Sindre A A

Sakseløfter

41 innlegg i emnet

God kveld folkens!!

Har lenge ønsket meg en saksløfter for å lette både detailing og skruing.

Nå vurderer jeg seriøst å gå til innkjøp av en slik.

Modellen jeg har sett på foreløpig er Biltemas sakseløfter, som jo er den samme som Nordic MR30.

Er det noen av dere der ute som har noen erfaring med denne modellen på godt og vondt, eller som eventuelt har tips til annen modell på markedet. Kanskje til og med en av dere har en til salgs?

Det må være en flyttbar sakseløfter og ikke fastmontert løftebukk, da jeg ikke har garasje selv, men skal ha den stående i jobbens lokaler.

post-3061-0-62113700-1348176652_thumb.jp

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Drømmen er egen garasje med en slik... Det må være fint! Regner med det er visse krav til slike løftere for at det i det hele skal være lov å selge dem, så jeg tror ikke biltemas er noe dårligere enn andre. Har desverre ikke prøvd den.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei,

Jeg har nå brukt biltema sin sakseløfter ei god stund, og er meget fornøyd med den :thumbup:

Den har en grei pris, den holder hva den lover, og det letter arbeidet veldig mye.

Det eneste negative jeg har opplevd var at jeg slapp bilen helt ned etter jeg hadde tatt av hjula, da orket den ikke løfte bilen opp før jeg fant garasje jekken å hjalp til litt. Men det har med at det ble for tungt da saksa var helt ute. Jekket opp 10cm så løftet den igjen.

Jeg anbefaler ihvertfall denne, funker fjell :thumbup:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nordic MR30 ligger i lufta her, så regner med den er på plass om ikke så lenge.

Suveren da den kan flyttes på så en kan dra den ut av garasjen ved vask og hjulskift høst/vår feks så en får vaska godt under hjulbuer og understell. Den løfter til ok høyde, trenger ikke større for min del pga høyde i garasjen,

Prisene er ikke så ille lenger på mye av sakseløftere, men greit å kjøpe en som er trygg og holdbar.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er prisen på disse hos biltema? Evt prisen på Nordi MR30?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nordic MR30 ligger vel på 13990,- + mva, så kommer hjulsett på 1490,- + mva i tillegg om du ønsker det..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

biltema sin ga jeg 17999.- inkl MVA for.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser grei ut denne, men fordelen med sakseløfter er at du får fri tilgang til bilens sidepaneler. Med løftebukk kommer søylene fort i veien for polering og annet arbeid på sidene av bilen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har prøvd ensøyleren til Nordic da?

Den er jo montert på en pallejekk, slik at den flyttes utrolig enkelt...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser grei ut denne, men fordelen med sakseløfter er at du får fri tilgang til bilens sidepaneler. Med løftebukk kommer søylene fort i veien for polering og annet arbeid på sidene av bilen.

om man er ute etter noe for å gjøre poleringsjobben enklere så er nok et saksebord bedre en en løfte bukk ja.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trenger man separat kompressor til MR30 eller Biltemas sakseløfter?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, den skal være good to go den..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror jeg fant ut av det nå. Nordic sin og biltema er samme løfter, altså MR30.

Denne er utstyrt med ekstra pneumatisk sikkerhetslås. Ser ut som det er denne som krever ekstern luft.

Kanskje Jan B kan fylle ut litt her. Har sendt mail til Nordic Lift også men de svarer nok ikke på søndager, hehe.

Skal du kjøpe Truls? I så fall skal Nordic Lift delta på Oslo Motorshow i år og overnevndte modell blir utstilt der. Har fått et tilbud av dem på MR30, men skal opp til OMS å titte på den først.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror jeg fant ut av det nå. Nordic sin og biltema er samme løfter, altså MR30.

Denne er utstyrt med ekstra pneumatisk sikkerhetslås. Ser ut som det er denne som krever ekstern luft.

Kanskje Jan B kan fylle ut litt her. Har sendt mail til Nordic Lift også men de svarer nok ikke på søndager, hehe.

Skal du kjøpe Truls? I så fall skal Nordic Lift delta på Oslo Motorshow i år og overnevndte modell blir utstilt der. Har fått et tilbud av dem på MR30, men skal opp til OMS å titte på den først.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei! Har en saksebukk fra Bilekstra 3tonn,et par ting som en bør tenke på,nokren har 3 fase kontakt og andre vanlig stikk kontakt.Av og til kan den bli litt for kort da nyare biler har ganske lange kanaler,har sett nokren som kan låse skrå platene du kjører på slik du får ekstra lengd.

En nyare Audi A6 litt lang og en 240Z går akkurat..

Er ellers godt fornøgd med løftebukken fra Bilekstra,bruker den til alt,full restaurering av Mustanger til bilpolering mm.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

MR30 har vanlig stikk. Den har også slike skråplater som fungerer som rampe og som kan vippes opp til lengre biler.

Jeg har vel mer eller mindre bestemt meg for en slik, men jeg må bare finne ut av dette med tilkobling av luft.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive