Gå til innhold
MikTor

effektiv 1stegs bmw

Recommended Posts

MikTor    1
MikTor

Lurer på om noken har ein bra/suveren 1stegskombo til bmw? Lemans blå.

Kjører scholl eller 3M!

Takk

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ØHN    5 293
ØHN

Start med det mildeste du har og sjekk om det fjerner nok og samtidig gir tilfredsstillende finish med en Wipedown. Tar det ikke nok, gå et steg grovere og sjekk igjen. Balansepunktet mellom å fjerne nok på akkurat den lakken, kombinert med ok skjoldfri finish, er det du er ute etter. Produkt, type maskin og teknikken til mannen bak maskinen påvirker resultatet. Bare å prøve seg frem. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bernhard    2 322
Bernhard

S17+ og svart avsluttet på lavt turtall og lite press pleier å fungere veldig bra :) Har du DA så er S17+ og blå el orange Scholl bra..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
MikTor    1
MikTor

Flott. Eg tester meg fram karer;-)

Tar med det samme spørsmålet om voksvalg: body wrap, collient 845 eller AG Hd?

Holdbarhetsmessigt

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Christer    2 888
Christer

S17+ og svart avsluttet på lavt turtall og lite press pleier å fungere veldig bra :) Har du DA så er S17+ og blå el orange Scholl bra..

S17+ og svart Scholl på roterende, men blå eller orange på DA? Liker ikke svart scholl seg på DA?

Flott. Eg tester meg fram karer;-)

Tar med det samme spørsmålet om voksvalg: body wrap, collient 845 eller AG Hd?

Holdbarhetsmessigt

Body Wrap er en syntetisk lakkforsegling med holdbarhet på 1-2 år, avhengig av forarbeid og miljøet den utsettes for. Collinite #845 er omtalt som en hybrid voks/lakkforsegling med holdbarhet på 8-12 måneder, og AD HD Wax er vel så vidt jeg vet en "vanlig" voks, med holdbarhet på 8-12 måneder (om man skal tro reklamen og erfaringer folk har gjort seg).

Av de tre er Collinite billigst med BW på andreplass (ca 200 kroner kontra ca 230 kroner), og AG HD Wax koster vel 7-800.

Endret av Christer

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
johnsta    49
johnsta

S17+ og svart Scholl på roterende, men blå eller orange på DA? Liker ikke svart scholl seg på DA?

Det er vell for å få ca samme korrigeringsnivå at han sa blå eller orange på DA.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bernhard    2 322
Bernhard

Det er vell for å få ca samme korrigeringsnivå at han sa blå eller orange på DA.

Johannes for en klem neste gang jeg skal til Stavanger, så husk å fjerne ansiktshår :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
johnsta    49
johnsta

haha:-) Blir det noe kurs nå, eller ble det ikke nok folk?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bernhard    2 322
Bernhard

Nope, men jeg skal til Stavanger om ikke lenge for det, så ikke rot bort barberhøvelen :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
johnsta    49
johnsta

Den er grei. Skal jeg spør hun kollegaen min vi så på Bighorn om hun har ledig sengeplass til deg?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Tommy    5 766
Tommy

Nope, men jeg skal til Stavanger om ikke lenge for det, så ikke rot bort barberhøvelen :)

Du får ta med badebuksa da, så vipper jeg lokket av jacuzzien.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig