Gå til innhold
Roy Inge

Fremgansmåte

Recommended Posts

Roy Inge    201
Roy Inge

Jeg har et lite kunststykke forran meg, polere en svart Mb sprinter minibuss med høyt tak. Casen er delen over frontruta, hvordan i all verden skal man komme opp der med en maskin med godt trykk på anleggsflaten?!

Noen tips?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Christer    2 911
Christer

Parker bilen inntil taket på garasjen og ligg på garasjetaket? :)

Alternativt gardintrapp/stillas...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Roy Inge    201
Roy Inge

Jo, men bilen har jo en forholdsvis lang snutesom lager problemer ca midt på denne delen...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Christer    2 911
Christer

Ligge på taket av bilen? :)

Hvis du får montert noe som gjør at du hvertfall når opp til området men ikke får ønsket mengde press, så kan du kompensere ved å kjøre flere pass med mindre press. Tar litt lenger tid, men du vil oppnå samme resultat etterhvert. Spørsmålet er jo om arbeidsstillingen gjør det helt uutholdelig å stå sånn lenge.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Mighty    271
Mighty

Det er da vel ingen som kommer til å se taket på denne bilen på nært hold likevel :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Roy Inge    201
Roy Inge

Det er da vel ingen som kommer til å se taket på denne bilen på nært hold likevel :P

Noen vasker bilen for at det skal se rent ut. Andre vasker bilen for å få den helt ren. Jeg er nok blandt de sistnevnte. :)

Ligge på taket av bilen? :)

Hvis du får montert noe som gjør at du hvertfall når opp til området men ikke får ønsket mengde press, så kan du kompensere ved å kjøre flere pass med mindre press. Tar litt lenger tid, men du vil oppnå samme resultat etterhvert. Spørsmålet er jo om arbeidsstillingen gjør det helt uutholdelig å stå sånn lenge.

Takk for tips ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AndreasLorentsen    5
AndreasLorentsen

Hvis du kjenner noen med truck eller traktor med gafler kan du ligge på en pall/plate.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Mighty    271
Mighty

Noen vasker bilen for at det skal se rent ut. Andre vasker bilen for å få den helt ren. Jeg er nok blandt de sistnevnte. :)

Jeg tenkte egentlig ikke på vaskingen jeg da, men jeg skjønner at det kan bli et problem også :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bernhard    2 323
Bernhard

Jeg tenkte egentlig ikke på vaskingen jeg da, men jeg skjønner at det kan bli et problem også :)

Om jeg forsto det rett så var det en metafor..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Roy Inge    201
Roy Inge

Om jeg forsto det rett så var det en metafor..

Det medfører riktighet, Bernhard. Jeg har en kjedelig tendens til å snakke i metaforer, bilder, paralleller etc for å få frem et poeng...

Jeg syns det av og til fremmer poengene ganske godt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Simen    1 317
Simen

Sett deg på taket og jobb deg bakover, så korrigerer du bort ripene du selv lager underveis. :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2018

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig