eiko

Merker etter skvettlapper

Sikkert mange som har dette, merker etter skvettlapper altså. Har skvettlapper forran på min touran, og har tatt de av med jevne mellomrom for å vaske ordentlig bak der samt polere og legge på beskyttende lag. Samler seg en del søle bak de.

Tok de av i helgen da det er lenge siden forrige gang. Oppdaget at det var merker i lakken som tydelig viste hvor de hadde vært montert. Antok først dette var merker man kunne få bort, men den gang ei. Etter vask, clay (fikk bort en del asfalt), lakkrens og polering kan man fremdeles se merker etter kvettlappene. Ikke så mye som i starten, men de vises.

Kan dette være klarlakken og selve lakken som er slitt etter snart 3 års bruk av skvetttlapper? hadde samme symptom på min forrige bil.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Derfor jeg har kjøpt 3M folie.... Har sett skvettlapper som har gnagd seg inn til grunningen på 05 Avensis, så skvettlapper er uaktuelt for meg uten noe i mellom egentlig :) Du får legge ut bilde da vettu.

Endret av Krisfje
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På Passaten min også som jeg kjøpte i sommer. Er det gnagd helt til mettallet, og er rust... Så blir vinterprosjekt på denne..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Derfor jeg har kjøpt 3M folie.... Har sett skvettlapper som har gnagd seg inn til grunningen på 05 Avensis, så skvettlapper er uaktuelt for meg uten noe i mellom egentlig :) Du får legge ut bilde da vettu.

Hvordan la du 3M folien? Akkurat der selve skvettlappen er montert eller litt ekstra rundt? Blir dette synlig?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan la du 3M folien? Akkurat der selve skvettlappen er montert eller litt ekstra rundt? Blir dette synlig?

Har ikke satt på enda, gjør vel ikke noe om det er synlig, er jo gjennomsiktig.... bedre med gjennomsiktig folie enn riper spør du meg...
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fulgte med gjennomsiktig folie når jeg kjøpte orginale skvettlapper til min V70, i passende oppskjærte stykker. Veldig greit.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er plastfolie mellom skvettlapp og karosseri foran på min bil, der ligger disse an mot lakket metall..bak derimot er dette ikke montert ettersom det er lakket plast de ligger an mot..så det ser ut til at det rust problematikk Ford har tenkt på..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Foran har jeg 3M dobbelsidig teip mellom, og der er de skrudd fast med to skruer på hver. Bak er de limt med kun den dobbeltsidige. Er spent på hvor lenge de henger på. :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Foran har jeg 3M dobbelsidig teip mellom, og der er de skrudd fast med to skruer på hver. Bak er de limt med kun den dobbeltsidige. Er spent på hvor lenge de henger på. :P

Tenk på at et sett originale skvettlapper bak koster rundt en tusenlapp og revurder de skruene...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Liker fortsatt ikke tanken på å borre hull i hjulbuene bak, som er en av de mest utsatte plassene for rust på Galant. Du ser den? ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja, hvis du gjør som jeg sa med lakk i hullet etc, så burde det gå bra. Det kommer til å ruste igjen uansett :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive