Gå til innhold
Gjevik1

Flekk på dashbord..

Recommended Posts

Gjevik1    29
Gjevik1

Har en utrolig irriterende flekk på dashbordet mitt, midt på! Og får ikke vasket den bort, det er ikke noe form for slitasje, men virker som om det kan være fra noe gammelt lim eller noe sånt.

Er det noen som har tips til hvordan jeg kan få fjernet den flekken ????? Noen som har erfaring med såkalte sitrus produkter som kan fungere?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
nixihi    44
nixihi

Sitrusrens er jo mirakelmiddel på limrester det.. Men vet ikke om jeg ville brukt for mye av det på plast/ dashbord, da jeg vil tro det lager matte flekker..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjevik1    29
Gjevik1

Sitrusrens er jo mirakelmiddel på limrester det.. Men vet ikke om jeg ville brukt for mye av det på plast/ dashbord, da jeg vil tro det lager matte flekker..

Det er det jeg har bekymra meg for!

Har du noe tips til hvilket middel, noe navn??

Får prøve i småååå mengder å være forsiktig...

Tror jeg vil å prøve denne... har gode erfaringer og hørt mye ris å ros om Scholl! Takker :fun:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Christer    2 888
Christer

Nanosvamp tar også det meste.

Nanosvamp lager også matte felter...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Øyvind G    2 071
Øyvind G

Nanosvamp lager også matte felter...

Ja kanskje på noe. Fikk ingen matte felter på plasten på dørtrekkene i bilen min hvertfall. Greit å prøve litt på et sted som ikke er så godt synlig før man setter skikkelig igang da.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjevik1    29
Gjevik1

Ja kanskje på noe. Fikk ingen matte felter på plasten på dørtrekkene i bilen min hvertfall. Greit å prøve litt på et sted som ikke er så godt synlig før man setter skikkelig igang da.

enig i den, midt på dashbordet er ikke kanskje plassen man tester ut produkter på...

vil være 100% sikker på at det funker enn at jeg gjør flekken mer synlig,,,

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Christer    2 888
Christer

Jeg gnukket forsiktig på noen flekker etter hårfarge på benken på badet. Den har en sånn halvmatt overflate med litt "sheen" i, altså ikke blank, men ikke helt matt heller. :) Flekken forsvant som dugg for solen, men svampen etterlot seg et helt matt felt som ikke lar seg ordne sånn helt med det første... blir vel til at jeg tar to-tre drag over med svampen på resten av benken også for å i det minste ha en uniform overflate.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Essiek    384
Essiek

Limfjerner og q-tips, dypp i q-tips og våt opp limet. Bruk mf / papir for å "suge" opp det som da blir løst opp. Litt kjapp på labben her, og du slipper matte felter

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Simen    1 317
Simen
Flekken forsvant som dugg for solen, men svampen etterlot seg et helt matt felt som ikke lar seg ordne sånn helt med det første... blir vel til at jeg tar to-tre drag over med svampen på resten av benken også for å i det minste ha en uniform overflate.

Det er dette som er problemet med nanosvampen, den "sliper bort" flekker, men du skal være uhyre forsiktig og nøyaktig for å klare å kune slipe bort problemet. Så da sitter man gjerne igjen med et matt problem. :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Schwartz    0
Schwartz

Brukte bremserens, og det fungerte utmerket.

Var veldig bekymret for å bruke det, men fjernet limrestene fra dashbordet uten å fjerne farge eller gjøre noen ting matt.

Tenkte også på at det skulle trekke inn og sprekke opp ting(nybegynner her...) men alt gikk bra

Testet det på ett hjørne først

Endret av Schwartz

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig