Gå til innhold
Are G

Problem med Lancer

Recommended Posts

Are G    94
Are G

Postet i mitsu forumet også men ser ut som aktiviteten der er noe begrenset og her får man som regel svar før man har rukket og lese igjennom sin egen post :)

Har fått oppdrag å selge en Lancer 4wd med en 4G92 motor.

Denne bilen er svært gretten på lavt turtall, er ikke turteller så kan ikke si helt hvor det går, men virker som den har problemer med bensintilførsel på lavere turtall.

Den hoster og hopper som en fyllesyk kenguru og er svært ubehagelig å kjøre.

Normalt må jeg opp over 60 for å legge inn 4 gir, legger jeg det inn før 60 vil bilen hoste og miste kraft.

Om den er i dårlig humør så må jeg over 80 før den har turtall nok til å holde 60.

Helte på Omega 992 dyserens og dette hjalp en del, men så fort dette var ute av tanken var problemet tilbake, og muligens med renter, med mindre det er mye verre når den er fuktig.

Såvidt jeg har forstått har bilen fått svært lite vedlikehold siste par år, men samtidig har bilen vært slik som den er nå hele tiden.

Hvordan bør man gå frem her? Hva kan dette komme av?

Tennplugger? Bensinfilter? ..?

Setter pris på alle tips og råd her, er ikke lett å selge en bil som denne...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
todleif    93
todleif

4g92 seier meg ingenting. Kva slags motor og årsmodell er det?

Vanlig service med bytte av luftfilter, kupefilter, tennplugger, tenningsdeler, olje, tennpluggledninger, bensinfilter osv er nok ikkje dumt

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
elmof    17
elmof

4g92 seier meg ingenting. Kva slags motor og årsmodell er det?

Vanlig service med bytte av luftfilter, kupefilter, tennplugger, tenningsdeler, olje, tennpluggledninger, bensinfilter osv er nok ikkje dumt

Dette er nok ingen dum idè. Jeg ville nok startet med Tennplugger og tennledninger samt luftfilter og drivstoff filter.

Jeg ville også undersøkt om bilen har stått i lengre tid med lite drivstoff på tanken. ( Alt under halv-tank )

Dette kan føre til at tanken blir full av kondens og dermed vill du oppleve større problemer jo mindre bensin som er på tanken.

Om bilen har comon-rail system så kan dette gi samme symptomer. Det vill si hvis en trykksensor får for lite forsyningspenning så er dette noelunde det samme som du beskriver.

Endret av elmof

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Are G    94
Are G

Det er lite trolig at det er kondens, bilen har vært i regelmessig bruk.

Det er bilen i signaturen min, dvs 99 1,6 bensin.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
ronnys    8
ronnys

Tror jeg ville prøvd service smørbrød lista, plugger og filtre..kondens fjerner ..går det an å lese feilkoder på denne? Hostende gange tyder noen ganger på defekt lmm..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Christer    2 906
Christer

4G92 er vel Mitsubishi sin 1.6-liter bensin til Lancer og noen Colt.

Et noenlunde vanlig problem med disse motorene (og 4G63 som sitter i Galant) er at coilene takker for seg. Jeg hadde tilsvarende symptomer på gamlebilen, og der hadde den ene coilen gitt seg, slik at motoren bare hadde tenning på 3 sylindere. Fikk tak i en brukt coil fra eBay for en hundrelapp eller så og vips funket alt som det skulle igjen. Byttet plugger i samme slengen siden de sikkert hadde gått 180kkm, så om det hadde noe å si eller ikke skal jeg ikke uttale meg for bastant om, men måleapparatet indikerte hvertfall at coil #4 var død.

Og ja, Mitsubishiforumet er rimelig dødt...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Are G    94
Are G

hmm ok..

Kan også nevne at bilen høyst sannsynlig ikke har fått så mye som ny olje siste 50 000km....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Christer    2 906
Christer

hmm ok..

Kan også nevne at bilen høyst sannsynlig ikke har fått så mye som ny olje siste 50 000km....

Så lenge en Mitsubishimotor har olje er den stort sett fornøyd, men du burde kanskje byttet den etterhvert... :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
elmof    17
elmof

Så lenge en Mitsubishimotor har olje er den stort sett fornøyd, men du burde kanskje byttet den etterhvert... :)

Min farfar har en Colt fra 1989, den bilen kjører forsatt på samme motor og gir-olje som i 1989. Har riktignok byttet bremser på den. ( Drøyt ) :P

Jobber på verksted og jeg har søkt opp lanceren som trådstarter snakker om, står riktignok ikke oppført noen kjente problemer eller svakheter med disse bilene.

Dra av 1 og 1 pluggledning mens motoren går, det er en veldig enkel indikasjon på om bilen går på alle 4.

Om spjeldhuset er sotete, så kan du også få store problemer med pådrag.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Are G    94
Are G

Da har jeg skiftet både plugger og luftfilter på bilen, og det er en ny bil..

Nesten tragikomisk at bilen har gått som en dass i 3 år pga dårlige plugger..

Det ble påpekt til forretningen som solgte bilen at pluggene kunne være dårlige men "nei denne bilen har elektronisk styring og ikke plugger så det er nok ikke noe feil der"..

Og ja, kjøper har ikke spesielt peiling på bil..

Slik så det ut.

xemr93.jpg

Og filteret hadde mer insekter enn en gjennomsnittlig skog tror jeg..

14c5la9.jpg

Men synes ikke bildene fra den nye mobilen blir så verst :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Christer    2 906
Christer

Deilig korrosjon på pluggene... overrasket over at den startet i det hele tatt, egentlig, selv om det er Mitsubishi...

Fått byttet oljen også? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Are G    94
Are G

Fått byttet oljen også? :)

En ting av gangen nå.. :P

Var forresten ikke alle pluggene som var så ille.

Men nei, har satt prisen ganske langt ned fordi den har vært så jævlig å kjøre og ettersom jeg hadde avtalt en visning i dag gadd jeg ikke bruke mer penger enn jeg måtte.

Har skrudd opp igjen nå så blir vel å skifte olje+ filter til uka.

Vet du forresten hvor bensinfilteret sitter?

Er det det som står helt inn mot torpedoveggen rett ned hvor jeg har markert?

2ltro1e.jpg

Antar at det ikke ville skadet å skifte det.. :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Christer    2 906
Christer

Jeg har ikke særlig peiling på Lancer, men jeg sjekket servicehåndboken for den årsmodellen uten å finne noe som direkte viser hvor bensinfilteret står, men ut fra den tegningen jeg fant kan det se ut som at det står borte bak/mellom de rørene med hvite deksler til høyre i motorrommet (høyre ut fra bildet, ikke kjøreretning).

fuel_filter_replacement.png

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå


  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig

×