Gå til innhold

Barbermaskin?

Recommended Posts

• Svar 161
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i dette emnet

• Bernhard

30

• kabbern

28

• truhaa

26

• bjorke

13

Mest aktive i dette emnet

Skrevet

Hva venter du på? Scholl lager vel sikkert noe... ;) Bare spør Bernhard, han viste frem noen kremer han brukte tidligere..hehe :D

Skrevet
Heihei, det var dama sine fotprodukter...

Liksom... Hva tror du om det jeg listet opp? :)

• Forhandlere
Bernhard
Skrevet

Ser bra ut det synes jeg:-) Jeg har også den Proraso kremen og fungerer veldig fint den også.. Gled deg til du kommer i puberteten og begynner å få skjegg, da kan du også gjøre sånt vettu :D

Skrevet
Ser bra ut det synes jeg:-) Jeg har også den Proraso kremen og fungerer veldig fint den også.. Gled deg til du kommer i puberteten og begynner å få skjegg, da kan du også gjøre sånt vettu :D

Ja, kjenner det nærmer seg nå...(Bytter litt på lys og mørk stemme når jeg snakker)

Skrevet
Hehe, du kan øve deg på dun også da :D Ketil fra ScandicShave gjør det..

Hahaha :D Har allerede testet på håret under armene... ehh.. Men fikk mail fra barbershop nettopp, og den svarte Edwin Jagger porselensskåla skal være på lager i løpet av uka. Da blir den også med :)

ClearCoatChristR
Skrevet (endret)

Selv har jeg dette oppsettet:

Merkur Futur med Gillette blader, Merkur blader er USELESS!

image_112.jpg

image_394.jpg

image_700.jpg

image_66.jpg

Men syns ikke Sandalwood lukter så veldig godt akkurat... :P

Og selvfølgelig, den mest geniale oppfinnelsen ever! Alunstift!

647.jpg

Ooog en Crabtree & Evelyn Pure Badger kost.

Anbefaler dere Gents.no ;)

Har også en slik en, som bare blir brukt når jeg har dårlig tid. Barberer skikkelig dårlig!

ingressbilde_Philips%20Philishave%20Cool%20skin%20HQ7742.jpg

Og en Mach3, som fortsatt er ganske god.

Endret av ClearCoatChristR
ClearCoatChristR
Skrevet (endret)

Alunstift er lakkstift fo' yo' face!

http://www.gents.no/products/solingen-alunstift.htm

Inneholder kaliumaluminiumsulfat, som stopper blødningen når du kutter deg ved barbering. Svir litt, men det er det verdt. Fungerer også når du popper kviser og får blødning.

Man får heller ikke røde skorper, og det er så og si umulig å se at du har skåret deg.

Og ja, denne MÅ du ha! ;)

• Admins
truhaa
Skrevet

Kona har fått HELE lista fra barbershop av meg, så bør bli noe barberingsaker på meg til jul....

vrient å velge da, var jo mer høvler en det er sealere der jo...

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Skrevet

Har akkurat samme Philishave Coolskin liggende jeg også, og må si meg enig i at den er ubrukelig. Ser ut som jeg har forsøkt å henge meg etter at jeg har brukt den.

Skrevet
Alunstift er lakkstift fo' yo' face!

http://www.gents.no/products/solingen-alunstift.htm

Inneholder kaliumaluminiumsulfat, som stopper blødningen når du kutter deg ved barbering. Svir litt, men det er det verdt. Fungerer også når du popper kviser og får blødning.

Man får heller ikke røde skorper, og det er så og si umulig å se at du har skåret deg.

Og ja, denne MÅ du ha! ;)

Bare unggutter som har kviser vettu...Neida, hørtes kjekk ut den der. Takk for tipset :)

• 4 weeks later...
  • Admins
truhaa
Skrevet

Ble Merkur 34c på meg til jul, og det er plutselig morro å barbere seg, sant som Bernhard sier, du vet ikke hva glattbarbert er før du sjekker ut de sakene fra barbershop, kutta meg greit et par ganger første gangen, men etter 2-3 gang går det som en drøm, og de tar mye og det fort, og det er jo supert.

Benyttes etter dusj elelr fukt fjeset bra godt før barbering så er det mye, mye mer behagelig å barbere seg...

Fikk

denne:

Merkur 34c

dette:

ritual the kit

pluss to sett med blader.

Har en bestilling inne nå også med noe stæsj, husker ikke helt hva det var men noe fra Men-u som skal være bra saker.

Om noen har noen "må ha" linker dit så vær ikke redd for å poste opp her...

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

• Admins
truhaa
Skrevet

Denne så snasen ut da

noen som har den? hvor mye bedre er den en eventuellt merkur 34c?

-Thomas A Edison

Skrevet

den gentelmens refinery balsamen går jeg god for også. prøvd mange forskjellige,men den er bare HELT rå. Ellers har jeg også en fra zirh som funker bra til å våkne av....kjennes ut som noen har kasta en 20litersbøtte med isvann i tryne på deg

ClearCoatChristR
Skrevet (endret)
Denne så snasen ut da

noen som har den? hvor mye bedre er den en eventuellt merkur 34c?

Jeg har den, men har ingen høvel å sammenligne med... :S

Fungerer iallefall som en fryd.

Har begynt å bruke I Coloniali produkter nå. Veldig gode!

• Admins
truhaa
Skrevet

Ja syntes den så god ut, Merkur er bra den og, men som med deg er det den eneste jeg har testet av slike DE høvler.

feather bladene har jeg her, noe liker de ikke, er det fordi de er lettere å kutte seg med? Derby blader virket "sløvere" en merkur bladene i allefall, følte ikke derby gjorde det like glatt som Merkur sine, så får sette i feather bladene når jeg får cutstiften hjem (for sikkerhetsskyld)

pOwerslaves tips er i handlevogna i allefall, den så god ut den... venter bare på å få det andre først (sendte ikke ut før 10 jan der så jeg)

Coloniali ? hvor fant du de?

-Thomas A Edison

ClearCoatChristR
Skrevet

Merkur sine blader er jeg ikke fan av. De er alt for ujevne, og håret setter seg fast i de. Gillette sine derimot, er veldig jevne, og lugger minimalt. Bruker kun Gillette

I Coloniali kjøper jeg i Bogstadveiens Parfymeri i Oslo. Tror de fleste litt "spesielle" parfymerier har merket. Lukter litt lime, litt mango, litt mint. :P

http://www.icoloniali.com/

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår