Christer

Riper i emalje i badekar

Fikk tak i en barnevogn på Fretex i dag til en 200-lapp som skal brukes som sovevogn i barnehagen. Denne luktet jo litt gammelt og generelt høgg, så jeg plukket den fra hverandre og slang alle tekstiler i vaskemaskinen. Hetten/kapellet/whatever it's called er konstruert på en slik måte at knappene er popnaglet fast i en metallramme, så det er ikke mulig å få av trekket uten å ta disse ut, og da får jeg dem aldri på plass igjen.

"No worries," tenkte jeg, "det er jo bare å vaske den i badekaret."

Som tenkt så gjort; kapellet ble druknet i badekaret i varmt vann og vaskemiddel og latt ligge noen timer for å godgjøre seg. Deretter fant jeg en neglebørste og gnikket og gnukket og den ble så ren og pen atte.

Problemet med dette var jo åpenbart at noe hengselbestyr har gnikket mot bunnen av badekaret og laget noen jævlige riper. Det passet jo ditto jævlig bra siden vi skal ha privatvisning i morgen og det faktisk er overhengende sjans for at karen som kommer for å se på kåken faktisk vil kjøpe den, og jeg ikke har særlige planer om å blåse 8 laken på nytt badekar før overtagelse. Da knuser jeg heller flisekonstruksjonen badekaret ligger i og setter opp et dusjkabinett i full fart.

Uansett - ripene må gjøres noe med. Det er riper, ikke bare merker - jeg kjenner noen av dem med neglen, men ikke alle. I kjent badekarstil blir riper mørke og veldig synlige, og jeg er redd for at om jeg begynner å gå agurk med maskin her, så må jeg slipe vekk all emalje og ha mørkt badekar - og det ser jo skikkelig stilig ut.

Så jeg trenger tips og råd fra noen andre med badekar som helt garantert har fått skjemmende riper og har stått overfor samme problemstilling - hvordan får jeg dem vekk?

Jeg har funnet etpar slike emaljefiks-produkter, deriblant et fra Biltema og et fra Nytt og Nyttig (bestilling på nett), men er veeeldig skeptisk da "hvit" kan være så mangt, og badekaret er gammelt...

Innspill?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette går bra, du får bare kjøpe en sånn antisklimatte og lime den med Tech-7 :) Da synes ikke ripene, det er billig, og ingen vet at de er der heller!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive