil skal se ut ;)

042.jpg

043.jpg

Synes bakside av paden ble fort vatm eller lunka, så teste litt sånn som meringdal gjorde på sin forrige S&S.Men her måler jeg mot pad isteden.

Før.

044.jpg

Trinn 4 med medium/lett press i ca 5 minutter.

045.jpg

Etter. Ikke ille.Men tror press har mye å si for hvor varmt det blir.

046.jpg

Henter meg litt kaffe.Litt reklame for arbeidsplassen min her ;)Kopper vi lagde en gang i tiden.

Legg merke til at hanken er til venstre.Dette var den første termokoppen på markedet for venstrehendte, og fikk i sin tid likestillingsprisen for det!

047.jpg

Masse roadkill på skiltet fremme også.Selv om skiltene er i dårlig stand så legger jeg ned litt innsats.

048.jpg

Maskinpolerte vekk litt siden paden skulle vaskes alikevel.

049.jpg

Surfex ligger på litt.

050.jpg

Skjører bort oblat med kniv.Bør gjøres rolig så det ikke skjæres nedi.Går fint med akkurat denne type blad.

051.jpg

Fjerner limrester.

052.jpg

Vokser skiltene med Swissvax Shield.

053.jpg

Pneu på dekk.

054.jpg

Denne bruker jeg ikke, men gnir litt på skjorta for å ha den gode lukten med meg resten av dagen :)

055.jpg

Chromelister er veldig oppripa.Tipper det er blitt brukt autosol eller noe en gang i tiden.

056.jpg

Demper det en god del med denne.Det hadde jeg ikke trodd på det som så ut som grove riper.

057.jpg

Likar no.

058.jpg

SV Seal Fees på gummilister.

059.jpg

Bruker en liten bit fra en ren men sliten aplikator.

060.jpg

Vokser felgene med Collinite845.

061.jpg

062.jpg

Masse Nanolexvarer her.

063.jpg

Prøver en ny plastfornyer jeg fikk fra håvard/Nanolex.Vet ikke noe om den og ser ikke noe på flaska, så bare har på jeg :)

064.jpg

065.jpg

Taper litt for å kunne se om det holder om jeg husker dette om noen måndeder.

Lukter sterkt, men er lett og drøy i bruk.Tørka ren for lo fra bomulspad etter noen minutter.

066.jpg

067.jpg

Polytrol på de andre skvettlappene.Det vet vi jo at fungerer :)

068.jpg

069.jpg

Rengjør vinduer.

070.jpg

begynner å bli nå!

071.jpg

Eier vasker en del i vaskeautomat, så her må jeg klaske på den voksen som tåler

mest kjemikalier av de voksene jeg har prøvd.

072.jpg

073.jpg

074.jpg

Nanolex Premium ruteforsegling på frontruta.

075.jpg

Rensen som følger med gjorde meg forbanna fordi den var vanskelig å tørke vekk.Rett i søpla!

076.jpg

Liker å rense med denne jeg :) Fulgte med lakk premium.

077.jpg

Litt trangt på lageret, men må bare ta bilder der siden det er mørkt ute.Noen ble bra da.

Takk for titten i jubileumstråden min :) S&S nr.70. Skulle kose meg med Porche GT3, men den ble utsatt til våren. Det blir mindre S&Ser fra meg fremover, men skal legge ut av de jeg synes er noe å lære av eller bare teite ;) Sistnevnte kategori lover jeg overdose av i vinter! Ha en fin kveld videre, jeg må forte meg å se ØHN si S&S nå ;)

078.jpg

080.jpg

081.jpg

082.jpg

083.jpg

085.jpg

086.jpg

089.jpg

090.jpg

092.jpg

093.jpg

094.jpg

095.jpg

096.jpg

098.jpg

100.jpg

101.jpg

102.jpg

103.jpg

105.jpg

108.jpg

109.jpg

111.jpg

112.jpg

Endret av hmsilset
22

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

"Chromelister er veldig oppripa.Tipper det er blitt brukt autosol eller noe en gang i tiden.

Er ikke autosol noe bra?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott løft på en merkelig farge :thumbup:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sinnsykt blankt!

Liker disse bilene godt, og fargen var kul.. Pads blir litt fort varme som du nevner, og press er vel nøkkelen til at ikke padden ryker..

Masse bilder og noen av de var meget bra etter min mening:)!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

"Chromelister er veldig oppripa.Tipper det er blitt brukt autosol eller noe en gang i tiden.

Er ikke autosol noe bra?

Trenger ikke ha vært brukt det, men tror det siden det er riper på listene og ikke på lakken.Autosol er grove saker.Bruker å prøve meg frem med mildest mulig produkt først.

Flott løft på en merkelig farge :thumbup:

Takk :) Ja, merkelig er den!Så mye mørkere ut da jeg så den fredags kveld!!

Sinnsykt blankt!

Liker disse bilene godt, og fargen var kul.. Pads blir litt fort varme som du nevner, og press er vel nøkkelen til at ikke padden ryker..

Masse bilder og noen av de var meget bra etter min mening:)!

Tusen takk :) Da er jeg fornøyd med bildene også, hehe.Var litt usikker.Lenge siden sist jeg la ut tror jeg.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du ligger ikke på lat siden du ser eg :) virket som det var litt styr å fjerne små krypa ja!

Cred!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vinterklar og fin ;)

Henger med på ØHN, angående fargen. :wacko: "Grønn"?-Nei "Brun"?-Nei "Grå"?-Nei "Gulaktig"?-Noe rundt der :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blankt og fint dette her, Silset! :D Cred er gitt!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du ligger ikke på lat siden du ser eg :) virket som det var litt styr å fjerne små krypa ja!

Cred!

De satt veldig godt:) Det blir visende på lakken ser det ut til etter flere mnd..Takk!

Vinterklar og fin ;)

Henger med på ØHN, angående fargen. :wacko: "Grønn"?-Nei "Brun"?-Nei "Grå"?-Nei "Gulaktig"?-Noe rundt der :)

Fargen er en slags beige metallic;p Skulle ha lest i vognkortet.

Blankt og fint dette her, Silset! :D Cred er gitt!

Takk:) Altid fint når en får bilene blank. Er vel det som driver oss igjennom galskapen!

Endret av hmsilset
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke dette gull-metallic da? Hadde denne fargen på den forrige Mondeoen min, og siden vi samtidig hadde en grå metallic Berlingo som "barnevognbil" refererte iallefall ungene til dem som gullbilen og sølvbilen :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare det å fjerne LFC merkene løfta denne bilen, det du gjorde her etterpå er bare rosinen i pølsa Silset ;)

Knall jobb...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis jeg ikke tar helt feil, så er det blodet fra insektene som etser lakken.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig enig med truhaa ang fjerning av merkene :), heller ikkje dumt å sette på MFK merker :)
Fin fin S&S og gratulerer med nummer 70 :thumbs:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette ble som vanlig cred verdig H.M. Men vurderer og trekke den tilbake siden den kommentaren om RBK ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde nektet å ta bort Liverpool merket.... Ellers var det jo som vanlig en veldig credverdig jobb fra deg :thumbup:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive