Gå til innhold
Roy Inge

Show and shine

Recommended Posts

Roy Inge    201
Roy Inge

Jeg ønsker gjerne å gjøre en skikkelig dokumentasjon på en "Show and Shine", men sliter med å huske(!!!) å ta bilder.

Er det noen som har noen godt tips til å huske å ta bilder?

Jeg han snoka litt på forumet for finne tips som andre gjør, f.eks å teipe opp et område på hvert panel hvor man ønsker å gjøre en 50/50 før man i det hele tatt begynner å prøve ut forskjellige comboer.

:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
bayersk-mach-werk    70
bayersk-mach-werk

teip opp en del 50/50 shots også er det bare å ha ett kamere og ei ledlenser i umiddelbar nærhet så du får tatt bilde etter ett panel foreksempel.

men man behøver jo ikke ta bilder av alle 50/50 oppteipingene man har gjort da blir det fort mye bilder av nesten det samma hele tiden så vikitg å ha kamere i nærheten hele tiden så man får tatt bildet underveis, jeg pleier å ta fram kamere som en liten pause i poleringen også når jeg blir sliten og lei så tar jeg noen bilder. så kjører videre etter det.

egentlig viktigste er jo å ha litt tid når en driver med polerings jobben også må man ha kamera i nærhetene så man gidder å hente det å ta bilder.

jeg pleier å legge det inn i sete i bilen så tar jeg å polerer en dør så åpner jeg døra knipser noen bilder gjør meg ferdig og går til neste osv.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
bilmagikeren    40
bilmagikeren

Kjenner til problemet:) Jeg pleier å ta førbilder, også glemme jeg etterbildene:) Er vel litt vane og rutine også, men fort gjort å bli litt ivrig å glemme hele sulamitten..

Men som nevnt er det vel smart å iallefall legge frem kamerat, kanskje over noe du trenger så det ligger litt i veien.Da glemmer du det ikke:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Tommy    6 036
Tommy

Jeg pleier å ha kameraet i den ene lommen på arbeidsbuksa, så pleier det å gå bra. Eller så kan du ta med deg noen som kan knipse underveis.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Essiek    384
Essiek

Siden jeg bruker før og etter som sjekk av korrigerings-grad så blir det som regel ganske mange bilder - jeg bruker blits aktivt for å sjekke for hologrammer også. Jeg kjører ned blitsen med 1-2EV, fokuserer på lakken og "trekker" tilbake noen få millimeter før jeg tar bildet. Da blir det som regel spot-on mht hva jeg er ute etter

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Mr-Online    4
Mr-Online

Funker dårlig med D300 med optikk i bukselomma :P

Skaffe deg større lommer, og når du da først har det i lomma så glemmer du neppe å ta bilder... :-D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
hmsilset    3 830
hmsilset

Jeg har problemer med å la være å ta bilder enda jeg ikke lager S&S noen ganger :) Å ta bilder er uansett en bra ting.Får tenkt litt og gjort andre ting enn bare gnikke og maskinpolere..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Simen    1 317
Simen

Roy Inge: Ha kameraet med deg hele tiden, la det alltid ligge i nærheten. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Christer    2 911
Christer

Fest små teipbiter på bilen her og der med tekst "HUSK Å TA BILDER" på, så husker du det nok. Etterhvert blir det rutine å ta bilder. :)

• DCN Poeng 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Roy Inge    201
Roy Inge

Roy Inge: Ha kameraet med deg hele tiden, la det alltid ligge i nærheten. ;)

Det er det jeg gjør. Men tingen er heller å huske på å bruke det. Og ja, det er litt ringt å ha et speilrefleks liggende i lomma når man holder på å jobbe.

Jeg brukte gopro en gang tidligere, det funka fett bortsett fra at det ikke alltid tar bilder av det jeg vil ha bilder av ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
hogstad    283
hogstad

Jeg bruker en avlastningsvogn som denne her: http://biltema.no/no...ngsvogn-193728/

nesten uansett hva jeg gjør, bruker jeg den til og ha ting på, feks, kamera. da er det alltid tilgjengelig :)

Bruker ofte litt av samme metode med samme vogna. Legger kameraet der, også legger jeg ofte MF-kluten jeg bruker oppå kameraet, slik at det kommer frem hver gang jeg skal buffe av noe :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig