Tor-Lein

Bøllelakk fra 1995

Holder på med en hvit 1995 Porsche 911.

Denne har vist seg å være en utfordring av dimensjoner!

Lakken suger til seg polishen og det sitter som f. Bruker Megs sin DA maskin, med MF-pads.

Bilen har en omlakkert fender, hvor resultatet blir knall bra. Men på resten av bilen blir det, tja, varierende.

Har også en Porter Cable med 6" cyclone pads av ymse slag, men ingen gjør egentlig susen. Polishen blir sticky, og veldig vanskelig å tørke av.

Noe som i utgangspunktet skulle være en kjapp shine, har vist seg å bli litt værre enn som så.

Noen som har noen tips for å få midlene til å slippe lettere?

Pads blir renset jevnlig, og jeg har prøvd diverse hastigheter.

Bruker Megs Speed Glaze på Cyclone pads,

og Megs sitt microfiber system på microfiber pads. (Duh)

Tips mottas med takk!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Speedglaze skal være en meget enkel polish å jobbe med, og gir somregel lang kjøretid, men du kan prøve å prime pade'ne med QD, for bedre glid.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du kjørt over mange ganger? Tenker at det kan være gammel lakk, som sakte kommer av. Bruker jo lenger tid enn med roterende, og blir ikke alltid like bra. Men meg da-system er jo ganske grov.

Tok en sprinter i forrige uke som var hvit, prøvde litt med flere comboer, da-systemet "bet" ikke nok, så måtte bruke makita for å få god glans i lakken.(på de værste panelene)

Men om det blir grøt i padden uansett hele tiden, er det kanskje noe annet på gang..?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke uvanlig dette på Porsche fra denne tiden...

Polish med mye olje hjelper noe, ellers er det god tid, veldig små arbeids områder og tolmodighet som hjelper...

Er også viktig å holde pads rene hele tiden, vaskes/børstes for vert arbeids område.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har jeg kjørt over noen ganger idag. Jeg primet paden med QD, og det hjalp litt. Men jeg synes ikke det blir skikkelig blankt. Nå har ikke jeg roterende, så det er utelukket. For å ikke la frustrasjonen ta overhånd ble jeg nødt til å pusse litt felger en stund. Får gå på med nytt mot i morgen, så får vi se. Det er spesielt høyre bakskjerm og panser som er skikkelig bøllete, så jeg må ta noen ekstra runder på de for å få de hvertfall litt penere enn utgangspunktet.

Flere tips mottas med takk!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan hende du får det blankere med en finpolish, men jeg tror det er at comboen ikke "biter" nok.

Men kan hende jeg er på jordet:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Christoffer gnikket jo nettopp (dvs i sommer) en Corvette Lingenfelter der karosseriet er i glassfiber, og han fant at spotpad var veien å gå for å få gjort noe som helst. Kan være verdt et forsøk på Porschen også, kanskje? Du har hvertfall ingenting å tape :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har noen 4" pads som jeg kan prøve med. Nå har jeg fått gått over hele bilen, og produktene sitter ikke like forferdelig andre runde.

Nå gjelder det å få glansen tilbake, før jeg stapper jobben i erfaringsmappen. Sealer bilen med Wolfgang 3.0, og avslutter med Megs Carnauba wax. Satser på et bra sluttresultat. Nei, sluttresultatet SKAL bli bra.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Begynner å likne noe nå.

b_190424.jpg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive