Zaphod

Hex logic rubbingpute ble helt myk..

Hei.

Har nå tatt bilpleien til neste steg og kjøpte meg blant annet denne pakken fra scandicshine

http://www.scandicshine.no/index.php?route=product/product&path=102&product_id=530

Det følte med en grønn, hvit, og oransje hex pute, begynte da med den oransje og v34 på panseret, deretter den hvite med v36 og til slutt den grønne på v38.

Ble sånn passe fornøyd, fikk ikke vekk alle swirls men ble en forbedring.

Begynte deretter med taket og v34 med den oransje hex, opplevde da ganske fort at det ble masse poleringsrester som fløy rundt og oppdaget plutselig at puten hadde blitt helt myk. Hvorfor?

Har fulgt intruksene på flasken og kjører stort sett 3 runder med moderat press...

Opplevde også på panseret at det et slags kjørespor med v34 men ble bedre med v36 og forsvant helt med v38, regner med dette er normalt?

Takker for all hjelp og tips en fersking kan få:D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har samme problemet med den orange pad`n

veldig irriterende at de ikke tåler mer.. må være noe feil et sted skulle man tro.

De andre fargene fungerer utmerket!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke prøvd den orange hexen som jeg kan huske?

Men har opplevd dette med flere av de harde hexpadene, men ser ikke på det som noe problem at de blir myke, om man ikke bruker for mye produkt så blir de ganske greie å jobbe med egentlig.

Scholl spider er forresten en pute som er designet for å bli myk, den er i utgangspungtet alt for hard til den blir varm, den også blir god å jobbe med når den blir varm..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

en blir noe mykere ja, men ikke i nærheten av slik den orange blir.

den blir nesten som gele.. og all polishen klister seg til padden.

Produkt mengden er riktig ifølge CG sine egne guider, så er nok ikke der problemet ligger..

Har god erfaring med alle hex paddene, både harde og myke, med unntak den orange som virker helt feil for min del

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for svar, ser ut som det blir en tur innom swisswax i Lillehammer i morgen og finne noe annet..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har ikke sånn erfaring med oransje Hex-Logic... Min har oppført seg på lik linje med andre pads jeg har, og har holdt formen under bruk.

Skal dog sies at jeg ikke har brukt den på DAS6 Pro-kloner, bare Flex DA.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har ikke sånn erfaring med oransje Hex-Logic... Min har oppført seg på lik linje med andre pads jeg har, og har holdt formen under bruk.

Skal dog sies at jeg ikke har brukt den på DAS6 Pro-kloner, bare Flex DA.

Kan jo være et dårlig parti, at 900w krauss maskina utvikler så mye varme at bryter ned stoffene i padden, who knows.

For min del blir det uansett og finne en annen type bad til å kjøre v36 på, scholl eller noe.

De andre padsa i hex serien fungerer utmerket for min del ihvertfall

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Send mail, så ordner vi ny pute til deg:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan jo være et dårlig parti, at 900w krauss maskina utvikler så mye varme at bryter ned stoffene i padden, who knows.

For min del blir det uansett og finne en annen type bad til å kjøre v36 på, scholl eller noe.

De andre padsa i hex serien fungerer utmerket for min del ihvertfall

Fikk ikke med meg at det var snakk om DAS6, så må vel si at mine erfaringer var om roterende, hvor varmen er ganske mye høyere..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk ikke med meg at det var snakk om DAS6, så må vel si at mine erfaringer var om roterende, hvor varmen er ganske mye høyere..

Som sagt så bruker jeg Krauss 900w DA maskinen, og den produserer jo ikke så mye varme, men alikevel så skjer det noe med den orange iforhold til de andre.. så er noe rart med akkurat den skulle man tro.. siden de andre både harde og myke padsa holder helt fint (av forventet levetid)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har brukt orange en del og synes den er meget god å bruke, har ikke opplevd samme problem med samme combo. Kanskje det er en produksjonsfeil:)?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan være :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får rette en stor takk til Scandicshine som sender meg ny pute, rask og ryddig service liker vi :thumbs:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får rette en stor takk til Scandicshine som sender meg ny pute, rask og ryddig service liker vi :thumbs:

hold tråden oppdatert da om hvordan den nye fungerer, så da vet jeg om jeg skal ha flere hex pads eller ikke ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive