AleksanderK

Vaskestriper og noen dype riper

Hei!

Vasket bilen til damen i dag. En burgunderrød peugeot 406.

Først spylte jeg den med vann, og deretter brukte jeg foamgun med Autoglym powermax 3.

Lot det virke i 5 minutter før jeg brukte HT og spylte det av.

Så fant jeg fram vaskebøtten og skulle egentlig bruke Meguiars NXT gen shampo men glemte å ta den med meg, så ble en skvett powermax3 i bøtten i stedet.

I tillegg hadde jeg en bøtte med vann for å skylle vaskehansken.

Begynte nederst på bilen. Støtfangere og nederste del av dører. Alt under listene egentlig. Unntatt felger.

Jobbet meg gradvis oppover helt til taket. Er dette rett måte, eller burde jeg begynt øverst?

Skyllte vaskehansken etter hvert "steg". Under lister, dører, panser, bakluke, vinduer og tak.

Når jeg var ferdig, og bilen var spylt ren sprayer jeg iron-X på det meste under listene, og lot det virke i 5 minutter.

Brukte også iron-X på felgene. Første gang jeg har vasket felger uten å måtte fysisk vaske de. Kun spraye på, vente og spyle vekk igjen :)

Når bilen var tørket så jeg at det var mange vaskestriper og "swirls" i lakken. I tillegg til noen dypere riper som var hvite.

Hvordan skal jeg gå fram for å få vekk dette? er i hovedsak vaskestripene og "swirlsene" jeg vil ha vekk. Må jeg til med maskin for å få dette vekk? Eller kan jeg klare det forhånd? Hvilke produkter, og hvilken metode er best?

De dype ripene må vel flekkes på med flikkelakk? Hva gjør jeg med fargeforskjell? Gjevner dette seg ut etter en polering? Hvilke produkter bør jeg bruke der?

Håper bilen blir fin til slutt! Skrik ut om dere vil se bilder av bilen for å lettere kunne gi et bra svar!

Mvh

Aleksander

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Les denne du. Har hjelpt meg mykje:-) Lykke til:-)

Endret av vindis
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er rimelig fersk innen bilpleie, etter mye lesing og tips fra andre brukere endte jeg opp med følgende fremgangsmåte/produkter:

-Prickbort

-HT

-Surfex HD(ikke sterkere enn 1:10)

-Skumkanon(Bilt-Hamber Autofoam)

-HT

-Iron X

-HT

-Håndvask(Duragloss Car Wash Concentrate, microfiber vaskehanske fra turtle wax)

-HT

-Clay(Bilt-Hamber AutoClay Soft, med Optimum No Rinse Wash & Shine som glidemiddel)

-HT

-Tørk(GTecHniq Zero Scratch microfibre drying towel)

-Polering/Lakkrens(2 hode maskin fra Biltema, sonax pads fra Clasohlson, Ultimate Compound fra Meguiar's, og maskeringstape fra Clasohlson)

-Voks(Poorboys Natty's Paste Wax - Blue, Uber Gul påføringspute, Eurow Shag Weave Microfiber Towel minst 10 stk.)

Har fungert perfekt på mine biler, tar mesteparten av vaskeriper om ikke alle, og de ikke så dype ripene.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive