Gå til innhold
Bukken74

Legge Shield under 12 grader

Recommended Posts

Bukken74    94
Bukken74

Hei

Har lest på forum her tidligere at det anbefales +12 grader erller mer for legging av Swissvax Shield.

Har bare dagen idag og imorgen, utsiktene for bedre vær er dårlig, ca 8 grader i øyeblikket.

Har det noen hensikt å legge voksen nå?

Hvor lenge må den eventuelt ligge på før buffing?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Popp    59
Popp

Det sies jo at 15 grader er minimum, men det går fint å legge på 12 grader også, holdbarheten kan bli dårligere når det er kaldt.

La det ligge ekstra lenge før buffing når det er kaldere enn 15 grader i lufta :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
bilmagikeren    40
bilmagikeren

Om du ikke har noen annen mulighet,er det jo bedre å legge et lag i "kulda":) Holdbarhet blir kanskje ikke best, men bedre enn ikke noe:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Concker    1 222
Concker

Jeg la et lag med CG 5050, når det var under 10 grader her.

Jeg lot det sitte på i en god 1 time og 30min (mot 30min til vanlig) før jeg buffet det av.

Nå vet jeg ikke enda hvor lenge varigheten vil bli, men den beader like fint nå som før ihvertfall :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ineditus    170
Ineditus

Skulle holdbarheten bli dårlig, så kan du evt bare legge ett nytt lag ila vinteren i en vaskehall eller noe :) Jeg vasker f.eks på Soft Wash om vinteren og der er det ikke noen grense for hvor lenge du kan stå, så det er ikke noe problem å gjennomføre en skikkelig vask etterfulgt av voks :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bukken74    94
Bukken74

Takker for svar :)

Jeg får vel gjøre ett forsøk, så får vi håpe det varer en stund.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Klykken    99
Klykken

Jeg og min bror la nettopp et lag voks på hver vår bil i dag, med 5-6 grader og tildels noen glimt av sol, og vi hadde det i tillegg travelt, så det fikk ikke ligge lenge før buffing. Kanskje maks 30min.

Bror min brukte SV Shield, og jeg brukte The Rock (fra Scholl). Virkningen så ut til å være der etter endt buffing, men holdbarheten er jeg derimot usikker på. :P

Jeg tenkte som så at det var bedre enn ingenting som noen andre i tråden sier også, så om jeg må legge et nytt lag ila vinteren så gjør ikke det noe. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig