Lysholm 431 Skrevet 11 September, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet 11 September, 2016 Siden framsetene ble såpass bra så ble også farveforskjellen mot baksetene stor. Bestemte meg derfor tidlig at baksetene skulle tas. Har ventet litt på leveranse av farve fra USA, men fikk farven i midten av uka. Dagens økt ble derfor farving av bakseterygg. Denne var rimelig grå i farven og har også en rimelig stor farveforskjell fra sitteputen som er mer skjermet fra vær og vind. Sitteputen skal selvfølgelig også tas. Før: Pussing av skinn: Fjerning av fett i skinnet: Bruker varmepistol for at farven skal tørke raskere. Varmepistolen fra Biltema takket for seg, men heldigvis hadde jeg en gammel hårføner som ikke var bra nok for kona i garasjen slik at tørkingen ble gjennomført: Død: Redningen: Ferdig: 4 Siter Hilsen Espen ELCO Auto Spa & Detailing:http://www.detailersclub.no/forum/topic/20379-elco-auto-spa-detailing/ Min worklog:http://www.detailersclub.no/forum/topic/14724-lysholms-samlede-verker-logg/ Garasjetråden:http://www.detailers...n-blir-isolert/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lysholm 431 Skrevet 12 September, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet 12 September, 2016 Sagaen om oppfargingen av setene har sett sin ende. Etter nærmere 600 ml med farve er alle setene nå farvet opp. Dagens arbeid ble sitteputen bak i tillegg til noe lydisolering som ikke var festet slik det skulle. Dette måtte selvfølgelig rettes på. Før: Etter: Lydisolering og gjennomføring under demontering: Ferdig rettet: Bakseterygg montert: 5 Siter Hilsen Espen ELCO Auto Spa & Detailing:http://www.detailersclub.no/forum/topic/20379-elco-auto-spa-detailing/ Min worklog:http://www.detailersclub.no/forum/topic/14724-lysholms-samlede-verker-logg/ Garasjetråden:http://www.detailers...n-blir-isolert/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lysholm 431 Skrevet 12 September, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet 12 September, 2016 Ble en rask runde på seteryggen bak og midtputen med SV Leather Milk slik at det kan trekke godt inn. Det samme skal gjøres med sitteputen i morgen. Siter Hilsen Espen ELCO Auto Spa & Detailing:http://www.detailersclub.no/forum/topic/20379-elco-auto-spa-detailing/ Min worklog:http://www.detailersclub.no/forum/topic/14724-lysholms-samlede-verker-logg/ Garasjetråden:http://www.detailers...n-blir-isolert/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Makki_ 1 099 Skrevet 12 September, 2016 Rapporter Share Skrevet 12 September, 2016 For et prosjekt Jeg er litt svar for E36 cab.. Hvor mye betalte du for 1liter farge fra USA? Ser ut som du legger skinnfarge med fresh up metoden altså med svamp? Ble det brukt noe form for grunding og top coat under skinnfarging? Anbefaler deg å forsegle skinnet, spesielt mtp at det ser ut som du har lagt farge med svampen Siter Makki's CarSPA Koch-Chemie®: Excellence for Experts Colourlock®: Get the best out of your leather! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lysholm 431 Skrevet 13 September, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet 13 September, 2016 (endret) 11 timer siden, _Makki_ skrev: For et prosjekt Jeg er litt svar for E36 cab.. Hvor mye betalte du for 1liter farge fra USA? Ser ut som du legger skinnfarge med fresh up metoden altså med svamp? Ble det brukt noe form for grunding og top coat under skinnfarging? Anbefaler deg å forsegle skinnet, spesielt mtp at det ser ut som du har lagt farge med svampen Prisen for farven finner du her: http://www.leatherrepairkits.com/shop-2/ Største flaske er 300 ml. Prosessen jeg fulgte er som følger: - Vask og skrubb skinnet godt med APC el.l - Slip ned skinnet med 800 eller 600 papir (skaper heftgrunn) - Vask skinnet godt med sprit for fjerning av sliperester og fett i skinnet - Legg på farve enten med svamp eller sprøyte (f.eks denne: http://preval.com/diy-pro-products/preval-sprayer/). Jeg brukte svamp, da jeg egentlig ikke hadde planer om full oppfarging av skinnet. Fargingen blir nok jevnere med sprøyte. - Topcoat kan legges for å gjøre skinnet blankere eller mattere, men det er ikke behov for dette. Jeg brukte kun SV Leather milk etter endt herdetid på 24 timer. https://www.leatherrepairkits.com/Online_Repair_Instructions.pdf Endret 13 September, 2016 av Lysholm Siter Hilsen Espen ELCO Auto Spa & Detailing:http://www.detailersclub.no/forum/topic/20379-elco-auto-spa-detailing/ Min worklog:http://www.detailersclub.no/forum/topic/14724-lysholms-samlede-verker-logg/ Garasjetråden:http://www.detailers...n-blir-isolert/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lysholm 431 Skrevet 13 September, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet 13 September, 2016 Dagens kosejobb ble påføring av SV Leather Milk på sitteputen bak pluss montering av sittepute. I tillegg kjørte vi full diagnose på SAABen kun for å konstantere at alt er i skjønneste orden. Da jeg likevel var i garasjen så tok jeg også en rask touch-up med matt lakk på viskerarmene både på caben og på SAABen. Jeg skal ta av viskerarmene på caben i vinter og spraye over de slik at fargen blir jevn. Setene ferdigbehandlet: Montert: Ferdig interiør: Touch-up på caben (ikke helt ferdig tørket): 5 Siter Hilsen Espen ELCO Auto Spa & Detailing:http://www.detailersclub.no/forum/topic/20379-elco-auto-spa-detailing/ Min worklog:http://www.detailersclub.no/forum/topic/14724-lysholms-samlede-verker-logg/ Garasjetråden:http://www.detailers...n-blir-isolert/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Makki_ 1 099 Skrevet 14 September, 2016 Rapporter Share Skrevet 14 September, 2016 (endret) 13.09.2016 - 10.02, Lysholm skrev: - Topcoat kan legges for å gjøre skinnet blankere eller mattere, men det er ikke behov for dette. Jeg brukte kun SV Leather milk etter endt herdetid på 24 timer. Topcoat er jo selve forseglingen etter skinnfarging. SV melken gir jo ingen beskyttelse kun ekstra fuktighet og glans faktisk. Og det ser en jo på bildene dine Sjukt mye glans i skinnet, håper det er bare lyset som gjør det ellers ser det litt kebab ut En kan også gå over med fint pussepapir etter skinnfarging for å få skinnet mattere. Og så legge på forsegling. Tenkte det burde vært viktig her etter en at du har lagt mye jobb i skinnet nå samt at det er en cab som er mere utsatt for alt mulig fra været. Og jeg spurte om pris fordi at CarSpa i Oslo blander alt mulig skinnfarge på stedet og det koster vel 200-300kr for 200ml. Endret 14 September, 2016 av _Makki_ 1 Siter Makki's CarSPA Koch-Chemie®: Excellence for Experts Colourlock®: Get the best out of your leather! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lysholm 431 Skrevet 14 September, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet 14 September, 2016 (endret) Det er riktig at de er blanke nå, men det er inntil leather milken trekker inn. De blir mattere. Er fullstendig klar over at leather milken ikke er noen beskyttelse. Iht bruksanvisningen så trenger man ikke legge topcoat med denne farven. Topcoaten bør vel helst sprayes på. Har aldri gjort dette tidligere, men kunne vært morsomt og prøvd. Var klar over CarSpa, men utfordringen min har vært at jeg ikke har mulighet til å sende inn farveprøver (har ikke noe overskuddsskinn) og har derfor vært avhengig av å finne en leverandør som har farvekoden. SV og Dynamix er relativt dyre med ca 1700 kr for 250ml. Endret 14 September, 2016 av Lysholm Siter Hilsen Espen ELCO Auto Spa & Detailing:http://www.detailersclub.no/forum/topic/20379-elco-auto-spa-detailing/ Min worklog:http://www.detailersclub.no/forum/topic/14724-lysholms-samlede-verker-logg/ Garasjetråden:http://www.detailers...n-blir-isolert/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lysholm 431 Skrevet 17 September, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet 17 September, 2016 (endret) I går var junior og jeg ut på cab-tur og bilen gikk ikke helt som den skulle. Stortsett hørtes den ut som en gammel V8er, men av og til gikk den som den skulle. Vi kjørte en god runde for å sjekke om det var fordi den hadde stått lenge eller om det var fukt som måtte tørke opp etter motorvask. Min umiddelbare tanke var fukt rundt pluggene. Dessverre ble det ingen bedring. Da vi kom hjem var det bare å slenge seg på nettet og google. La inn en en tråd på bimmers.no og fikk raskt svar i retning av min egen mistanke. Sjekk for fukt rundt plugger og bytt plugger. I og med at jeg ikke visste når pluggene var byttet sist gang så bestemte jeg meg for plugg bytte uavhenging av om dette var problemet. Siden jeg ikke hadde peiling på hvilke plugger bilen bruker så måtte det til med ytterligere google søk. Fant ut at de hadde erstatningsplugger på Biltema og det er jo i grunnen helt topp både i forhold til tilgjengelighet og pris. Dagens jobb. Sjekke for fukt og bytte plugger. Fant raskt fukt på plugg 1 og 6. Rengjort med bremserens og trykkluft: Work in progress: Gammel og ny plugg: Gamle plugger: Ferdig montert: Har ikke fått kjørt bilen etter pluggbytte og tørking, men startet den og lot den gå, i tillegg til at jeg ruset den litt. Alt virker som normalt og det kan se ut som jeg har funnet en løsning på problemet Endret 17 September, 2016 av Lysholm 1 Siter Hilsen Espen ELCO Auto Spa & Detailing:http://www.detailersclub.no/forum/topic/20379-elco-auto-spa-detailing/ Min worklog:http://www.detailersclub.no/forum/topic/14724-lysholms-samlede-verker-logg/ Garasjetråden:http://www.detailers...n-blir-isolert/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Freakshow 724 Skrevet 17 September, 2016 Rapporter Share Skrevet 17 September, 2016 3 timer siden, Lysholm skrev: I går var junior og jeg ut på cab-tur og bilen gikk ikke helt som den skulle. Stortsett hørtes den ut som en gammel V8er, men av og til gikk den som den skulle. Vi kjørte en god runde for å sjekke om det var fordi den hadde stått lenge eller om det var fukt som måtte tørke opp etter motorvask. Min umiddelbare tanke var fukt rundt pluggene. Dessverre ble det ingen bedring. Da vi kom hjem var det bare å slenge seg på nettet og google. La inn en en tråd på bimmers.no og fikk raskt svar i retning av min egen mistanke. Sjekk for fukt rundt plugger og bytt plugger. I og med at jeg ikke visste når pluggene var byttet sist gang så bestemte jeg meg for plugg bytte uavhenging av om dette var problemet. Siden jeg ikke hadde peiling på hvilke plugger bilen bruker så måtte det til med ytterligere google søk. Fant ut at de hadde erstatningsplugger på Biltema og det er jo i grunnen helt topp både i forhold til tilgjengelighet og pris. Dagens jobb. Sjekke for fukt og bytte plugger. Fant raskt fukt på plugg 1 og 6. Rengjort med bremserens og trykkluft: Work in progress: Gammel og ny plugg: Gamle plugger: Ferdig montert: Har ikke fått kjørt bilen etter pluggbytte og tørking, men startet den og lot den gå, i tillegg til at jeg ruset den litt. Alt virker som normalt og det kan se ut som jeg har funnet en løsning på problemet typisk problem på de motorene der a! Siter Max Protect Certified Detailer Freakshows E39 530DAT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lysholm 431 Skrevet 17 September, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet 17 September, 2016 52 minutter siden, Freakshow skrev: typisk problem på de motorene der a! Skjønner at det er viss risiko for vann i plugghullene ifb med motorvask, men var ikke klar over at dette var et kjent problem. Noe mer jeg bør være klar over med disse motorene? Vanos er velkjent. 1 Siter Hilsen Espen ELCO Auto Spa & Detailing:http://www.detailersclub.no/forum/topic/20379-elco-auto-spa-detailing/ Min worklog:http://www.detailersclub.no/forum/topic/14724-lysholms-samlede-verker-logg/ Garasjetråden:http://www.detailers...n-blir-isolert/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Freakshow 724 Skrevet 18 September, 2016 Rapporter Share Skrevet 18 September, 2016 17.9.2016 - 18.44, Lysholm skrev: Skjønner at det er viss risiko for vann i plugghullene ifb med motorvask, men var ikke klar over at dette var et kjent problem. Noe mer jeg bør være klar over med disse motorene? Vanos er velkjent. nei de motorene der rimelig solide! men vann og kondens neddi coil/plugghull er ganske normalt. samt toppdeksel pakning. ellers går de motorene der nesten uansett Siter Max Protect Certified Detailer Freakshows E39 530DAT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lysholm 431 Skrevet 18 September, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet 18 September, 2016 Ble etterhvert en nydelig dag i Trondheim og en perfekt dag for testkjøring av bimmern. Selv om dagene ikke er mange i løpet av en sesong så er det noe eget med kabriolet. Fant ut at jeg nok har en oljelekkasje som må ordnes i vinter etter testkjøringen Siden prosjektet også ibefatter nedråning (slapp av, Rieger fangeren skal bort), så ble det fjerning av karbon emblem på panseret: ....., men ikke alle kjøp på ebay, er gode kjøp. Dette satt ikke slik det skulle og var av heller lunken kvalitet. Derfor ble det byttet tilbake til karbon emblemet. Nytt emblem er selvfølgelig bestilt. Cars & Coffee er et populært arrangement i Trondheim med mange besøkende. Dette er nok en av årsakene til at prosjektet ble kjøpt inn. Siden bilen kun brukes når det er tørt ute og kun hadde lett støv på lakken, så måtte jeg prøve en QD tørk av bimmeren. Jeg har sett dette på youtube fra en av detailing guruene i USA og tenkt at dette strider mot all detailing fornuft. Siden jeg ikke har gjort noe med lakken på bimmeren så tenkte jeg at det får bære eller briste. Om det ble noen ekstra riper av det så poleres dette bort i løpet av vinteren uansett. Jeg merket at det knøt seg i kroppen når jeg sprayet på qd og tørket av med god MF. Jeg har mine tvil på at dette er en farbar løsning for biler med lett garasjestøv el.l. Uansett så ble bilen blank nok for en tur på C&C. Var egentlig enda mer morsomt å se på andres biler når man selv har en stående parkert blant en variert samling fra den aller øverste hyllen til de mer moderate og rimeligere prosjektbilene ala min egen. Klar for C&C 1 time siden, Freakshow skrev: nei de motorene der rimelig solide! men vann og kondens neddi coil/plugghull er ganske normalt. samt toppdeksel pakning. ellers går de motorene der nesten uansett Spikern på hode. Jeg har også en toppdeksel pakning som bør byttes . 1 Siter Hilsen Espen ELCO Auto Spa & Detailing:http://www.detailersclub.no/forum/topic/20379-elco-auto-spa-detailing/ Min worklog:http://www.detailersclub.no/forum/topic/14724-lysholms-samlede-verker-logg/ Garasjetråden:http://www.detailers...n-blir-isolert/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Freakshow 724 Skrevet 18 September, 2016 Rapporter Share Skrevet 18 September, 2016 hehehe! kjent problem det der gitt xD Siter Max Protect Certified Detailer Freakshows E39 530DAT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lysholm 431 Skrevet 19 September, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet 19 September, 2016 Siden jeg har blitt medlem av "gammel SAABens venner" med min tilårskomne 2007 modell, så ble det en rask vask av brukisen som de sier i Sverige, også kalt "venteSAABen" av undertegnede. Flott bil til en rimelig penge i venten etter Teslaen. Selv om bilen er gammel så skal den jo holdes i stand både teknisk, interiørmessig og eksteriørmessig. Teknisk har den hatt full gjennomgang og bremser og et raklestag er byttet, samt olje, oljefilter, luftfilter og pollenfilter. Da er SAABen klar til vinteren. Det blir ingen shine før til våren, når bimmern tas ut av garasjen. Vasket og klar for en uke med oppholdsvær (i henhold til yr.no). Like etter vask begynte det å regne 1 Siter Hilsen Espen ELCO Auto Spa & Detailing:http://www.detailersclub.no/forum/topic/20379-elco-auto-spa-detailing/ Min worklog:http://www.detailersclub.no/forum/topic/14724-lysholms-samlede-verker-logg/ Garasjetråden:http://www.detailers...n-blir-isolert/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lysholm 431 Skrevet 9 Oktober, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet 9 Oktober, 2016 Siden det er høstferie i Trondheim kommende uke og vi skal en tur på hytta på Røros noen dager så ble det hjulskifte på begge bilene. Like greit å få det unnagjort. Siden det blir innført piggdekkavgift i Trondheim kommende vinter så ble også piggdekkene på begge bilene byttet ut til piggfrie Viking Continental Contact 6 på begge biler. Piggdekkene på SAABen var ferdige, men Leafens piggdekk hadde 3 sesonger på baken og kunne nok kjørt et par sesonger til. Piggdekkavgift på 1400 kr fristet ikke veldig og i og med at man får pant på 300 kr per dekk, så ble det skifte på begge bilene. Dagens gjøremål ble vask av 8 sommer hjul. Leafens hjul har vært vasket DCN style hele sin leveperiode og var ingenting å ta bilder av. SAABens hjul hadde derimot levd DCN nonstyle hele sin leveperiode. Før: Er en del sår i felgene som ser ut som asfalt, men alle asfaltrester forsvant. Måtte frem med plastskrape på et par asfaltklumper, men fikk fjernet det på en grei måte: 1 Siter Hilsen Espen ELCO Auto Spa & Detailing:http://www.detailersclub.no/forum/topic/20379-elco-auto-spa-detailing/ Min worklog:http://www.detailersclub.no/forum/topic/14724-lysholms-samlede-verker-logg/ Garasjetråden:http://www.detailers...n-blir-isolert/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lysholm 431 Skrevet 12 November, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet 12 November, 2016 (endret) Litt stille en periode nå. Bimmern tar opp garasjen og vi har enda ikke fått surret oss til å få den på bukker. Blir vel gjort om noen uker. SAABen er solgt pga at jeg fikk lyst på en 4WD. Økonomisk var SAABen et hyggelig bekjentskap og den forsvant raskt. Deretter ble det innkjøp av en "ny ventebil". Denne gangen ble det noe så ukurrant som en Chevrolet Captiva. Dette er søstermodellen til Opel Antara. Ingen av de er spesielt kjent, men det er MYE bil for pengene, akkurat det jeg er ute etter i påvente av Teslaen. Chevyen var eid av et par som kunne lite eller ingenting om bil og bilen var brukt som fremkomstmiddel. Teknisk er bilen godt tatt vare på og påkostet, men estetisk kunne den vært mye bedre. I og med at garasjen er okkupert så får jeg ikke polert den opp, så dette får jeg ta til våren eller når Cotte78 får garasjen sin på plass. Captivaen er en stor bil (7 seter) og er relativt tung 1900 kg. 2.0 liters diesel med 150 hk gjør den ikke akkurat til en racerbil. Siden svogeren jobber med biltuning så ble bilen tunet moderat opp. Nå har den ca 180 hk og 70-80 nm mer. Dette gjorde bilen mye mer kjørbar, dog fortsatt ingen racerbil. Bilder fra første vask av Chevyen, dcn style, for et par-tre uker siden: I dag fikk jeg rengjort og støvsugd bilen godt innvendig. Utvendig er den ikke spesielt ren. Chevroletmerkene på bilen var rimelig slitene. Jeg bestilte matt folie for å heve inntrykket noe, men det var vanskelig å få pent. Etter litt prøving og feiling kom jeg på at jeg hadde plastdip lakk i garasjen. Merket forran ble tatt av og lakkert i garasjen, mens merket bak ble tatt i friluft og minusgrader (-1) . Med hårførner gikk det likevel greit. Resultatet ble sånn medium/ok, men vesentlig bedre enn de var før. Har også kjøpe en Pioneer dobbel DIN Apple Car Play spiller som skal monteres i bilen. I tillegg skal jeg montere trådløst ryggekamera. Venter på rammen og ryggekameraet fra den fjerne østen. Spilleren og ledningene for multifunksjonsknappene på rattet har jeg allerede fått. Regner med at jeg har alt på plass til kommende helg. Da blir det montering Endret 12 November, 2016 av Lysholm 4 Siter Hilsen Espen ELCO Auto Spa & Detailing:http://www.detailersclub.no/forum/topic/20379-elco-auto-spa-detailing/ Min worklog:http://www.detailersclub.no/forum/topic/14724-lysholms-samlede-verker-logg/ Garasjetråden:http://www.detailers...n-blir-isolert/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lysholm 431 Skrevet 23 November, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet 23 November, 2016 Siden Captivaen ikke har fått spesielt god pleie estetisk, så er også sommerfelgene slitte og ser ut som om de har blitt behandlet med stålbørste. Alle felgene har mistet mye lakk og planen ble derfor en liten opplakkering. En runde på Biltema så var felglakk + div handlet inn. Siden de er stygge så er det heller ikke noe problem om de ikke blir helt 100%. Uansett så er det spennende å prøve noe man ikke har gjort før. Testet lakkering på to felger i kveld. Oppdaget etter første felg at lakkpartikler faktisk flyr ganske godt i lufta. Hmmmm....overraskende. Vel....det gikk som vanlig litt fort i svingene, så beskyttelsesveggene (stor pappeske) ble oppgradert med tak av plast til felg nr 2. Godt caben ikke er blitt rørt siden sommeren og har et fint lag med beskyttende støvlag på seg. Slik ser første felg ut etter en lett nedpussing og fjerning av fett med sprit: Første felg ferdig lakkert (dvs det er mulig den må få et par lag til): 1 Siter Hilsen Espen ELCO Auto Spa & Detailing:http://www.detailersclub.no/forum/topic/20379-elco-auto-spa-detailing/ Min worklog:http://www.detailersclub.no/forum/topic/14724-lysholms-samlede-verker-logg/ Garasjetråden:http://www.detailers...n-blir-isolert/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lysholm 431 Skrevet 20 Desember, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet 20 Desember, 2016 Helt galematias, men i dag spontanhandlet jeg en ny Tesla Model S 60D. Bilen er en utstillingsbil som jeg fikk sterkt rabattert. Klarte ikke å vente på Tesla Model 3 lengre. Ble litt av en julegave til far 4 Siter Hilsen Espen ELCO Auto Spa & Detailing:http://www.detailersclub.no/forum/topic/20379-elco-auto-spa-detailing/ Min worklog:http://www.detailersclub.no/forum/topic/14724-lysholms-samlede-verker-logg/ Garasjetråden:http://www.detailers...n-blir-isolert/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dj john 163 Skrevet 20 Desember, 2016 Rapporter Share Skrevet 20 Desember, 2016 23 minutter siden, Lysholm skrev: Helt galematias, men i dag spontanhandlet jeg en ny Tesla Model S 60D. Bilen er en utstillingsbil som jeg fikk sterkt rabattert. Klarte ikke å vente på Tesla Model 3 lengre. Ble litt av en julegave til far Super grattis med fet bil Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Bli med i samtalen
Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.