larserso

Intensive Tar Remover på tørr eller våt bil?

Hei,

Jeg har funnet ut at jeg har jobbet med Auto Glym Intensive Tar Remover på en ganske tungvint, og muligens feil måte, tidligere. Har ikke brukt den så mye heldigvis. Hvordan bruker dere den? Jeg har vasket og tørket bilen og så gått over deler av bilen ved behov på samme måte som med polish (altså gni på, tørk av med polishklut). Har blitt fortalt at bilen bør skylles etter bruk av ITR. Får da et spørsmål: Kan jeg gå over aktuelle områder mens bilen er våt? Altså bare skylle bilen etter såpevask, gå over med ITR og så skylle av igjen med høytrykk før jeg tørker bilen på vanlig måte? Eller bør jeg tørke bilen først, så gå over med ITR og så skylle av og tørke på nytt? Tenkte å ta en runde foran vinteren og ser det er behov for å fjerne asfaltflekker etc. Har også clay som kan kombineres.

På forhånd takk for hjelpen!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan vel benytte denne på felere måter vil jeg tro, både på tørr og våt bil, men du får ofte best resultat om du legger det på bilen når den er tørr (merk: etter at den er vasket OG tørket)

Selv har jeg bare lagt det på med en svamp feks etter vask (før tørking) gnidd det godt på, så har jeg latt det stå på noen minutter for så å vaske over igjen med en mitt og såpenvann på stedene den er lagt på og så spylt bilen vanlig, sjekket at alt er borte og så har jeg tørket bilen.

Om du vasker bilen og tørker den først og så oppdager at det er asfaltflekker noen steder kan du bare ta det på med en klutt og "tørke" det vekk, etterpå bare tørke over stedet med en ren klut og vann.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker og bukker. Følger din framgangsmåte truhaa for det var slik jeg håpet at jeg kunne bruke den :) Var redd at den mistet for mye av effekten om man kjørte på med ITR på våt bil. Dessuten har vi bare en vaskebås i garasjen på jobb, så tror nestemann i køa hadde blitt vanskelig å forholde seg til om jeg hadde tørka bilen for så å begynt å gnikke på den ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive