• 0
glacius

Trenger hjelp til vudering av skade og arbeid

Spørsmål

en kollega av meg var på handlesenteret her om dagen og har selvfølgelig vært ekstremt uheldig av en idiot som har kjørt på han og stukket av ( hater sånne folk :-/ )

Så jeg hadde håpet jeg kunne hjelpe han så godt jeg kunne med dette

er dette noe m,an kan redde eller er det full opplakkering som fjelder, han er helt imot å lakke den på ny og vil jeg skal se om jeg klarer å finne ut hvordan jeg kan ordne skaden mest mulig ikke perfekt bare at det blir bedre,.

Håper på raskt svar takk til alle sammen som svarer på forhånd .

mvh

Christer stormark

post-4498-0-11526400-1349167907_thumb.jp

post-4498-0-66476100-1349167990_thumb.jp

post-4498-0-45234800-1349168055_thumb.jp

post-4498-0-32689200-1349168131_thumb.jp

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

7 svar til spørsmålet

• 0

Av det lille jeg har forsøkt meg på er skader rett ved kanter og hjørner veldig kjipe å jobbe med. Ser ut til at det er plast i tillegg og da er det ofte tynn lakk og lett å "brenne gjennom" klarlakken. Tror jeg ville sendt den på "smart repair" eller "spot repair" og håpe på minst mulig fargeforskjell, men er jo lov å prøve seg selv og da :) Og kan jo hende noen andre her har noen gode tips!

Endret av chriss
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

For å være helt ærlig ser det der ut som at han har vært borti en murkant, heller enn at noen har kjørt på ham. Skaden er altfor langt nede til at det kan være en påkjørsel, og merkene er såpass grove at det ikke er sannsynlig at det er noe annet enn mur i betong eller stein.

Da det er sagt er jeg enig med chriss - spotlakkering eller noe slikt tror jeg nok vil være veien å gå her, siden skaden går helt inn til plasten midt på merket.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Her er det nok ikke mye å hente ved kun polering, skal man fikse noe med poleringsmaskin er det en stor fordel at man har lakk å jobbe med. Smart/spot repair blir vel enklest og billigst.

Dog er det rart at det kun er skader så langt nede på fangeren, hvis det er noen som har kjørt på han.. ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Her er det nok ikke mye å hente ved kun polering, skal man fikse noe med poleringsmaskin er det en stor fordel at man har lakk å jobbe med. Smart/spot repair blir vel enklest og billigst.

Dog er det rart at det kun er skader så langt nede på fangeren, hvis det er noen som har kjørt på han.. ;)

Hei Christer fint navn btW :P og er fra Bergen selv , har sett deg der når jeg bodde der;)

ja nå er jeg helt på gjorde jeg ser selv og kjenner at dette er en murkant eller noe, og spot lakking er vel best ja, jeg sa det til han dette var ikke noe man kunne " buffe" bort :P

Han skulle høre med lakkerer om hva det kom til å koste, takk for raske svar , og beklager at jeg ikke tenkte meg om <3

snakkes

mvh Christe S

Endret av glacius
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Ulakkert plast: puss over med fint papir, gå over over varmepistol eller lignende (for å jevne ut)

Lakkert plast: puss ned, sparkle, grunne, lakke, pusse, polere

Been there, done that. Og jau, Finansministeren har fått behørig kjeft

Blir ikke perfekt, men mye mye bedre

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

For å være helt ærlig ser det der ut som at han har vært borti en murkant, heller enn at noen har kjørt på ham. Skaden er altfor langt nede til at det kan være en påkjørsel, og merkene er såpass grove at det ikke er sannsynlig at det er noe annet enn mur i betong eller stein.

X2

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Christer, hør med karl-otto på Car&Cycle, eller be han høre med Daniel Øyen ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive