offroad

Hvilken LSP på rød SS lakk?

Driver å fresher opp en Mercedes sprinter som er svært falmet. Den er fra 2002, har kjørt 247000 og er ALDRI polert. !!

Kjører Scholl blå pad med S03+, og dette tar oksidasjonen greit. Kommer til å kjøre en omgang til med

Scholl S30 på orange Scholl hadde jeg tenkt, for å få opp glansen. MEN, skal jeg ta wipedown etter siste steget og legge på sealer, eller skal jeg droppe wipedown og gå for voks som Lsp? Hva vil holde lengst?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Man tar wipedown mens man polerer for å sjekke om oljene i polishen skjuler ting og tang.

Trenger du å vasken bilen etter finpoleringen, so gjere du det.

Trenger du ikkje vaske bilen, so trenger du ikkje å vaske bilen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tar alltid wipedown før LSP. På en rød Jeep ZJ je hadde så synes jeg swissvax CF pro hevet glansen og dybden i lakken mye. Swissvax Concorso ble lagt på toppen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Swissvax CFP er ikkje LSP.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tanken er at oljene i S30 vil hjelpe til å mette den røde lakken slik at den ikke oksyderer så raskt igjen.. Eller??

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tanken er at oljene i S30 vil hjelpe til å mette den røde lakken slik at den ikke oksyderer så raskt igjen.. Eller??

Dette er helt klart det beste alternativet på SS lakk som trenger mest mulig olje for å holde seg.

Vi har også gjort en del tester rundt dette, og så lenge en er sikker på at resultatet er bra og det ikke skuler seg grussome hollogrammer så er det bare å legge på voks rett etter S30+ Det svekker IKKE holdbarheten til voksen.

Jeg tar wipedown på et panel etter S30 for å sjekke om alt er bra også kjørere jeg over panelet en gang til og hele bilen med fin polish og legger voks. Du vil bare lage en tørrere lakk ved å ta vipedown på bilen når du har SS lakk og da vil det kreve mye av voksen for å "mette" lakken med voks/oljer igjen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er helt klart det beste alternativet på SS lakk som trenger mest mulig olje for å holde seg.

Vi har også gjort en del tester rundt dette, og så lenge en er sikker på at resultatet er bra og det ikke skuler seg grussome hollogrammer så er det bare å legge på voks rett etter S30+ Det svekker IKKE holdbarheten til voksen.

Jeg tar wipedown på et panel etter S30 for å sjekke om alt er bra også kjørere jeg over panelet en gang til og hele bilen med fin polish og legger voks. Du vil bare lage en tørrere lakk ved å ta vipedown på bilen når du har SS lakk og da vil det kreve mye av voksen for å "mette" lakken med voks/oljer igjen.

Takk! Var dette jeg tenkte på, godt å få det bekreftet!
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk! Var dette jeg tenkte på, godt å få det bekreftet!

Noen forslag til HOLDBAR LSP jeg kan legge på med DA? Noe som er mer egnet til rød SS lakk enn andre kanskje? Mercedes sprinter ,så å legge på f.eks shield for hånd tar rett å slett for mye tid!
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen forslag til HOLDBAR LSP jeg kan legge på med DA? Noe som er mer egnet til rød SS lakk enn andre kanskje? Mercedes sprinter ,så å legge på f.eks shield for hånd tar rett å slett for mye tid!

collinite 845 :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive