The Punisher

Puter til Flex 3401 VRG

Står på trappene til å kjøpe overnevnte maskin. Er det visse pad merker som fungerer bedre/ lenger enn andre? Hva er deres brukererfaringer og hvilke typer bør man kjøpe, antall osv? Fikk kjøpt 2 stk orange ved en feil tidligere. Ser mange av dere bruker Uber. Sett litt på Autogeek og virker veldig greit med de pad'ene som kan benyttes begge sider på. Øs på med innspill!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg bruker uber pads. Grønn, oransje og gul.

Er greit med iallfall 2 av kvar pad. Blir 1 øydelagt, so har du 1 i reserve. (eg har fortsatt alle mine uber pads)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Drar opp denne igjen, hentet denne maskinen selv i dag :) Noen tips erfaringer med puter? Bør jeg kjøpe annen bakplate eller fungerer den orginale 140mm bra?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har også kjøpt meg en, så håper det dukker opp noen svar.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flex DA ødelegger ikke så fort pads som Kestrel f.eks, så her kan det meste brukes.Jeg liker Scholl pads på denne maskina.Lilla pad og S3gold til grovkorrigering og orange scholl og S30 til slutt f.eks.Går fint med medium pads til bakplata som er på, men vær forsiktig så dere ikke slår for mye borti kurver og rails osv med bakplata, da medium pad er omtrent like stor som bakplata..Large orange pad til slutt.Det er tryggere.Tror ikke lilla finnes i large.Meguiars soft buff(burgunder) pad tar også bra, og den er større, så der har dere også ett bra alternativ.

Håper jeg skreiv det jeg mente her.Er småtrett :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker Uber og Scholl pads.

Har også medium bakplate på Flexen. Funker fett:) Kjøp deg Gule, Lilla, Orange og Sort Scholl pads. Så har du det som trengs:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker Uber og Scholl pads.

Har også medium bakplate på Flexen. Funker fett:) Kjøp deg Gule, Lilla, Orange og Sort Scholl pads. Så har du det som trengs:)

Sorte scholl pads skal visstnok ha lite effekt på DA, men det går sikkert :)Tror jeg prøvde det en gang.

Endret av hmsilset
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sorte scholl pads skal visstnok ha lite effekt på DA, men det går sikkert :)Tror jeg prøvde det en gang.

Joda. Kan godt være du har rett. Har brukt denne med S30 som siste steg. Gjerne unødvendig. Men men:) Orange Scholl og S30/S40 funker kanskje likegodt:P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har byttet bakplate slik at det går M puter på. Koster ikke alverdens (229,- tror jeg), så slipper du å være bekymret for kurver ol, om du bruker 140mm pads :) Ellers har jeg gode erfaringer med både uber, Scholl og SV puter.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser at scandicshine har fått inn en "ny" 3 pakk med s3 gold, s17+ og s30, så da blir det bestilt den pakken og 2 lille/gule pads ifra scholl. Men Shield-kitet så blir det gratis frakt også nå i helga. :-)

Endret av Stefan R
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Joda. Kan godt være du har rett. Har brukt denne med S30 som siste steg. Gjerne unødvendig. Men men:) Orange Scholl og S30/S40 funker kanskje likegodt:P

Svart Scholl og S30/S40 = holofabrikk. Ikke like voldsomt på Flex DA som roterende, men de kommer da også.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Svart Scholl og S30/S40 = holofabrikk. Ikke like voldsomt på Flex DA som roterende, men de kommer da også.

Se på det:P Da går eg bort fra dette:P Sort uber eller Rød/Blå Lake County er jo ganske myke i konsistensen. Kanskje bedre å bruke disse?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Orange Scholl fungerer knallbra :) Får det ikke mye bedre enn det og S30 til slutt.Mener jeg :) Paden er litt stiv i begynnelsen.Kjør ett lite område med 4-5 erter produkt på paden først.Deretter mindre så den ikke blir metta,mister effekt og må vaskes med en gang.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Orange Scholl fungerer knallbra :) Får det ikke mye bedre enn det og S30 til slutt.Mener jeg :) Paden er litt stiv i begynnelsen.Kjør ett lite område med 4-5 erter produkt på paden først.Deretter mindre så den ikke blir metta,mister effekt og må vaskes med en gang.

Toppers :thumbup: Har brukt orange Scholl mye i det siste. Liker den bare bedre og bedre :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Se på det:P Da går eg bort fra dette:P Sort uber eller Rød/Blå Lake County er jo ganske myke i konsistensen. Kanskje bedre å bruke disse?

Sort er finishing pad og rød er "voks-pad", ingen av disse har cut.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjørt en god del Meguiars pads på på den, og synes de er behagelige. Ellers går det på scholl type stor. Har noen uber pads, men de er utestet.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Scholl S30+/S40 skal kjøres på oransje Scholl.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke for å spore av tråden her, men har akkurat ordnet meg en slik en staselig og flott 3401VRG :-) Og lurte på om det er noen særlig kvalitetsforskjell på Menzerna og Scholl sine polishprodukter? Det er jo som jeg ser alle mulige typer(fra fin til grov) men det jeg stusset litt på var prisen.. Menzerna ser endel billigere ut.. (Med mindre det bare er mengden det spiller på) :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Menzerna er dritgode produkter, så du gjør ikke noe feil med å bruke de :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive